پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۴۱۸
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه جمهوری اسلامی برای ادیان راستین احترام قائل است، گفت: ما مخالف یهود و یهودیان نیستیم و آن‌ها همانند سایر ادیان حق زندگی دارند بلکه ما مخالف صهیونیست‌ها، قتل، کشتار و غصب سرزمین دیگران هستیم و همانطور که خداوند متعال وعده داده است یاران خود را یاری خواهد کرد و حضور ما در راهپیمایی روز قدس دلگرمی برای مظلومان عالم است.
شعار سال: حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی طی سخنانی در ادامه سلسله مباحث تفسیر سوره عنکبوت در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: راهپیمایی روز قدس بسیار اهمیت دارد و ثمره روز قدس این است که جلوی پیشرفت اسرائیل را گرفت و حماس در کرانه باختری و غزه تقویت و مانع از دست انداختن صهیونیست‌ها به سایر کشور‌ها و بلاد شد.

وی افزود: ما مخالف یهود و یهودیان نیستیم و آن‌ها همانند سایر ادیان حق زندگی دارند بلکه ما مخالف صهیونیست‌ها و قتل و کشتار و غصب سرزمین دیگران هستیم و همانطور که خداوند متعال وعده داده است یاران خود را یاری خواهد کرد و حضور ما در راهپیمایی روز قدس دلگرمی برای مظلومان عالم است.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: بر اساس آیه ۶۶ سوره عنکبوت، خداوند عذاب‌هایی در دنیا و عذاب‌هایی در آخرت دارد که عذاب‌های دنیوی برای گناهکاران و کفار است که در اصطلاح به آن «عذاب استدراجی» می‌گویند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: افرادی که منکر خدا می‌شوند و گناه می‌کنند خدا به آن‌ها نعمت و مهلت می‌دهد و کاری به آن‌ها ندارد و این مهلت و این نعمت در حقیقیت خودش یک عذاب است و منتظر است پیمانه آن‌ها پر شود و یکجا از آن‌ها بگیرد که به آن عذاب استدراجی گفته می‌شود مثل قارون و فرعون که با این همه ثروت و قدرت یک مرتبه دچار عذاب الهی شدند.

وی یادآور شد: ثروتی که خداوند به حضرت سلیمان علیه السلام عطا نموده نعمت حقیقی است و ثروتی که قارون داشت در حقیقیت استدراج بود، چون قارون اهل معاصی بود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در ادامه گفت: یکی از ادله مهم شناخت خداوند نتیجه اعمال انسان‌ها در دنیا است و عکس العمل‌هایی است که از بابت اعمال خیر و شر نصیب انسان می‌شود.

رفیعی تاکید کرد: سرنوشت متوکل، صدام، قذافی، محمد رضا شاه و… برای ما معلوم شد و سرنوشت آل سعود و اسرائیل و دیگرظالمین عالم هم جز هلاکت و عذاب استدراجی چیز دیگری نیست.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: قساوت قلوب، خود فراموشی به خاطر خدا فراموشی و بی هویتی انسان و تبدیل شدن به حیوان از دیگر عذاب‌های دنیوی است که شامل حال گناهکاران و کافران می‌شود.

وی اظهار کرد: هم‌نشینی و مجالست با شیطان به واسطه دوری از خداوند، سلب معنویت و دور شدن از درگاه الهی و سلب لذت عبادت از دیگر عذاب‌هایی است که در دنیا شامل حال گناهکاران و کافران خواهد شد.

رفیعی تاکید کرد: آیه ۶۷ سوره عنکبوت هم در خصوص مشرکانی است که دنبال بهانه می‌گشتند تا مسلمان نشوند و بهانه داشتند که در صورت مسلمان شدن توسط مشرکان کشته خواهند شد که خداوند خطاب به آن‌ها می‌فرماید مکه حرم امن الهی است و این حوادث قتل برای اطراف مکه است و شما به این بهانه می‌خواهید به باطل ایمان بیاوردید و نعمت خدا را کفران می‌کنید.

وی در پایان گفت: درآیه ۶۸ سوره عنکبوت هم خداوند می‌فرماید بزرگترین و بدترین نوع ظلم این است که انسان به خداوند دروغ نسبت دهد.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۶۱۹۴۹، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین