پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۷۲۹۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به پروژه‌های آموزشی تحویل شده در سال جاری به وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال در مجموع ۱۴ هزار و ۷۴۵ کلاس درس به بهره برداری رسید، یعنی به طور میانگین هر روز ۴۰ کلاس درس ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.
شعار سال: مهراله رخشانی‌مهر، به ارائه گزارشی پیرامون وضعیت فضا‌های آموزشی کشور پرداخت و اظهار کرد: ارتقای سرانه فضای آموزشی، حذف مدارس خشت و گلی، ساماندهی سیستم‌های گرمایشی مدارس، کاهش ۱۰.۵ درصدی آمار مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی از ۳۰ درصد به کمتر از ۱۹.۵ درصد از جمله اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر است.

وی افزود: همانطور که گفته شد حدود ۱۹.۵ درصد فضا‌های آموزشی کشور به تخریب، بازسازی و مقاوم سازی نیاز دارند. پیش بینی می‌کنیم طی چند سال آینده با همراهی و مشارکت خیرین و تامین و تخصیص اعتبارات لازم، پرونده مدارس تخریبی به طور کامل بسته شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به وضعیت بودجه‌ای حوزه مدرسه سازی گفت: در لایحه بودجه تقدیمی دولت به مجلس، اعتبارات حوزه مدرسه‌سازی برای سال آتی ۲۵ درصد افزایش یافته است. سال ۱۴۰۰ تنها در پیوست یک قانون بودجه، ۴۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که برای سال ۱۴۰۱ به حدود ۵۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است. سال ۱۴۰۰، ۲۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار مشارکتی با خیران داشتیم که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به ۲۸۰۰ میلیارد تومان رسیده و البته امیدواریم این رقم افزایش یابد.

رخشانی مهر با اشاره به پروژه‌های آموزشی تحویل شده در سال جاری به وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال در مجموع ۱۴ هزار و ۷۴۵ کلاس درس به بهره‌برداری رسید، یعنی به طور میانگین هر روز ۴۰ کلاس درس ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی یکی از دغدغه‌ها و اولولیت‌های مهم سازمان نوسازی را جایگزینی مدارس سنگی دانست و گفت: وجود مدارس سنگی یکی از مسائل مهم آموزش و پرورش است. این مدارس غالبا در مناطق عشایری و صعب‌العبور واقع و با استفاده از سنگ و مصالح مرسوم این مناطق ساخته شده‌اند و اغلب جمعیت دانش آموزی شناور بین ۵ تا ۱۵ نفر دارند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: پراکندگی مدارس سنگی در نقاط مختلف کشور وجود دارد. عمدتا در استان‌های خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد تمرکز یافته و برنامه جمع‌آوری آن‌ها آغاز شده است که همراهی بیشتر دولت و خیرین را می‌طلبد و امیدوارم در طول دولت سیزدهم این مسئله حل شود.

رخشانی مهر با بیان اینکه جریان مدرسه‌سازی و رشد فزاینده ساخت، توسعه و تجهیز فضا‌های آموزشی نوید بخش آینده روشن و پایان محرومیت‌های آموزشی در استان‌های کمتر برخوردار است اظهار کرد: توسعه مجتمع‌های آموزشی و تربیتی طبق سند تحول بنیادین و با توجه به اقتضائات اقتصاد آموزش و پرورش و در راستای پاسخگویی به ساحت‌های مختلف تربیتی، از اولویت‌های نوسازی مدارس کشور است. همچنین افزایش سرانه فضا‌های آموزشی، تربیتی و ورزشی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و منطبق با برنامه درسی ملی، با رعایت ضوابط و استاندارد‌های جهانی مورد تاکید است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، کدخبر:، www.isna.ir، ۱۴۰۰۱۱۲۵۱۹۸۳۷
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
0
0
پس یعنی دیگه مشکل کلاس و مدرسه وجود نداره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین