پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۷۲۴۰۲
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴
دانش آموزان بشکلی سرخوشانه در امامزاده‌ای در استان اصفهان آهنگ تتلو را بشکل جمعی می‌خوانند. بعید می‌دانیم حتی متوجه باشند که کجا چه می‌گویند. نه قصد حرمت شکنی وجود دارد نه تضعیف عامدانه‌ای در کار است. علت حضور هم عاملی انسانی و دور کردن دانش آموزان از سرما برای برگزاری یک جشن است. معلم و مدیر هم بار‌ها و بار‌ها عذرخواهی کرده اند و.. پس مقصر کیست؟ یک کلام مقصر کسی نیست جز کم توجهی به فرهنگ سازی و تربیت. همان چیزی که برایش بشکلی کور میلیاردی خرج می‌کنیم و به جایی هم نمی‌رسیم. آیا زمان بازنگری در سیاستگذاری‌های فرهنگی و تربیتی کشور، نرسیده است؟

شعار سال:اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در مورد فیلم پخش شده از برگزاری جشن در یکی از امامزاده‌های استان توضیحاتی را ارائه داد.
 
در فضای مجازی کلیپی مبنی بر برگزاری جشن دختران دانش‌آموز در  یکی از  امامزاده‌های اصفهان دست به دست می‌گردد که در واقع حرمت امامزاده رعایت نشده و با واکنش مردم و مسئولان مواجه شده است.
 
اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در مورد فیلم پخش شده از برگزاری جشن در یکی از امامزاده‌های استان توضیحاتی را ارائه داد که در این توضیحات آمده است:«در پی انتشار فیلمی از همخوانی دانش‌آموزان دختر در یکی از امامزاده‌های اصفهان و تحقیق در این زمینه مشخص شد که مدرسه دخترانه همجوار امامزاده به دلیل محدودیت فضا تقاضای برگزاری جشن در سالن مجاور امامزاده را داشته است که با پافشاری یکی از اعضای هیئت‌امنا این درخواست اجابت می‌شود، اما به دلیل برودت هوای سالن دانش‌آموزان به حرم اصلی امامزاده منتقل می‌شوند که البته مدیر مدرسه مذکور مکررا بابت این اتفاق عذرخواهی کرده است.
 
بدیهی است که مسئولیت اجرای این جشن به طور کامل با مدرسه دخترانه بوده و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان هیچ دخل و تصرفی در محتوای برنامه‌های آن نداشته است و امامزاده نیز فقط میزبان این جشن بوده است.
 
با این حال اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با افراد خاطی در این زمینه که با سهل‌انگاری موجبات مراعات نکردن حرمت امامزاده را فراهم کره‌اند با هدف جلوگیری از تکرار این اتفاق برخورد قانونی خواهد کرد».
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان با اشاره به جزییات جشن دختران دانش‌آموز در یکی از امامزاده‌های اصفهان، اظهار داشت: اتفاق ناخوشایندی در بقعه متبرکه اتفاق افتاده و اینگونه رفتارها در امامزادگان عظیم‌الشان که محل مراجعه مردم برای راز و نیاز با خدا و زیارت امامزادگان است جای تاسف دارد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله بیدرام افزود: برخی مدارس استان اصفهان با توجه به کمبود فضاهای آموزشی و اجتماعاتی که دارند برای برگزاری بعضی مراسم تقاضای حضور در مساجد یا بقاع متبرکه جنب مدرسه می‌کنند.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان با بیان اینکه تعاملات خوبی که بین اداره اوقاف و سایر نهادها به ویژه آموزش و پرورش وجود دارد، گفت: اگر مدرسه‌ای تقاضای سالن یا شبستان امامزاده را برای برپایی مراسمی می‌کرده، این همکاری صورت می‌گرفت و فضا در اختیار آنها قرار داده می‌شد.
 
وی ادامه داد: مدارس مجاور همین بقعه هم چندین مرتبه در طول سال از این فضا استفاده کردند و حتی جشن‌های تکلیف در این امامزاده برگزار می‌کردند و تا کنون هیچ موردی مشابهی اتفاق نیفتاده بود تا از رفتارهای بعدی جلوگیری به عمل بیاید.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله بیدرام تصریح کرد: هیات امنا فضا را در اختیار مدرسه گذاشتند و کادر مدرسه نتوانستند جمعیت دانش‌آموزی را کنترل کنند و موسیقی در این مکان مقدس پخش شد.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان با اشاره اینکه با این موضوع برخورد شد، اظهار داشت: در همین مورد با مدیر مدرسه تماس گرفته شده و ایشان از این اتفاق ناخواسته پیش آمده عذرخواهی کردند.
 
وی افزود: مدیر مدرسه باید به وظیفه قانونی خود که در هر گونه اجتماع دانش‌آموزی باید حضور داشته باشد و کنترل داشته باشند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  تسنیم ، تاریخ انتشار:19 بهمن1400، کدخبر:2659420 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین