پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۷۸۶
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
از آنجا که طرح جامع ترافیک در هیچ یک از شهر‌های لرستان وجود ندارد، چالش‌های جدی در بحث ترافیک به وجود آمده است.
شعار سال: احمدرضا دالوند در جلسه شورای ترافیک استان با اشاره به مصوبات این جلسه اظهارداشت: در این جلسه فرمانداران مکلف شدند شورای ترافیک شهرستان‌ها را به صورت مستمر برگزار و گزارش جلسات را به شورای ترافیک استان منعکس کنند.

وی افزود: یکی از چالش‌های جدی در بحث ترافیک نبود طرح جامع ترافیک است که متاسفانه هیچ‌گونه طرح جامع ترافیکی در هیچ کدام از شهر‌های استان نداریم.

معاون عمرانی استاندار لرستان با انتقاد از شهرداری خرم‌آباد عنوان کرد: چرا طرح جامع ترافیک شهر خرم‌آباد ۶ سال است هنوز تکمیل نشده؟ جای تاسف است که تهیه یک طرح مهم در شهرداری ۶ سال باید طول بکشد، اگر مشاور توان و ظرفیت کار ندارد خلع ید و قراردادش را فسخ کنید، چرا باید ۶ سال منتظر یک طرح بمانیم؟ تمام عقب افتادگی‌های استان از اینگونه کوتاهی‌ها و کم کاری‌ها نشات می‌گیرد.

وی بیان کرد: شهرداری خرم‌آباد موظف است تا پایان فروردین این طرح را تکمیل و در شورای ترافیک استان ارائه بدهد که بتوانیم در این رابطه تصمیماتی برای شهر خرم‌آباد گرفته شود.

دالوند گفت: متاسفانه تمام هم و غم ما در شهرداری‌های استان جابجایی اعتبارات است و بزرگترین چالش پرداخت حقوق و دستمزد و حقوق معوق است، سوال بنده این است این مشکلات را چه کسی جز مسئولان شهرداری‌ها و شورای شهر‌ها با تحمیل نیرو‌های مازاد به وجود آورده است که باید بودجه‌های شهرداری را دور بزنیم که بتوانیم حقوق و دستمزد نیرو‌ها را پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: خرم آباد بیش از هزار نیروی مازاد تحمیل شده و حتی اگر بهترین شهردار دنیا را به خرم آباد بیاوریم با دیدن این وضعیت فرار می‌کند.

معاون عمرانی استاندار لرستان در ادامه جلسه خاطر نشان کرد: کلیه شهر‌های استان با اولویت شهر‌هایی که بیشترین تصادف را دارند طرح جامع ترافیک تهیه کنند که بتوانیم به صورت علمی و کارشناسی شده مشکلات ترافیکی شهر‌های استان را حل کنیم.

وی اظهار داشت: جهت کاهش ترافیک علاوه بر تهیه طرح جامع ترافیک ساماندهی و همچنین ارتقاء کمیت و کیفیت وسایل نقلیه عمومی در کاهش ترافیک بسیار موثر است.

دالوند افزود: براساس آمار برخی نقاط شهر خرم‌آباد بیشترین تصادف را دارند که بنا شد علت اصلی این موضوع شناسایی و راهکار‌های مناسب ارائه شود.

معاون عمرانی استاندار لرستان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مصوبات جلسه شورای ترافیک زمان‌دار بود امیدواریم با پیگیری موضوعات از طرف دستگاه‌های مربوطه بتوانیم در کاهش تصادفات سطح شهر‌های استان قدم مثبتی برداریم.

وی با اشاره به طرح‌های شهری نیمه تمام خرم‌آباد اظهار داشت: پیگیری طرح‌های نیمه تمام را به صورت شبانه روز دردستور کار داریم، ولی متاسفانه طرح‌هایی همچون هتل صخره‌ای بیش از ۲۰ سال است که نیمه تمام رها شده وطی جلسه‌ای با سرمایه گذار موضوعات را با جزئیات کامل بررسی کردیم به نظر می‌رسد با یک یا دو جلسه دیگر موضوع قابل حل است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر:۲۶۶۹۹۵۴، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین