پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۷۰۹۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در واکنش به اخراج دکتر محمد فاضلی از دانشگاه شهید بهشتی بیانیه‌ای صادر کرد.
شعار سال: بیانیه انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها درخصوص اخراج محمدفاضلی از دانشگاه شهید بهشتی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

در شرایطی که جامعه ما به دلیل انواع مشکلات بیش از هر زمانی نیازمند اندیشمندان و خردمندان متعهد و با شهامتی است که توسعه، سربلندی و اعتلای ایران خواست و دغدغۀ اصلی آنهاست، متأسفانه شاهد حرکتی انحطاط‌آمیز از سوی برخی متولّیان امور هستیم.

شخصیتی مانند دکتر محمد فاضلی که فارغ از منافع شخصی و گروهی، دانش خود را در خدمت جامعه قرار داده است و با فهم عمیق، مسائل کلیدی جامعه ایران را تحلیل کرده و خطا‌ها و نقصان‌های حاکمیتی در رفع مشکلات کشور را شجاعانه و مشفقانه گوشزد نموده است، به جای اینکه «قدر ببیند و بر صدر نشیند» به بهانه‌های نازل اداری و اِعمال برخی تنگ نظری‌های سیاسی، به نحوی حیرت‌آور و بسیار دور از حکمت و خردمندی از دانشگاه اخراج می‌شود.

دکتر فاضلی که همۀ همکاران دانشگاهی و دردمندان جامعۀ ایرانی ایشان را به عنوان جامعه‌شناسی فاضل، توانا، متعهد و دلسوز می‌شناسند، چرا باید از دانشگاه اخراج شود؟ بدون شک حذف دانشگاهیان متعهّد همچون دکتر محمد فاضلی خسارات جبران‌ناپذیری را بر نظام دانایی و دانشگاهی کشور تحمیل خواهد کرد و دانشگاه‌ها را از افراد اندیشمند و با شهامت که برای توسعه دانش بنیاد ایران و آیندۀ این سرزمین وجودشان بسیار ضروری است، تهی خواهد کرد.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها ضمن نکوهش این اقدام (اخراج دکتر محمد فاضلی توسط هیات جذب دانشگاه شهید بهشتی) هرگونه اقدام تنگ‌نظرانۀ مشابه را نه تنها شایستۀ نظام جمهوری اسلامی ایران نمی‌داند بلکه آن را در تعارض آشکار با ارزش‌های بنیادین نظام جمهوری اسلامی می‌شمارد.

بر این اساس انجمن خواستار تجدید نظر فوری در این تصمیم است و از مسئولان محترم و در رأس آن‌ها رییس‌جمهور محترم مجدّانه می‌خواهد مانع از وارد شدن چنین خسارت بزرگی به دانشگاه و جامعه گردد و از همۀ همکاران و تشکّل‌های دانشگاهی انتظار دارد به نحو مقتضی و قانونی مراتب اعتراض خود را نسبت به این قبیل رویّه‌ها و اقدامات تنگنظرانه و خسارت بار اعلام نمایند.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها

دوم بهمن ۱۴۰۰


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایلنا، تاریخ انتشار:۲ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر:۱۱۸۶۱۷۵ ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
0
0
قدر ادم های باسواد دانسته نمیشود در این زمانه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین