پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان گفت: اگر شغل برای نیروی تحصیلکرده وجود ندارد و قرار است به عنوان نیروهای خدماتی بکارگیری شوند، چه نیازی به صرف این میزان هزینه برای رسیدن آنها به این مقاطع تحصیلی است.

شعارسال: رحمت‌ صادقی عصر امروز در دیدار با روسای منتخب دانشگاه‌های استان کردستان که با حضور استاندار و نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس و در محل دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه مقاله‌نویسی در بین جامعه دانشگاهی ما امروز به سمت تبدیل به ضد ارزش شدن حرکت می‌کند که این واقعا خطرناک است و باید جلوی آن گرفته شود.

به گفته وی، سرانه جمعیت دانشجو در استان کردستان نسبت به سایر نقاط کشور کمتر است.

صادقی با بیان اینکه متاسفانه دانشگاه‌ها در سطح کشور به صورت بی‌رویه رشد پیدا کرده‌اند، گفت: در حالی که به صورت بی‌رویه دانشگاه‌ها دانشجو پذیرش و فارغ‌التحصیل خروجی می‌دهند که در بیمارستان‌های ما به این افراد به عنوان خدمه بکارگیری می‌شوند.

وی تصریح کرد: 12 نفر نیروی خدماتی برای بیمارستان قدس گرفته شده است، که یک نفر آنها فوق‌لیسانس ریاضی، یک نفر فوق‌لیسانس فیزیک و یک نفر از آنها لیسانس ‌آی‌تی است.

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان افزود: اگر واقعا شغل برای نیروی تحصیلکرده ما وجود ندارد و قرار است به عنوان نیروهای خدماتی بکارگیری شوند، چه نیازی به صرف این میزان هزینه برای رسیدن آنها به این مقاطع تحصیلی است.

وی تبیین کرد: اشتراک‌‌گذاری در زمینه اسناد بالادستی در بین وزارت علوم و بنیاد نخبگان از نیازهای ضروری است که امیدواریم بسترهای لازم برای تحقق آنها فراهم شود.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: دانشگاه مذاهب براساس رهنمون‌های مقام معظم رهبری به عنوان یکی از نهادهای زیرمجموعه مجمع تقریب مذاهب در سال 76 در مرکز کشور راه‌اندازی و فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گفته کامران فتح‌اللهی، اساسنامه دانشگاه نیز در همان سال تهیه و به تصویت مقام معظم رهبری رسید.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 2 هزار نفر در رشته‌های علوم دینی و قرآنی در این مرکز فارغ‌التحصیل شده‌اند، خاطرنشان کرد: واحد دانشگاه مذاهب کردستان نیز به عنوان نخستین دانشگاه بعد از مرکز همزمان با سفر مقام معظم رهبری به استان و بنا به دستور معظم‌له در سال 88 راه‌اندازی شد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان با بیان اینکه نخستین دوره جذب این دانشگاه در بهمن ماه سال 89 صورت گرفته است، اظهار کرد: پیروان مذاهب اسلامی در این دانشگاه در عین وحدت و صمیمیت و برادری زندگی و علوم مختلف اسلامی را فرا می‌گیرند.

فتح‌اللهی افزود: این دانشگاه با بهره‌گیری از وجود اساتید مجرب و توانمند سعی دارد، نسلی از علما، دانشمندان و محققین اسلامی را که در عین تسلط کامل بر مبانی مذهبی خود با مبانی دیگر مذاهب اسلامی آشنا هستند، تربیت کند تا به عنوان منادیان وحدت در مسیر تحقق اهداف اسلام تلاش کنند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان با بیان اینکه تربیت خطیب و مبلغ دینی در داخل و خارج از کشور از دیگر اهداف این دانشگاه است، اضافه کرد: کمبود اعتبارات از مهم‌ترین مشکلات این دانشگاه است که با وجود اینکه جز دانشگاه‌های خاص است، اعتباری که برای آن در نظر گرفته شده تخصیص پیدا نمی‌کند.

وی در پایان کمبود فضای فیزیکی را از دیگر مشکلات مهم در این دانشگاه عنوان کرد و گفت: 580 نفر داوطلب راغب داشتیم که متاسفانه به دلیل محدودیت در جذب ظرفیت تنها 40 نفر از این تعداد را توانسته‌ایم جذب کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 29 آبان 1395، کدمطلب: 13950829001084 ،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
0
چه هزینه بکنی و چه نکنی این طور می شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین