پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۲۰۱
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳
یکی از بدترین مشکلاتی که در حال حاضر شرکت‌های سازنده سخت‌افزار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، بحران تراشه یک دلاری است. این بحران به قدری شدید شده که شرکت‌ها حتی میزان تولید محصولات خود را هم کاهش داده‌اند. سوال اینجاست که این بحران در آینده به کجا خواهد رسید؟ نقش جنگ احتمالی روسیه و اوکراین در این بحران چیست؟
شعار سال: برای پی بردن به این که چرا صنعت نیمه رسانای ۴۵۰ میلیارد دلاری دچار بحران شد، بهترین نقطه برای شروع، قطعه یک دلاری به نام دیسپلی درایور است. کمبود تراشه، زاده یک محاسبه اشتباه پس از شیوع پاندمی ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ بود. شرکت‌های تولیدکننده خودرو و گوشی‌های هوشمند با آغاز شیوع ویروس کرونا تصور کردند میزان سفارشات به حداقل می‌رسد و به همین خاطر سفارشات تراشه‌ی خود را لغو کردند. اما همانطور که احتمالا می‌دانید، در شرایط کرونا فروش لوازم الکترونیکی که خودرو‌های هوشمند هم بخشی از آن به حساب می‌آیند افزایش پیدا کرد و در این بین شرکت‌ها ماندند با کلی تقاضا برای خرید محصولات‌شان، اما هیچ یک از آن‌ها تراشه‌ی کافی برای تجهیز محصولات خود به آن نداشتند و وارد یک بحران دیگر شدند.

اما TSMC در میان این بحران تلاش کرد از آب گل‌آلود ماهی بگیرد. شرکت تایوانی که قلب تراشه‌ی جهان به حساب می‌آید وقتی تقاضا از تامین فراتر رفت، قیمت تراشه‌هایش را ابه شکل محسوسی تا ۲۰ درصد افزایش داد، اما جالب اینجاست که اپل، بزرگ‌ترین مشتری این شرکت شامل این افزایش قیمت نشد. این شرکت قیمت را افزایش داد تا از آن طرف بتواند فقط ۳ درصد تولید تراشه‌های اپل را بیشتر کند.

تعداد بازدید : 8

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین