پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۸۸۵
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
فرماندار شهرستان دیر بر لزوم توسعه و تقویت زیرساخت‌های بندری در این شهرستان تاکید کرد و گفت: بندر دیر و بندر الرویس قطر خواهرخوانده می‌شوند.
شعار سال: یونس باربرز صبح دوشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دیر اظهار داشت: اتفاقاتی که در سال‌های اخیر رخ داده نشان می‌دهد که شهرستان دیر در حوزه دریا و دریانوردی بحران خیز است.

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه در خصوص اسکله‌های شهرستان همواره استرس داریم، افزود: در حال حاضر تمام اسکله‌های شهرستان دیر به استثنای اسکله اداره بندر که با همت مسئولین در حال تکمیل است، ایمنی لازم ندارند.

وی با توجه به بازدید‌های مسئولین کشوری و استانی از اسکله‌های شهرستان دیر، ادامه داد: اراده همه مسئولین بلندپایه استان بویژه استاندار، احداث اسکله مناسب برای صیادان است.

باربرز گفت: شهرستان دیر به عنوان بزرگترین بندر صیادی ایران باید ظرفیت‌ها و اسکله‌های متعددی در حوزه صیادی داشته باشد و امکان ندارد که ما ساخت اسکله‌ای ایمن را رها کنیم و این یک ضرورت است.

جبران خسارت صیادان

فرماندار شهرستان دیر در خصوص حادثه مد شدید اخیر در شهر دیر، افزود: جبران خسارت صیادان به طور جدی پیگیری می‌شود تا در کوتاه‌ترین مدت این خسارت به دست صیادان برسد.

وی خواستار نصب فانوس دریایی در همه جزایر شهرستان شد و عنوان کرد: اداره شیلات زمینه تأمین جلیقه برای صیادان فراهم کند و پوشیدن جلیقه برای همه صیادان الزامی است وگرنه از خروج آن‌ها جلوگیری می‌شود.

باربرز با اشاره به طراحی نقشه جدید احداث اسکله شهرداری مطابق با معیار‌های استاندارد، افزود: اعتبار ساخت این اسکله در حال حاضر در توان شهرستان نیست، اما از طریق نماینده مجلس، استاندار و نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری پیگیر اعتبار آن خواهیم بود با این حال در صورت تأمین این اعتبار حداقل دو سال برای ساخت اسکله زمان نیاز است و در این فاصله باید اقدام موقتی انجام دهیم.

وی بیان کرد: با استفاده از امکانات استانی، ظرفیت خیرین و منطقه ویژه اقتصادی پارس و سایر دستگاه‌ها در ضلع شرقی اسکله شهرداری بازوی موقتی ایجاد می‌شود تا این حوضچه محل امنی برای قایق‌ها باشد.

توجه قطری‌ها به دیر

باربرز با بیان اینکه شهرستان دیر به طور جدی مورد توجه هیئت‌های کشور قطر است، خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که اخیراً در کیش برگزار شد، قراردادی بین هیئت قطری و مسئولین ایران منعقد شده است که دو بند آن مربوط به شهرستان دیر است.

وی افزود: با توجه به تأمین یک دستگاه ایکس ری توسط اداره بنادر و دریانوردی، طبق این قرارداد هیئت قطری هم یک دستگاه ایکس ری دیگر تأمین می‌کند و همچنین زمینه سفر لنج‌ها به قطر فراهم می‌شود که ما پیشنهاد داده‌ایم به ازای هر محموله‌ای که صادر می‌شود یک چهارم آن اجازه واردات کالا داشته باشند.

وی افزود: مقرر شده است که بندر دیر و بندر الرویس قطر خواهرخوانده اعلام شوند و امیدواریم اتفاقات خوبی در حوزه صادرات و تجارت دریایی رقم بخورد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مانا، تاریخ انتشار:۲۹ فروردین ۱۴۰۱، کدخبر:۹۲۶۸۷، mana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین