پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۴۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
بارش‌ها در استان کرمان به محصولات کشاورزی، راه‌ها و برخی خانه‌های روستایی در شهرستان‌های جنوبی خسارت وارد کرد.
شعار سال: اکثر مناطق استان کرمان از موج بارشی اخیر بهره‌مند شدند، این بارش‌ها که پس از مدت‌ها خشکسالی رخ داد. شدت بارش‌ها در جنوب استان بود که در برخی موارد موجب طغیان رودخانه‌های فصلی و مسدود شدن راه‌ها و همچنین خسارت به محصولات کشاورزی و ورود سیلاب به برخی خانه‌های روستایی شد. برف و باران مدارس چند شهرستان را هم تعطیل کرد.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: در قلعه گنج و رودبار جنوب منازل دچار آبگرفتگی و راه‌های دسترسی دچار مشکل شده است، اما مواد غذایی و اقلام مورد نیاز در این مناطق دپو شده و وامداد رسانی و اسکان اضطراری در قلعه گنج برای اهالی روستا‌های آسیب دیده نیز فراهم شده است.

مجید سعیدی افزود: در زهکلوت به رغم مسدود شدن راه از دو سمت ایران شهر و رودبار کمک رسانی از راه‌های فرعی انجام می‌شود.

وی گفت: در بخش مرکزی منوجان هم اهالی دچار مشکل شدند که امدادرسانی در حال انجام است.

سعیدی گفت: خسارت سنگینی به محصولات کشاورزی وارد شده که برآورد میزان آن پس از فروکش کردن سیلاب انجام می‌شود.

وی افزود: قطع برق و قطع آب هم در چند روستا داشته ایم که در حال حاضر آبرسانی با تانکر انجام می‌شود و در اولین فرصت ممکن شبکه برق و آب این مناطق ترمیم خواهد شد.

هواشناسی نیز اعلام کرد تا پایان هفته ناپایداری جوی البته بصورت خفیف‌تر از ابتدای هفته و بصورت بارش پراکنده باران و برف را شاهد خواهیم بود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایلنا، تاریخ انتشار:۱۴ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۱۱۷۸۳۶۰، ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین