پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۲۸۲
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
در پی اهانت «ناوین کومار جیندال» سخنگوی حزب افراطی «بهاراتیا جاناتا» به عنوان حزب حاکم هند به ساحت مقدس نبی اکرم (ص) و افزایش اعتراضات، این حزب با صدور بیانیه‌ای از تعلیق وی از مقام‌ش خبر داد. در این بیانیه حزب حاکم هند هیچ گونه عذرخواهی از بابت این اهانت نکرده است.
شعار سال: حزب حاکم هند در این بیانیه تأکید کرد: «ما برای همه ادیان احترام قائلیم و با هر ایدئولوژی که در پی اهانت به هر دین و عقیده‌ای است، مخالفیم و قانون اساسی هند ضمن احترام به همه ادیان، به آن‌ها آزادی عقیده داده است.»

در این بیانیه حزب حاکم هند هیچ گونه عذرخواهی از بابت این اهانت نکرده است.

واکنش وزارت خارجه قطر

وزارت امور خارجه قطر امروز یکشنبه از احضار سفیر هند و اعطای یادداشت رسمی مبنی بر رد و محکومیت کامل اظهارات سخنگوی حزب حاکم هند خبر داد.

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد: این وزارتخانه دیباک میتال، سفیر هند در دوحه را فراخواند و یادداشتی رسمی را به وی تسلیم کرد که در آن ناامیدی دولت قطر و رد و محکومیت کامل اظهارات سخنگوی حزب حاکم هند، در پی اهانت به رسول اکرم (ص) اعلام شد.

در این بیانیه آمده است: ادامه این گونه اظهارات ضداسلامی بدون مجازات، خطری جدی برای حمایت از حقوق بشر به همراه دارد و ممکن است منجر به افراط‌گرایی و به انزوا کشاندن مسلمانان و تداوم حلقه خشونت و نفرت شود.

وزارت خارجه قطر گفت: بیش از دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان از رهنمود‌های پیامبر اسلام و سیره ایشان پیروی می‌کنند؛ این اظهارات توهین آمیز و برانگیزاننده نفرت دینی، توهین به مسلمانان سراسر جهان است و نشان دهنده جهل آشکار نسبت به نقش محوری اسلام در توسعه تمدن‌ها در سراسر جهان از جمله در هند است.

وزارت امور خارجه قطر در پایان بیانیه خود گفت: دولت قطر بر حمایت کامل خود از ارزش‌های مدارا، همزیستی و احترام به همه ادیان و ملیت‌ها تأکید می‌کند، زیرا این ارزش‌ها نشانه دوستی‌های جهانی قطر و تلاش خستگی‌ناپذیر این کشور برای کمک به تحکیم امنیت و صلح بین‌المللی است.

ترند هشتگ علیه نخست وزیر هند

پس از توئیت «ناوین کومار جیندال» و اسائه ادب به ساحت پیامبر اعظم (ص)، بسیاری از کاربران واکنش نشان داده و خواستار تحریم و برخورد با دولت هند شدند. آن‌ها با درج هشتگ «#الا_رسول‌الله_یا_مودی»، این اقدام سخنگوی حزب حاکم هند را در ادامه سیاست افراطی و ضد اسلامی دولت «ناریندا مودی» نخست‌وزیر این کشور دانستند.

کاربران توئیتر تشدید نفرت علیه اسلام و مسلمانان در هند را محکوم کردند و گفتند که این کشور راه فرانسه را در ترویج اسلام هراسی و خصومت دنبال می‌کند.

شیخ محمد الصغیر، یک نویسنده در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: اگر در قضیه اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام (ص) اقدام جدی از سوی کشور‌های اسلامی انجام می‌شد، اکنون شاهد تکرار این اهانت از سوی مقامات هندی نبودیم.

مفتی عمان: مسلمانان به پا خیزند

احمد الخلیلی مفتی عمان در بیانیه‌ای اظهارات توهین آمیز سخنگوی حزب حاکم هند علیه پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، الخلیلی در انتقاد از این سخنان بیانیه‌ای در حساب توییتری خود منتشر و سخنان توهین آمیز سخنگوی حزب حاکم هند را اهانت به همه مسلمانان دانست.

وی در این بیانیه نوشت: جسارت وقیحانه سخنگوی حزب افراط‌گرای حاکم هند علیه پیامبر (ص) جنگ علیه همه مسلمانان جهان است؛ وی خواستار اتحاد امت اسلامی برای مقابله با این‌گونه موارد شد.

همچنین وزارت امور خارجه کویت روز یکشنبه، سفیر هند در این کشور را احضار کرده و یادداشت اعتراض‌آمیزی را به وی به دلیل اظهارات توهین آمیز مقام هندی به ساحت پیامبر اسلام (ص) تحویل داد.

واکنش انصارالله یمن

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن یکشنبه شب در واکنش به توهین سخنگوی حزب حاکم هند به پیامبر (ص)، گفت: توهین به پیامبر اسلام نشان‌دهنده ورشکستگی اخلاقی است.

وی گفت: انصارالله توهین سخنگوی حزب حاکم هند به پیامبر اعظم (ص) را محکوم کرده و آن را غیرقابل قبول می‌داند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری بین المللی قرآن، تاریخ انتشار:۱۵ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر:۴۰۶۲۱۲۳، iqna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین