پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۳۸۰۳۲۱
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
با توجه به این شرایط بسیار ناگوار و خطرناک، دانشجویان عزیزی که نسبت به سرنوشت خود حساس هستند، هر چه سریعتر مسئولین رده بالای نظام را در جریان گذاشته و یا از طریق دیوان عدالت اداری و. خواستار حذف پیش دفاع متمرکز و بازگشت به شرایط اولیه یعنی (پیش دفاع در واحد دانشگاهها) همانند دانشگاه‌های دولتی و ... باشند.
شعار سال: دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در اعتراض به جلسات پیش دفاع متمرکز نامه‌ای اعتراضی را منتشر کردند.

با توجه به این شرایط بسیار ناگوار و خطرناک، دانشجویان عزیزی که نسبت به سرنوشت خود حساس هستند، هر چه سریعتر مسئولین رده بالای نظام را در جریان گذاشته و یا از طریق دیوان عدالت اداری و. خواستار حذف پیش دفاع متمرکز و بازگشت به شرایط اولیه یعنی (پیش دفاع در واحد دانشگاههای) همانند دانشگاه‌های دولتی و ... باشند.

متن نامه اعتراضی به شرح زیر است::

با سلام و احترام.

همان‌طور که مستحضرید شرایط پیش‌دفاع متمرکز مقطع دکتری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، به طور ناگهانی و غیرکارشناسی، از غیرمتمرکز به متمرکز تغییر داده شده است.

متأسفانه در این رابطه مشکلات عدیده‌ای متوجه کلیه دانشجویان دکتری گردیده، به نحوی که زندگی عادی، تحصیلی و اقتصادی آنان را در این شرایط سخت اقتصادی به شدت متزلزل نموده است. در این رابطه مسئولین محترم دانشگاه و طراحان این مدل نه‌تن‌ها به هیچ عنوان به عواقب طرح خود توجه ننموده‌اند بلکه بازخورد و عواقب سوء این طرح را حتی تحلیل، بازنگری و اصلاح نکرده و نتایج زیان‌بار آن را تاکنون به‌طور شفاف و روشن به جامعه دانشگاهی ارائه ننموده‌اند.

در طی این مدت بر اساس ارزیابی‌های کیفی و کمی عملاً این طرح با شکست گسترده مواجه شده به طوری که اکثر رساله دانشجویان در پیش‌دفاع متمرکز منجر به عدم کفایت ناشی از رأی ناعادلانه و سلیقه‌ای داوران گردیده و تداوم این امر به لحاظ روحی و روانی مایه یأس و ناامیدی و سرخوردگی از ادامه روند ناکارامد و بن‌بست تحصیلی فعلی شده است.

همچنین سطح علمی و روش تعلیمی اساتید برجسته و شایسته واحد‌های دانشگاهی در تدوین، نظارت و تصویب پروپوزال‌های دانشجویان تحت نظارت خود برای ارجاع به مرحله پیش‌دفاع به شدت دچار چالش و نامعتبر گردیده است.

همه این هزینه‌ها تنها صرف آزمون و خطای طراحان این مدل گردیده که تا کنون نسبت به اصلاح روند و شیوه ناقص متمرکز، هیچ‌گونه اقدام مسئولانه‌ای انجام نداده و کماکان بر روند ناکارآمد آن اصرار می‌ورزند؛ لذا ما دانشجویان مقطع دکتری بنا بر دلایل ذیل تقاضای لغو طرح متمرکز پیش‌دفاع و حفظ اصول اولیه بر مبنای طرح پیش‌دفاع غیر‌متمرکز کمافی‌السابق در واحد‌های دانشگاهی را داریم.

دلایل ناکارآمدی و شکست پیش دفاع متمرکز:

۱. طرح کارشناسی نشده و بازخورد علمی و عملی آن نه‌تن‌ها مورد مطالعه و تأیید دانشگاه‌های مبدأ و اساتید قرار نگرفته بلکه نتایج عملکردی ضعیف و ناکارآمدی آن به طور شفاف تاکنون به جامعه دانشگاهی ارائه نگردیده است.

۲. عدم تأثیر دفاعیات و توضیحات اساتید راهنما در ارزیابی نتایج مثبت و تأیید نهایی رساله دانشجویان.

۳. بی‌اعتبار نمودن ساختار، بنیاد و فرایند تأیید پروپوزال دانشجویان که بر اساس مصوبات هیئت‌های علمی واحد‌های دانشگاهی و دانشگاه مرکز تأیید و پس از تألیف رساله پس از مدت یک سال توسط دانشجو و تأیید اساتید راهنما و مشاور به مرحله پیش‌دفاع ارجاع شده است.

۴. تضعیف و تنزل سطح علمی اساتید راهنما و مشاور واحد‌های دانشگاهی با توجه به مسئولیت مستقیم هدایت تحصیلی دانشجویان دکتری.

۵. تضعیف و تنزل سطح علمی دانشجویان دکتری که تحت آموزش اساتید برجسته و شایسته راهنما و مشاور واحد‌های دانشگاهی بوده‌اند و در طی یک سال تحقیق رساله که هر مرحله آن توأم با تأیید اساتید متبحر و شایسته راهنما و مشاور بوده است.

۶. سختگیری‌های سلیقه‌ای و غیرعلمی بیش از حد داوران در مورد رساله‌های دانشجویان.

۷. انصراف از تحصیل تعداد زیادی از دانشجویان دکتری به دنبال روند ناکارآمد پیش دفاع فعلی و تخریب شخصیت علمی آنان توسط داوران و تبلیغات منفی علیه ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی

۸. تحمیل هزینه‌های مالی بیش از حد به دانشجویان و خانواده‌های آنان و برخورد مغرضانه ۹ داور برای تخریب شخصیت اساتید واحد‌های دیگر

۹. نقد‌های غیرعلمی و ایراد‌ها و برداشت‌های کاملا شخصی ۹ داور به رساله دانشجویان

۱۰. عدم حضور استاد راهنما دوم و مشاور در پیش‌دفاع رساله در حالی که عملاً نقش مستقیم در تهیه و تکمیل رساله دارند

۱۱. مغایرت‌های قانونی متعدد با سبک و سهولت پیش‌دفاع در دانشگاه‌های دولتی و وزارت علوم.

۱۲. توقف تحصیلی کثیری از دانشجویان دکتری و عدم ارائه رساله به دلیل قطعیت از عدم کفایت رساله آنان توسط داوران.

بدیهی است جامعه دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور تا زمان حصول نهایی و بازگشت به شرایط اولیه پیش دفاع در واحد دانشگاهی به طور مستمر و جدی پیگیر این مطالبه بحق خود خواهند بود.

با تشکر

دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرنامه دانشجویان ایران، تاریخ انتشار:۲ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۴۳۶۲۴۴، iusnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین