پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۰۳۷
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
طبق وعده چند باره مسئولان، سیلوی 80 هزار تنی خدابنده تا آغاز خرید گندم افتتاح می‌شود.

شعار سال: از سال‌های گذشته ساخت یکی از بزرگترین سیلوهای بتنی در زنجان آغاز شده است و از چهار سال گذشته نیز قرار است این سیلو تا آغاز زمان ذخیره‌سازی گندم افتتاح شود.

به گفته مسئولان سیلوی مذکور با آخرین تکنولوژی روز ساخته شده است و از سال 91 اعلام می‌شود که درصد پیشرفت فیزیکی این سیلو 90 درصد است و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته ساخت این سیلو تا آغاز فصل ذخیره‌سازی گندم به پایان می‌رسد.

این سیلوی بتنی در کیلومتر 50 جاده قیدار به همدان و در منطقه‌ بزینه رود شهرستان خدابنده واقع شده است، به گفته سرمایه‌گذار آن دارای 14 کندو بوده و هر یک از این کندوها 7 هزار و 140 تن ظرفیت برای ذخیره‌سازی گندم دارند، دارای دیواره‌هایی است که در زمستان داخل سیلو را گرم و در تابستان داخل آن را خنک نگه می‌دارد و دارای 100 سال عمر است.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان در همین راستا گزارشی از وضعیت استان زنجان در زمینه ذخیره‌سازی گندم ارائه کرد.

رسول منصوری با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌های جهاد کشاورزی امسال 350 هزار تن گندم در استان زنجان تولید خواهد شد، تصریح کرد: شرکت غله نیز در راستای همین اقدام به ایجاد همین میزان فضای ذخیره‌سازی اقدام کرده است تا مشکلی از این نظر به وجود نیاید.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با اشاره به اینکه امسال 30 مرکز خرید در استان زنجان برای خرید گندم در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: این مراکز شامل سیلوهای دولتی، کارخانه‌های آردسازی و سیلوهای بخش خصوصی است.

منصوری با اشاره به اینکه در حال حاضر 150 هزار تن گندم در سیلوهای استان زنجان موجود است، افزود: به منظور ذخیره‌سازی گندم، 100 هزار تن از این میزان گندم تا زمان آغاز ذخیره‌سازی به استان‌های دیگر صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 231 هزار تن گندم در استان زنجان خریداری شد، تصریح کرد: امسال میزان خرید گندم بیشتر از سال قبل خواهد بود.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با اشاره به اینکه امسال سیلوی بتنی خدابنده نیز تا زمان آغاز ذخیره‌سازی افتتاح خواهد شد، بیان کرد: فضای ذخیره‌سازی این سیلو 80 هزار تن است.

منصوری تاکید کرد: با توجه به فصل زراعی گندم در استان امسال نیز مطابق سنوات گذشته خرید گندم از اواخر خرداد‌ماه آغاز خواهد شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت قطره، تاریخ 24 فروردین 95، کد مطلب: 31137894: www.ghatreh.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین