پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۷۸۱۱۸
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: میزان تمایل به حوزه هنر در جامعه به شدت افزایش یافته است که باید برای آن ظرفیت سازی کنیم.
شعار سال: آیین نکو داشت تودیع رییس پیشین دانشگاه هنر شیراز و معارفه سرپرست جدید دانشگاه با حضور هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رییس سازمان اموردانشجویان و سلمان پور معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان در سالن مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد.

در این جلسه داداش پور با تشکر از عسکری رییس موسس و مغاره رئیس پیشین دانشگاه تقدیر و از خالدیان به دلیل قبول این مسئولیت تشکر کرد و اظهار داشت: از آنجایی که بنده عضو هیئت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه تربیت مدرس هستم با هنر آشنا بوده و همواره پیگیر اتفاق‌هایی که در حوزه هنر رخ می‌دهد هستم.

وی ادامه داد: دانشگاه هنر شیراز هنوز در مرحله رشد اولیه خودش هست که باید همواره مراقبت کرد تا به بلوغ برسد. رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: اتفاق‌های مبارکی در این زمینه افتاده است که می‌توان به حضور ۲۲ عضو هیئت علمی و افزوده شدن ۱۰ عضو هیئت علمی دیگر به این جمع اشاره کرد که این موضوع نشان دهنده این است که به پیشرفت این دانشگاه توجه شده و اگر ادامه‌دار شود ما شاهد دانشگاهی خواهیم بود که در مناسبات ملی و فراملی اثرگذار است.

داداش پور بیان کرد: ما در دهه ۱۳۸۰ تقریبا در دانشگاه‌های محدودی دانشکده هنر داشتیم. ما در این دهه، شاهد توجه به مقوله هنر در دانشگاه‌ها و بازگشایی دانشکده‌های مختلف هنر در سراسر کشور بودیم که این موضوع نشان از توجه حاکمیت به این بخش دارد.

وی گفت: طبق آمار‌های رسمی سازمان سنجش کشور در کنکور سال ۱۳۹۰، حدود ۱۷/۴ درصد از شرکت کنندگان کنکور متقاضی حوزه‌های هنر بوده اند، این آمار سیر صعودی داشته و در سال ۱۴۰۱ تعداد داوطلبان هنر به حدود ۱۶۱ هزار نفر و سهم هنر نسبت به کل داوطلبان دانشگاه‌ها به بالای ۱۱ درصد رسیده است که این آمار‌ها نشان دهنده توجه هرچه بیشتر داوطلبان دانشگاه‌ها به حوزه هنر می‌باشد.


وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم پاسخگوی نیاز و مطالبات خانواده‌ها و جامعه باشیم باید حدود ۵ تا ۶ برابرتعداد صندلی‌های دانشگاه‌ها را افزایش دهیم تا بتوانیم پاسخ گوی نیاز‌های جامعه و خانواده ‎ها در حوزه باشیم.

رییس سازمان امور دانشجویان خاطر نشان کرد: وقتی به میراث هنری جهان اسلام را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که دو سوم از هنر اسلامی جهان به صورت مستقیم و ... مستقیم از هنر ایرانی-اسلامی متاثر شده است و امروزه نیز تعداد دانشگاه‌های ایران در خاورمیانه در حوزه هنر منحصر به فرد می‌باشد لذا جا دارد برای تقویت و توسعه آن‌ها توجه بیشتری صورت بگیرد.

وی افزود چند کلان شهر ایران از جمله شیراز از دیرباز دارای مکتب هنری خاص خود بوده اند که میراث هنری ما متاثر از این مکتب‌های هنری است هر چند این روز‌ها خبری از حیات این مکاتب نیست که احیای مجدد آن و جریان سازی هنری در جهان اسلام از جمله وظایف دانشگاه‌های هنر محسوب می‌شود.

در پایان معاون وزیر علوم بیان داشت تبدیل استعداد‌ها و ظرفیت‌های بالقوه هنری ایران، رسالت اصلی دانشگاه‌های هنر می‌باشد که امید است با رشد و بلوغ دانشگاه هنر شیراز و حمایت وزارت علوم، دانشگاه هنر شیراز نه تنها در شیراز بلکه در جنوب ایران بتواند رسالت خود را با موفقیت به انجام برساند.

در پایان این مراسم ضمن معرفی ستارخالدیان بعنوان سرپرست جدید دانشگاه هنر شیراز با اهدای لوح تقدیر وتشکر ازسوی وزیر علوم، تحقیقات وفناوری از زحمات مغاره رییس پیشین دانشگاه هنر شیراز توسط معاون وزیر قدردانی گردید.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۰۱۰۰۱۳، www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین