پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۰۰۸
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
چه باورتان بشود یا نشود، معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه مدعی است که بخش زیادی از ۲۵۰۰ مرکز ترک اعتیادی که در تهران ثبت هستند، وجود خارجی نداشته، ولی سهمیه متادون دریافت می‌کنند. باید این سوال را اولا از رئیس سازمان بهزیستی کشور پرسید که مکانیزم‌های نظارتی این سازمان چگونه تعریف شده است؟ ثانیا باید برعلیه خاطیان اعلام جرم نمود. از معاونت پیشگیری قوه قضائیه هم درخواست می‌کنیم که به ذکر آمار اکتفا نکنند.
شعار سال: جلسه شورای عالی قوه قضائیه که صبح دوشنبه ۳۰ خرداد برگزار شد، رحیمی، وزیر دادگستری با اشاره به دستور رئیس عدلیه در جلسه شورای قضائی استان قم ناظر بر تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر یک محموله بزرگ پارچه به ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد تومان در انبار اموال تملیکی سلفچگان، اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، روز گذشته رأی فروش این محموله بزرگ پارچه که طی روز‌های گذشته در شعبه تجدیدنظر استان تهران صادر، اما تشریفات ابلاغ آن زمان‌بَر شده بود، به سازمان اموال تملیکی قم ابلاغ شد.

کاظمی‌فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه نیز در این جلسه به ارائه آماری در خصوص سامانه هوشمند استعلامات مالی (سهام) که در اختیار قضات اجرای احکام و شعب حقوقی قرار گرفته است اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ادعای اعسار در ۱۷ هزار فقره پرونده توسط سامانه هوشمند استعلامات مالی (سهام) اعتبارسنجی شده و وضعیت‌های مالی اشخاص مدعی اعسار، به صورت برخط در اختیار قضات قرار گرفته است.

وی افزود: جهت افزایش تبعات ادعا‌های غیرواقعی اعسار، این ادعا‌ها در سامانه سجل محکومیت‌های مالی ثبت شده و مؤسسات مالی می‌توانند از اطلاعات این سامانه استفاده کنند.

جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه هم طی سخنانی با بیان اینکه در حال حاضر تولید و واردات دارو‌های ترک اعتیاد بیش از نیاز جامعه است، گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی، در تهران ۲ هزار و ۵۰۰ مرکز خصوصی ترک اعتیاد داریم و این در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از این مراکز اصلاً وجود خارجی ندارند، اما با این حال از سهمیه دریافت دارو‌های ترک اعتیاد در ماه برخوردار هستند؛ از سوی دیگر پزشکان برخی از این مراکز پس از مهاجرت از کشور، اقدام به واگذاری غیرقانونی پروانه طبابت خود کرده‌اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به لزوم توزیع دارو‌های ترک اعتیاد با استفاده از کد ملی افراد، گفت: در برخی از مراکز خصوصی ترک اعتیاد روزانه تنها ۲ مورد مراجعه برای دریافت دارو‌های ترک اعتیاد ثبت شده در حالی که آن مراکز ۲۰۰ مورد سهمیه داروی ترک اعتیاد برای آن روز دریافت کرده‌اند؛ معمولاً این دارو‌های مازاد در بازار آزاد و توسط برخی عطاری‌ها و مراکز غیرمجاز به فروش می‌رسند.

جهانگیر بر ضرورت تهیه لیست مراکز ترک اعتیادی که وجود خارجی ندارند توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تأکید کرد و گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته با معاونت‌های پیشگیری دادگستری‌های سراسر کشور، موضوع ابطال پروانه‌های طبابتی که به صورت غیرقانونی واگذار شده‌اند در حال انجام است.

وی با اشاره به افزایش مقوله واگذاری داروخانه‌ها به افراد غیرمجاز، از واگذاری یکی از داروخانه‌های شبانه‌روزی در یکی از مناطق شمال شرق تهران به افراد غیرپزشک خبر داد و گفت: مورد این داروخانه غیرمجاز به وزارت بهداشت اعلام شده و اقدامات مربوط به باطل کردن مجوز‌های آن در حال انجام است.

تعداد بازدید : 3

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۳۰ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۲۷۳۱۵۰۵، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین