پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۳۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲
وزیر نیرو با بیان اینکه استان گلستان در بخش آب با عقب ماندگی‌های جدی مواجه است، گفت: باید اقدامات زیادی در حوزه آب در استان انجام شود.
شعار سال: علی اکبر محرابیان صبح امروز در بررسی وضعیت تصفیه خانه فاضلاب شهرستان گرگان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در جریان سفر دولت به استان زیبا و پرثمر استان گلستان در بخش‌های مختلف پیش بینی مصوبات انجام شده و پس از انجام بازدید‌ها در صورتی که نیاز به اصلاح و یا تقویت مصوبات باشد در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حوزه برق باید در راستای تقویت شبکه و پست‌ها اقداماتی را انجام دهیم، همچنین در نظر داریم برخی از پست‌ها را تکمیل کنیم و تقویت شبکه نیز نیاز به اقداماتی دارد چراکه میزان استهلاک شبکه در استان گلستان زیاد است که برای تقویت این بخش نیز اعتباراتی پیش بینی شده است.

وزیر نیرو به افزایش تولید برق در استان گلستان اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا امروز از نیروگاه علی آبادکتول بازدید خواهیم داشت تا برای طرح‌های توسعه و بخش بخار به عنوان ترکیب سیکل ترکیبی برنامه‌ای داشته باشیم تا میزان تولید و مصرف برق در گلستان تراز شود، در حال حاضر گلستان برای تأمین نیاز خود از استان‌های دیگر برق وارد می‌کند و با اجرای این طرح در مدت سه الی چهار سال میزان تولید با مصرف برق در گلستان تراز خواهد داشت.

محرابیان با بیان اینکه توسعه شبکه برق به خوبی در استان گلستان انجام شده است، یادآور شد: تقریبا به همه روستا‌های گلستان برق رسانی انجام شده و شهر‌ها نیز از نعمت برق برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه استان گلستان در بخش آب با عقب ماندگی‌های جدی مواجه است، تصریح کرد: باید اقدامات زیادی در حوزه آب در استان انجام شود، برای حل این مشکل باید تخصیص اعتبار برای تکمیل سد‌های نیمه تمام گلستان در دستور کار قرار گیرد که خوشبختانه اعتبارات خوبی در این سفر پیش بینی شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه در حوزه آب شرب در گرگان و سایر شهر‌ها با تنش جدی آبی مواجه هستیم، بیان کرد: در این سفر مقرر شد از محل تنش و اعتبارات اضطراری طرح‌هایی را به صورت سریع اجرا کنیم تا تنش آبی مدیریت شود.

محرابیان با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های آبرسانی نیاز به اعتبارات بیشتر و مدت زمان معین دارد، خاطرنشان کرد: در موضوع فاضلاب نیز میزان برخورداری استان گلستان نسبت به متوسط کشور پایین‌تر است و در نخستین گام درصدد هستیم که فاضلاب گرگان و مدول دو و سه را اجرایی کنیم که در این سفر مدول دو پیش بینی شده، اما میزان اعتبار آن پایین است و امیدوارم افزایش یابد، البته در مدول یک و دو پساب تصفیه شده باید در مصارف صنعتی مورد استفاده قرار گیرد که با بازتخصیص پساب فاضلاب به بخش صنعت آب مورد نیاز این بخش تأمین خواهد شد.

وی میانگین بارش‌ها در کشور را حدود هشت درصد کمتر از میانگین بارش‌های سال‌های دیگر عنوان کرد و گفت: در برخی استان‌ها شاهد کاهش شدید بارش‌ها هستیم و تقریباً می‌توان گفت در نیمی از استان‌های کشور متوسط بارش بسیار کمتر از سال‌های نرمال است و امیدوارم در ماه‌های پایانی فصل بارشی این کمبود تا حدودی جبران شود، البته صرفه جویی در مصرف آب امری ضروری است که این در راستا نیز اقدامات خوبی انجام می‌شود.

وزیر نیرو به وضعیت قطعی برق اشاره کرد و توضیح داد: خوشبختانه در زمستان امسال با همکاری دستگاه‌های مختلف شاهد قطعی برق مشترکان خانگی نبودیم و در تابستان سال آینده نیز برنامه‌هایی داریم تا مشکلات این بخش را به حداقل برسانیم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۱۲۱۳۰۹۶۲۶، www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین