پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۹۰۶
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹
منابع رسمی کویتی طی مواضعی بی‌اساس ایران، رویکرد ایران درباره میدان گازی «الدره» را نادرست خوانده و مدعی شدند که این رویکردها، ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین تعیین مرز‌های دریایی است.
شعار سال: منابع رسمی کویتی طی مواضعی بی‌اساس ایران، رویکرد ایران درباره میدان گازی «الدره» را نادرست خوانده و مدعی شدند که این رویکردها، ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین تعیین مرز‌های دریایی است.

این منابع همچنین به روزنامه کویتی «القبس» گفتند که توافقنامه توسعه میدان گازی مذکور که دوشنبه هفته گذشته میان کویت و عربستان سعودی امضا شد، تنها بخش جنوبی این میدان را شامل می‌شود.

وزیر انرژی سعودی و همتای کویتی او دوشنبه گذشته سندی برای توسعه میدان گازی «الدوره» در آب‌های مرزی دو کشور امضا کردند.

شرکت نفت کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد که میدان الدره احتمالا روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی و ۸۴ هزار بشکه میعانات گازی تولید خواهد کرد. طبق توافق دوجانبه، تولید به‌طور مساوی میان دو کشور تقسیم خواهد شد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به توافق اعلام شده میان سعودی و کویت در خصوص میدان مشترک گازی الدره تأکید کرد که حق ایران برای بهره‌برداری از این میدان مشترک گازی محفوظ است.

وی خاطرنشان کرد که «الدره» یک میدان مشترک میان کشور‌های ایران، کویت و سعودی است و بخش‌هایی از آن در محدوده آب‌های تحدید حدود نشده بین ایران و کویت قرار دارد.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۸ فروردین، کدخبر:۱۲۱۲۲۹۴، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین