چندین سال است که در خصوص عواقب تداوم اجرای برنامهای نابود کننده به اسم طرح ترافیک در تهران نقد میکنیم. در شرایطی که کمتر رسانه و خبرنگاری حاضر به نقد این نابرنامه بود. در شرایطی که کمتر وکیل و مرد قانونی، مایل به حضور در این عرصه بود. مدیران را دعوت به مناظره علمی و رسانهای کردیم. اما همانگونه که قابل حدس بود، پاسخ سکوت بود و سکوت. اما گویا آقای تشکری هاشمی که شخص ایشان هم در دوره تصدی مسئولیت بخشی از دیوار بزرگ مقاومت در برابر تغییر بودند، از خواب بیدار شده و ضرورت تغییر در طرح ترافیک را درک کرده اند. خدای را باید شکر کرد. سعی میکنیم مابقی مدیران را هم بتدریج از خواب بیدار کنیم.
شعار سال: جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: طرح ترافیک با هدف آرامسازی و روان سازی محدوده مرکزی شهر و کاهش آلودگیهای زیست محیطی در این پهنه ۳۷ کیلومتر مربعی تصویب شده و از سال ۵۹ این محدوده دچار محدودیتهایی شده است.
وی ادامه داد: با توجه به گذشت ۴۰ و چند سال زمان آن رسیده که طرح ترافیک را بازنگری کنیم و نظاماتی را حاکم کنیم که این محدوده دچار آسیبهای کمتری شود، این منطقه شب مردگی شده و سکونت هم از آنجا کوچ کرده است، به دلیل همین ممنوعیتها موتورسیکلتهای زیادی جایگزین خودروها شدند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به میزان آلودگی موتورسیکلتهای بنزینی، تصریح کرد: موتورسیکلتهایی که میزان آلایندگی آنها چندین برابر بیشتر از خودرو شخصی است و باید الگوی طرح ترافیک مجددا بازنگری شود، انشالله بتوانیم روشهایی دنبال کنیم که علاوه بر آرامسازی ترافیک و روان کردن، آلودگی هوا را هم کاهش دهیم و وقت مردم تلف نشود.
تشکری هاشمی تاکید کرد: یکی از راهکارهای مناسب درباره موتورسیکلتها است، موتورسیکلتهای کاربراتوری به شدت آلاینده و پرصدا هستند که موجب سلب آرامش شهروندان میشوند به همین دلیل باید موتورسیکلتهای برقی جایگزین شوند.
وی در پایان اضافه کرد: جلساتی درباره این موضوع با مدیران خواهیم داشت و جزئیات را در نظر خواهیم گرفت تا مشکلات بهبود پیدا کنند.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۱۲ آذر ۱۴۰۰، کدخبر:۷۹۸۴۱۷۷، www.yjc.news