پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۸۸۸
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
مثلا مراسمی سنتی است که با شیبی تند با بدعت‌های جدید و هنجارشکنی‌های خشونت گرا، ترکیب شده و آنقدر آشش شور شده که کسی راضی به اجرای آن هم نیست. نوعی شبیه سازی نبرد‌های خیابانی و جنگ‌های شهری. تنها کاری که فعلا در خصوص این رسم نامیمون می‌توان انجام داد، نشان دادن چهره خطرناک آن با انواع آمار و ارقام است. آیا تا الان فکر کرده اید که پرنده‌ها، چهارشنبه سوری ما را چطور می‌بینند؟
شعار سال: در سال‌های اخیر نوع مواد محترقه‌ای که در چهارشنبه‌سوری استفاده می‌شود بزرگترین معضل این جشن یا مراسم را رقم زده و فاجعه آفرینی کرده است. گوناگونی مواد محترقه و توزیع این مواد از سوی مراکز ناشناس و غیر قانونی سبب شده تا ترقه‌های آتش‌زای زیادی در میان مردم توزیع شود و مردم نیز بدون آگاهی به خرید این اجناس اقدام کنند. مراکز تصمیم گیری هم کاری برای استاندارد سازی مواد مورد استفاده، تمرکز جشن در محدوده‌های معین، هدایت جشن به سمت چهره سنتی و آرام آن، آگاه سازی و حساس سازی اجتماعی- فرهنگی و مواردی همانند نمی‌کنند.
 
شبیه سازی نبرد‌های خیابانی در چهارشنبه سوری ایرانی

روی دیگر داستان هزینه نابجای اداری تحمیل شده به دولت است. تمامی دستگاه‌ها نیرو‌های حفاظتی خود را دو چندان می‌کنند. پلیس، آتش نشانی، اورژانس و مراکز درمانی، با تمام قوا فعال هستند. نیرو‌های امنیتی با تمام توان فعال هستند تا مبادا سو استفاده کنندگان از هیجانات اجتماعی، در فرصت ایجاد شده، متعرض به جان و مال مردم شوند. خساراتی که به مال و جان مردم می‌خورد، قابل حساب نیست. خسارات وارد بر اماکن عمومی و تابلو‌های شهری و معابر، بعضا بشدت زیاد است.
 
شبیه سازی نبرد‌های خیابانی در چهارشنبه سوری ایرانی

همه و همه این داستان، برای اجرای غلط یک رسم درست است. آیا وقت آن نرسیده که شرایط را برای جهت دادن و اصلاح شبه نبرد‌های خیابانی چهارشنبه سوری، فراهم کنیم؟
 
شبیه سازی نبرد‌های خیابانی در چهارشنبه سوری ایرانی
 
 
 
شبیه سازی نبرد‌های خیابانی در چهارشنبه سوری ایرانی
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین