پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۸۲۸
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
بعد از غذا خوردن و برای حفظ سلامت بدن، بهتر است از انجام نه کار بشدت خودداری شود. یک کار هم برای بیان تجربیات شما گذاشته ایم تا ببینیم توصیه‌های ما چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
شعار سال: بعد از این‌که غذا میل می‌کنید شاید برخی از کار‌ها را که در طول روز نتوانسته‌اید به دلایلی آن‌ها را انجام دهید به‌اشتباه بعد از شام قصد انجامشان را داشته باشید که در ادامه به برخی از آن‌ها به‌اضافه عوارض و خطراتشان اشاراتی می‌شود، برای آن‌که دچار مشکلات و عوارض خطرناک جسمی نشوید با مجله دلتا همراه باشید تا نباید‌های بعد از غذا را بشناسید.

نباید‌های بعد غذا

اشتباهاتی خطرناک که بعد از غذا انجام می‌دهید.

بعد از غذا چای نخورید

برخی به‌اشتباه باور دارند که با نوشیدن‌چای بعد‌از‌غذا از تشنگی‌شان کاسته‌می‌شود، اما نه‌تن‌ها این مسئله اشتباه است بلکه اسید موجود در چای در معده ایجاد مشکل می‌کند.

بعد از غذا میوه نخورید

زمانی که شما غذا میل‌کرده‌اید باید به‌طور طبیعی یک ساعت تا ۷۰ دقیقه به هضم آن‌وقت بدهید که اگر بلافاصله بعد‌از‌خوردن‌غذا میوه مصرف شود نه این میوه‌ها به مقصد درست می‌رسند و نه غذا.
 
۹+۱ کاری که بعد از غذا خوردن نباید انجام داد

بعد از غذا سیگار نکشید

برای این مسئله تنها کافی است بدانید که کشیدن یک سیگار بعد از غذا برابر است با کشیدن ۱۰ سیگار در سایر اوقات روز. نتایج تحقیقات نشان داده دود سیگار می‌تواند محیط معده را اسیدی کند و این عامل روی عملکرد معده تاثیر منفی می‌گذارد و مانع هضم صحیح غذا می‌شود. از سوی دیگر، کشیدن سیگار بعد از غذا‌خوردن، به‌خصوص در افراد مبتلابه سندرم روده تحریک‌پذیر، درد و علائم شکمی را به دنبال خواهد داشت.

بعد از غذا روابط زناشویی نداشته باشید

بله درست خواندید همان‌طور که رابطه زناشویی با شکم خالی و در حال گرسنگی مضر است انجام آن بعد از غذا نیز خطرناک است. بیماران قلبی بیشتر باید در این موردتوجه کنند.

چراکه ارتباط زناشویی نوعی استرس برای سیستم قلبی عروقی به شمار می‌رود در حدی که در مواردی نادر مشاهده‌شده فرد هنگام این عمل دچار سکته قلبی شده است پس افراد مبتلابه ناراحتی قلبی بیشتر از سایر افراد به این نکته توجه کنند.

بعد از غذا نخوابید

بدون این‌که فعالیتی برای هضم غذا انجام دهید هرگز به خواب نروید چراکه این اشتباه زخم معده و تورم معده و گاهی سکته قلبی را به بار می‌آورد. حداقل دو ساعت بعد از غذا خوردن نخوابید؛ بنابراین خوردن شام در آخر شب‌کار بسیار اشتباهی است و موجب رفلکس معده و مشکلات مری می‌شود.

بعد از غذا دوش نگیرید

حمام گرفتن بعد‌از‌غذا خون‌رسانی را به اجزای حرکتی مانند دست‌وپا بیشتر می‌کند و خون لازم برای انجام عمل هضم غذا به معده نمی‌رسد.

بعد از غذا آب یخ ننوشید

ناراحتی و مشکل جدی که با نوشیدن آب یخ بعد‌از‌خوردن‌غذا بروز می‌کند، دل‌درد یا انقباض عضلات‌روده است. افراد دچار سندرم روده تحریک‌پذیر، بیشتر دچار این مشکل می‌شوند؛ پس باید آب خیلی سرد ننوشید.

بعد از غذا شیر ننوشید

مصرف شیر در شب تاثیر مثبتی روی خواب‌خواهد داشت، اما به شرطی که بین وعده‌غذایی شام و نوشیدن شیر فاصله‌ای حدود دو ساعت وجود داشته‌باشد.
 
۹+۱ کاری که بعد از غذا خوردن نباید انجام داد

بعد از غذا ورزش نکنید

یکی از نباید‌های بعد از غذا فعالیت سنگین است. این فعالیت کاملا مفید گاهی می‌تواند کاملا مضر باشد به‌خصوص بعد از خوردن‌غذا چنانچه باید گفت ورزش ممکن است به قلب افراد دچار بیماری‌های قلبی- عروقی، فشار وارد کند.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پرسون، تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۸۴۱۷۷، purson.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین