پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۰۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
اتفاقات سیاسی و/یا اقتصادی می‌تواند قیمت غلات را در زمستان بیشتر تحت تاثیر قرار دهد چرا که اخبار کمتری در مورد برداشت محصول وجود دارد. محاسبات نشان می‌دهد این دو کشور ۲۳ درصد از ذخایر کشور‌های عمده صادر کننده گندم را نگهداری می‌کنند.
شعار سال: قیمت جهانی گندم از هفته گذشته بر اثر تنش‌های ایجاد شده بین روسیه و اوکراین افزایش یافته است. سفته‌بازی‌های کوتاه مدت تاجران و سیگنال‌های تجاری کوتاه مدت نیز تایید کننده این موضوع است.
نگرانی‌های ایجاد شده پیرامون بارش‌های مورد نیاز برای سویا و ذرت در برزیل و آرژانتین موجب حمایت قیمت این محصولات در شیکاگوی آمریکا شده است. قیمت کلزا در پاریس به تبعیت از قیمت ذرت و سویا در آمریکا و نفت جهانی افزایش داشته است.

اتفاقات سیاسی و/یا اقتصادی می‌تواند قیمت غلات را در زمستان بیشتر تحت تاثیر قرار دهد چرا که اخبار کمتری در مورد برداشت محصول وجود دارد.

مجموع صادرات گندم روسیه و اوکراین به ۶۰ میلیون تن در سال می‌رسد و پیش بینی می‌شود این دو کشور در سال زراعی جاری، مجموعا سهم ۲۹ درصدی از تجارت جهانی گندم را به خود اختصاص بدهند.
تنش‌های سیاسی منطقه دریای سیاه می‌تواند منجر به اختلال در روند حمل جهانی غلات شود. علاوه بر این افزایش جهانی قیمت گاز و نفت باعث افزایش قیمت کود‌های نیتراته شده است. این در حالی است که قیمت بالای نفت، محرک استفاده از غلاتی نظیر گندم و ذرت به عنوان سوخت زیستی است. این موضوع باعث افزایش تقاضای غلات و روغن‌های گیاهی خواهد شد.

مشابه این اتفاق در جریان الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاد. در این سال قیمت نفت خام و گندم همزمان افزایش یافت. در جریان این مناقشه قیمت گندم در انگلستان ۹ درصد رشد داشت.
دو کشور هنوز ذخایر بالایی از گندم صادر نشده دارند

طبق شواهد اوکراین ۱۶.۱ میلیون تن گندم صادر کرده است که این میزان معادل دو سوم پیشبینی‌های وزارت کشاورزی آمریکا (۲۴.۲ میلیون تن) است.

طبق برآورد‌ها نیز روسیه ۲۳.۶ میلیون تن تا اواسط ژانویه امسال صادرات داشته است که ۶۸ درصد از پیشبینی وزارت کشاورزی آمریکا (۳۵ میلیون تن) را در بر می‌گیرد.

محاسبات نشان می‌دهد این دو کشور ۲۳ درصد از ذخایر کشور‌های عمده صادر کننده گندم را نگهداری می‌کنند.
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال واحد امنیت غذایی مؤسسه مصاف
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
0
0
بخدا اگر که مدیران وزارت جهادکشاورزی شنیده باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
0
0
از این به بعد باید نگران افزایش قیمت جهانی گندم هم باشیم!؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین