پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۲۴۳
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
دکتر کرمانی معتقد است که سوسیس و کالباس‌های دارای مواد نگهدارنده، دارای عوارض و عواقبی چند بوده و بهتر است تا جای ممکن از سوسیس و کالباس، بدون مواد نگهدارنده استفاده شود.
شعار سال: وجود گزارش‌های مکرر در مورد غیر استاندارد بودن و غیر بهداشتی بودن برخی از سوسیس و کالباس‌های موجود در بازار، گزارشات مربوط به تقلب درباره نوع و میزان گوشت مصرفی و گزارشات مربوط به استفاده گسترده از مواد نگهدارنده در تولید سوسیس و کالباس‌ها (هرچند مورد تائید استاندارد هم باشند)، شهروندان را دچار نگرانی در مصرف کرده و افراد زیادی را به استفاده از سوسیس و کالباس خانگی و دست ساز تشویق نموده است.

پیرو تشدید این نگرانی‌ها و تقویت تمایلات به استفاده از سوسیس و کالباس دست ساز و بدون مواد نگهدارنده، سازمان ملی استاندارد طی اطلاعیه‌ای با اشاره به اینکه استاندارد ملی ایران به شماره ۲۳۰۳ با عنوان "سوسیس و کالباس – ویژگی‌ها و روش‌های آزمون‌" برای محصولات سوسیس و کالباس اجباری بوده تاکید کرد که هیچ تولیدکننده‌ایی مجاز به تولید و فروش سوسیس و کالباس بدون دریافت نشان استاندارد نیست. در این اطلاعیه همچنین اشاره شده که تولید سوسیس و کالباس مستلزم انجام فرایند‌هایی مانند بی استخوان کردن گوشت، اختلاط مواد لازم در دستگاه کاتر و تهیه خمیر، پر کردن در پوشش‌های مناسب، پخت در دستگاه مخصوص، سرد کردن و کنترل کیفیت محصول است و با توجه به زمانبر بودن این مراحل در هنگام مراجعه مشتری مشاهده تمامی مراحل تهیه محصول خریداری شده امکان پذیر نخواهد بود. پس تولیدکنندگان با عنوان "تولید در حضور مشتری" ملزم به جداسازی محل تولید و فروشگاه از هم هستند و عموما" برای این موضوع از دیواری شیشه‌ای استفاده می‌کنند تا مشتریان مراحل تولید را ملاحظه کنند. همچنین اینگونه واحد‌های تولیدی می‌توانند محصولات خود را در همان فروشگاه عرضه کرده و اجازه عرضه و فروش آن در محل‌های دیگر را ندارند.

دکتر کرمانی در این خصوص معتقد است که بد بودن سوسیس و کالباس را نباید امری مطلق و همه گیر تصور نمود و برخی از سوسیس‌ها و کالباس‌ها مفید هم هستند. سوسیس و کالباس‌هایی که دارای مواد نگهدارنده نباشند.

تعداد بازدید : 30
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین