پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۵۳۹
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
حورایی با اشاره به پیامد‌های منفی صحبت درباره اختلافات گذشته، گفت: لطفا پرونده‌های مختومه را باز نکنید. اگر اشتباهی قبلا رخ داده است، آن اشتباه را مدام به همسرتان بازگو نکنید.
شعار سال: سید مجتبی حورایی با تاکید بر اهمیت گفتگو بین افراد، گفت: هر چه میزان گفتگو در یک خانواده بیشتر باشد، سلامت روانی آن خانواده هم بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه اشتراکات، اختلافات، انتظارات، احساسات و اتفاقات زمینه گفتگو بین زوج‌ها را ایجاد می‌کند، ابراز داشت: زوج‌ها نباید درباره دیگران صحبت کنند، زیرا امکان ندارد صحبت درباره دیگران با مقایسه و بدگویی همراه نباشد؛ متاسفانه همه ما عادت کرده‌ایم که درباره دیگران صحبت کنیم که امر اشتباهی است، زیرا بیشتر ناراحتی‌ها بین زوجین از همین نقطه آغاز می‌شود.

این مشاور با تاکید بر اینکه زوجین نباید درباره روابط قبلی خود با یکدیگر صحبت کنند، ادامه داد: اگر یک خانم درباره خواستگار‌های قبلی خود در خانواده صحبت کند، همسرش نسبت به شخصی که او درباره‌اش حرف زده، بدگمان می‌شود و ممکن است به قطع رابطه با فامیل هم منجر شود. همچنین اگر یک آقا درباره علاقه‌مندی خانم‌ها به او در دوران مجردی با همسرش صحبت کند، موجب ایجاد سوء‌ظن از سوی همسر خود می‌شود؛ بنابراین بهتر است که زوجین درباره گذشته خود صحبت نکنند.

حورایی با اشاره به پیامد‌های منفی صحبت درباره اختلافات گذشته، گفت: لطفا پرونده‌های مختومه را باز نکنید. اگر اشتباهی قبلا رخ داده است، آن اشتباه را مدام به همسرتان بازگو نکنید.

وی مهمترین مهارت در گفتگو را مهارت شنیدن عنوان و مطرح کرد: شنونده خوب کسی است که کلام گوینده را قطع نکند. از طرفی در همان بستر زمانی که حرفی را می‌شنوید، پاسخ ندهید، زیرا مخالفت سریع باعث لجبازی می‌شود. وقتی فرزندمان حرفی به ما می‌زند و ما می‌گوییم که فردا درباره آن صحبت می‌کنیم، او متوجه اهمیت این مسئله برای ما خواهد شد و پاسخمان را بهتر می‌پذیرد. همچنین درک صحبت هم بسیار اهمیت دارد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۲۸۰۸۰، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین