پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۸۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
اولا مجددا تاکید می‌کنیم که ریشه‌های این ضعف نمایندگان را در روند تائید صلاحیت‌های شورای نگهبان جستجو کنید. روند بعضا ناکاملی که ضربات جبران ناپذیری را بر پایه‌های نظام وارد کرده است. ثانیا، بنظر می‌رسد که بدلیل ضعف نظارت بر رفتار نمایندگان، آقایان فراموش می‌کنند که کی هستند و برای چی انتخاب شده اند؟ آقای نماینده حتی اگر درست گفته باشی، هر راست نشاید گفت.
شعار سال: امیرحسین بانکی پور نماینده اصفهان و رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی است. او بیشتر از هر نماینده‌ای پیگیر طرح اجرای افزایش جمعیت است. با نگاهی به سایت خانه ملت به عنوان مرجع خبری مجلس یازدهم متوجه می‌شویم که تقریبا همگی اظهارات او درباره این مساله است و مباحث اقتصادی و اجتماعی دیگر اهمیتی برای وی ندارد.

بانکی پور مدتی پیش گفته بود «مهم‌تر از بحث اقتصادی، هسته‌ای و فرهنگی، بحث جوانی جمعیت برای دشمنان است» این در حالی است که تاکنون جایی دیده نشده که در آمریکا و اروپا چندان در مورد جمعیت ایران صحبت کنند و از آن ابراز نگرانی کنند.

حالا نیز وی در اظهاراتی جدیدی که مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های خارج از کشور قرار گرفته از دختران مجرد بالای سی سال خواسته است «با توجه به کمبود پسر مجرد در کشور با مسلمانان و شیعیان علاقه‌مند به ایران ازدواج کنند» اظهاراتی جنجالی که با انتقاد تند افکار عمومی مواجه شده است.

مدتی پیش یکی از جوانان اصفهانی با فیلم گرفتن از بانکی پور از او خواسته بگوید جزء پیگیری طرح تولید مثل چه کاری برای اصفهان کرده است که او بدون پاسخ از آن رد شده است. بانکی پور در مصاحبه اخیر با یک رسانه گفته است «تصمیم ما با خانواده داشتن پنج فرزند بود، اما ما هم مثل بسیاری از زوج‌های دیگر دچار مشکلات بارداری ثانویه شدیم» وی در نهایت تعداد فرزندان خود را نیز اعلام نکرد.

بانکی پور رهاسازی کودکان در خیابان‌ها را صحنه سازی‌های حساب شده‌ای می‌داند که قصد دارد یک جو روانی در جامعه ایجاد کند. وی می‌گوید «کسانی که به تک فرزندی و دو فرزندی بسنده کرده‌اند باید ترغیب به فرزندآوری شوند»

نماینده اصفهان نمونه افرادی است که اولویت‌های جامعه را زیرسوال برده است. آیا دغدغه جوان امروزی داشتن چند فرزند است؟ این حتی دغدغه مسئولین ما نیست که مثل همسر آقای بانکی پور دچار مشکلات بارداری ثانویه هستند و نمی‌توانند تعداد فرزندان خود را اعلام کنند. آنچه تاسف برانگیز ترغیب ازدواج دختران ایرانی با شیعیان خارجی است. به نظر می‌رسد جامعه هدف ایشان دختران مذهبی بالای سی سال است که شوهری برایشان پیدا نشده و حالا از روی اجبار باید با شیعیان کشور‌های دیگر وصلت کنند. این نگاه تحقیرآمیزی است که او نسبت به این دختران دارد و به خود جرات میدهد در همایش‌ها و مصاحبه‌های مختلف آن را بر زبان آورد. این یعنی دیگر فکر همسر ایرانی نباشید و به گزینه‌های خارجی وارداتی اکتفا کنید. این نگاه رسمی کشور نیست، ولی از سوی یک مقام مهم دارد برای آن تبلیغ می‌شود.
 
ما چه کاره هستیم که برای ازدواج بانوان ایرانی تصمیم بگیریم
معین الدین سعیدی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر به نماینده پیشنهاد دهنده پیرامون ازدواج دختران ایرانی بالای ۳۰ سال با اتباع بیگانه، گفت، کسی که یک جو غیرت ایرانی داشته باشد نمی‌تواند چنین پیشنهادی بدهد، مگر می‌شود بانوان این سرزمین بروند با اتباع بیگانه ازدواج کنند.

ما چه کاره هستیم که برای ازدواج بانوان ایرانی تصمیم بگیریم. کاش نماینده پیشنهاد دهنده این اظهارنظر خود را اصلاح کنند و در برابر ملت بزرگ ایران عذرخواهی کند.
تعداد بازدید : 6
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری حکایت گیلان، تاریخ انتشار:۲۹ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۰۴۵۱، www.hekayatgilan.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
0
0
ایشون خواهر مجرد بالای 30 سال نداره بفرستیم زیمباوه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین