پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۸۸۰
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عزم ملی تمام دستگاه‌ها را در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواستار شد.
شعار سال: خلیل بهروزی فر درباره عملکرد یکساله این کمیسیون در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: آسیب‌های اجتماعی تقریباً محصول عملکرد دستگاه‌های اجرایی هستند. لیکن کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی در این حوزه محسوب می‌شود.

وی همچنین گفت: کمیسیون اجتماعی اقدامات خوبی در ارتباط با کاهش بزهکاری‌ها در سطح کشور انجام داده است. البته اغلب بزهکاری‌ها به دلیل عدم اشتغال است. بیکاری جوانان از عواملی است که منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: در راستای تقویت اقشار آسیب پذیر نیز اقداماتی خوبی برای سال آینده پیش بینی شده است.

بهروزی فر به ارزیابی عملکرد کمیسیون اجتماعی در چندسال اخیر پرداخت و بیان کرد: مجلس شورای اسلامی کار نظارتی بر عهده دارد، اما آنچه مهم است هماهنگی و همکاری دستگاه‌ها در ارتباط با مقابله با آسیب‌های اجتماعی است و قوانینی که باید به کمک دستگاه‌های نظارتی و مجلس اجرا شود.

وی درباره قوانینی که در کمیسیون اجتماعی، برای افزایش فرزندآوری وضع شده است، و اینکه آیا این قوانین قابلیت اجرایی شدن دارند، بیان کرد: این قوانین و مصوبات قطعاً مقدمه کار است و هیچ کدام از این‌ها که مصوب شد دلیل بر این نیست که بعد‌ها مواردی به ذهن برسد یا در جامعه دیده شود که برای آن‌ها تدبیری اندیشیده نشود، قطعا برای بعد‌ها تصمیمات بهتری گرفته خواهد شد و بهتر و سنجیده‌تر تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.
 
کاهش آسیب‌های اجتماعی عزم ملی می‌طلبد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره مهمترین برنامه‌هایی که در کمیسیون اجتماعی در سال جدید دنبال خواهد شد، گفت: از مواردی که حتما محقق خواهد شد، بحث بیمه شدگان تأمین اجتماعی است که حتما بررسی‌های لازم به عمل خواهد آمد. همچنین تقویت بنیه کمیته امداد و بهزیستی که برای امداد و کمک رسانی به مردم فعالیت بیشتری داشته باشند، در اولویت خواهد بود. همچنین کمیسیون اجتماعی مستقیماً از طرح ساماندهی نیروی انسانی حمایت و پشتیبانی خواهد کرد تا این تبعیض‌ها و نابرابری‌ها حل شود و به نقطه پایان خود برسد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از الف، تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: alef.ir/۴۰۰۱۲۲۰۰۰۴
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین