پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۲۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
استاندار کردستان امروز به همراه تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی از واحدهای صنعتی نیمه فعال شهرستان بیجار بازدید کرد.
شعارسال: ‌عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان، نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی، امروز(5 مرداد) از واحدهای صنعتی و تجاری فعال و نیمه فعال شهرستان بیجار بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

بازدید از سیلوی 30 هزار تنی، طرح اجرایی کامیون نیمه سنگین، پروژه صنایع غذایی کنسروسازی، کارخانه ورق سازان معقول و کارگاه تولیدی کیسه‌های سیمانی از جمله بازدیدهای استاندار کردستان در این شهرستان بود.

افشین اسکویی، مدیر سیلوی 30 هزار تنی بیجار، در جریان بازدید استاندار، اظهار کرد: این پروژه از سال 86 آغاز شده و متاسفانه به دلیل ناملایمات و نبود تسهیلات به مدت 3 سال است تعطیل شده است.

وی افزود: یک میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات و یک میلیارد و 600 میلیون تومان آورده شخصی برای این پروژه هزینه شده است.

مدیر این کارخانه عنوان کرد: در حال حاضر یک میلیارد و 300 میلیون تومان بدهکاری داریم که امیدواریم با حمایت مسئولان از سرمایه‌گذران، مشکلاتی که سرمایه‌گذاران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، حل شود.

استاندار کردستان هم در این بازدید به مدیر این کارخانه وعده داد که 200 میلیون تومان از بخش دولتی به این واحد صنعتی کمک کند تا فاز دوم آن راه‌اندازی شود و کارخانه رونق پیدا کند.

طرح اجرایی کامیون نیمه سنگین از دیگر پروژه‌هایی بود که استاندار کردستان از آن بازدید کرد که اکبر عذیری، سرپرست این طرح اظهار کرد: این پروژه موجب ایجاد اشتغال برای 110 نفر شده است و یکی از پروژه‌های مطرح سطح استان است.

وی افزود: زمین اجرای این پروژه از شرکت شهرک‌های صنعتی بیجار خریداری شده که متاسفانه مشکل معارض دارد.

سرپرست این طرح از پیشرفت 65 درصدی این پروژه خبر داد و افزود: متاسفانه بانک‌ها با سرمایه گذاران کنار نمی‌آیند و لازم است مسئولان بیشتر به بخش خصوصی و صنعتی توجه کنند.

وی اعلام کرد: چنانچه بانک‌ها تسهیلات موافقت شده را آزاد کنند، تا پایان مهر ماه کار اجرایی به سرانجام می‌رسد و از بهمن ماه فعالیت تولیدی این پروژه آغاز خواهد شد.

منوچهر طهماسب، مدیر پروژه صنایع غذایی کنسروسازی بیجار نیز در بازدید استاندار از این واحد، اظهار کرد: این پروژه از سال 90 آغاز شده و تا کنون 850 میلیون تومان آورده شخصی و 700 میلیون تومان تسهیلات برای آن هزینه شده است.

وی افزود: احداث ساختمان این واحد صنعتی به پایان رسیده و بانک سپه با ارائه 1.5 میلیارد تومان تسهیلات موافقت کرده است که در صورت پرداخت، تا 4 ماه دیگر راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر پروژه صنایع غذایی کنسروسازی از تعطیلی این واحد از سال 92 به دلیل نبود نقدینگی خبر داد و ذکر کرد: در صورت راه اندازی مجدد این واحد صنعتی، برای 60 نفر به طور مستقیم و برای 120 نفر نیز به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه سرمایه گذاران از خارج از استان برای سرمایه گذاری وارد استان می‌شوند و همه سرمایه زندگی خود را در کردستان هزینه می‌کنند، بانک‌ها و مسئولان توجهی به آنها ندارند و این بی توجهی موجب تعطیلی واحدهای صنعتی شده است.

مدیر کارخانه ورق سازان معقول نیز در بازدید استاندار از این کارخانه، اظهار کرد: احداث این پروژه در 3700 مترمربع زمین و از سال 90 آغاز شده است.

وی از اجرای این پروژه با 1.5 میلیارد تومان وام و 3 میلیارد تومان آورده شخصی خبر داد و افزود: تمام کارهای اجرایی این پروژه به اتمام رسیده و هم اکنون با مشکل برق و گاز مواجهیم که در صورت رفع آن تا یک ماه خط تولید این کارخانه راه اندازی خواهد شد و موجب اشتغالزایی 40 نفر خواهد شد.

استاندار کردستان در پایان از کارگاه تولیدی نیکو که به کار تولید کیسه‌های سیمانی فعالیت دارد، بازدید کرد. معصومه زمانی مدیر این کارگاه در این بازدید اظهار کرد: این کارگاه از سال 89 روزانه 12 هزار کیسه سیمانی 50 کیلویی تولید کرده است که پس از مدتی محیط زیست کردستان به بهانه آلودگی زیست محیطی این کارگاه، نسبت به تعطیلی آن بدون اطلاع مدیر آن اقدام کرد.

وی با اشاره به دریافت 70 میلیون تومان برای راه اندازی این کارگاه، اظهار کرد: با توجه به تعطیلی و فعالیت نداشتن این کارگاه، این مقدار وام به 260 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: سه شنبه 5 مرداد 1395، کدخبر: 95050103074، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین