پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۳۷۸
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
پنجمین جلسه کمیسیون پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء سلامت اجتماعی با دستور کار بررسی پیش‌نویس راهبرد‌های مربوط به «ارتقا شفافیت» و «جلوگیری از تعرض منافع» و رفع موانع و نارسایی‌های مرتبط با اجرای آن‌ها به ریاست رضا مسعودی‌فر، قائم‌مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و با حضور نمایندگان سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، دفتر معاون اول ریاست‌جمهوری، وزارت دادگستری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت اطلاعات، وزارت کشور، سازمان بازرسی کل کشور، فرماندهی نیروی انتظامی، معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات، دادستان کل کشور، سازمان صداوسیما، سازمان بسیج مستضعفان در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برگزار شد.
شعار سال: در این جلسه گزارش آخرین وضعیت تصویب دو لایحه «شفافیت» و «تعارض منافع» توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی، موانع تصویب این دو لایحه به همراه راهکار‌های پیشنهادی توسط نماینده معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری مطرح شد. همچنین نمایندگان دستگاه‌های عضو شورای عالی نقطه‌نظرات و پیشنهادات خود را درباره اصلاح برخی از برنامه‌های عملیاتی ذیل دو راهبرد اعلام شده ارائه کرده و بر ضرورت بهره‌برداری از ظرفیت دستگاه‌های نظارتی درون قوه مجریه و مقننه برای نظارت بر حسن انجام برنامه‌های اجرایی و ضرورت تسریع در پیگیری و تصویب لوایح مربوط به این دو طرح در مجلس شورای اسلامی تاکید کردند.

در این جلسه مقرر شد که نمایندگان دستگاه‌های عضو شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم نقطه‌نظرات تکمیلی و اصلاحی خود را در اسرع وقت ارائه دهند. همچنین مقرر شد که کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نسبت به پیگیری آخرین وضعیت بررسی و رسیدگی به لوایح ارتقا شفافیت و تعارض و تزاحم منافع در مجلس اقدام کند.

همچنین دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم، پس از اخذ نظرات و اعمال پیشنهادات در طرح پیشگیری از فساد اقتصادی و اداری نسبت به پیگیری ابلاغ برنامه‌های عملیاتی ذیل دو راهبرد شفافیت و تعارض منافع اقدام و گزارشی از روند تصویب لایحه شفافیت و موانع پیش رو به همراه راهکار‌های پیشنهادی ارائه کند.

در پایان تصمیم گرفته شد نقش فعال‌تر و موثرتری برای سازمان صداوسیما در اجرای برنامه‌های عملیاتی در نظر گرفته شود و نام این سازمان در متن راهکار‌های اجرایی ذیل دو راهبرد ارتقا شفافیت و جلوگیری از تعارض منافع به عنوان نهاد مجری یا همکار گنجانده شود.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰، کد خبر:۱۱۷۲۷۳۵، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین