پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۰۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
کارشناس محیط زیست می‌گوید که قرارداد حمایتی پتروشیمی جزیره خارک برای حمایت از لاک پشت‌ها و حمایت نفت فلات قاره برای حمایت از آهو‌ها تمام شده است. محیط جزیره بسته است و با فقر گیاهی و غذای حیوانات مواجه هستیم و همچنین به محیط زیست آن‌ها هم تعرض کرده ایم و .... سوال اینجاست که حمایت قبلی این دو شرکت آیا صرفا رویکرد مسئولیت اجتماعی داوطلبانه داشته یا اجبار بر مسئولیت اجتماعی در پشت داستان، می‌باشد؟ اگر داوطلبانه بوده، چرا تداوم نمی‌یابد و اگر اجباری بوده، باید مشخص شود که بر اساس اجرای چه قراردادی، این مسئولیت پذیرفته شده است. از طرف دیگر باید از آقای اوجی وزیر محترم نفت پرسید که به نفرین لاک پشت‌ها و آهو‌ها اعتقاد دارد؟
شعار سال: با پایان قرارداد شرکت نفت فلات قاره برای حمایت از «آهوی خارک» (خارگ) که نماد این جزیره نیز محسوب می‌شود، اکنون بیش از ۱۳۰۰ رأس آهو به دلیل کمبود آب و علوفه برای تغذیه به سایت بازیافت جزیره می‌روند. در سال‌های گذشته شرکت پتروشیمی متعهد به حمایت از لاک‌پشت‌ها و شرکت نفت فلات قاره متعهد به حمایت از آهو‌ها شده بودند که به نظر می‌رسد هر دو شرکت با پایان قرارداد رسمی خود از دو سال گذشته، این مسئولیت را کنار گذاشته‌اند. از سوی دیگر تصادفات جاده‌ای و شکار غیرمجاز، سلامت این حیوان را به خطر انداخته و با وجود جمعیت رو به رشدشان در سال‌های گذشته، این اتفاقات باعث از بین رفتن تدریجی‌شان شده است.

تعداد بازدید : 33
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرام جماران نیوز
 
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
0
1
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر:
آهوان جزیره خارگ در سلامت هستند.
تغذیه آهوان از زباله تکذیب می‌شود این درحالی است که در جزیره خارگ سایت دفن پسماند وجود ندارد و واحد بازیافت آن نیز محصور است.
هرچند ممکن است آهوان از زباله‌های رها شده پراکنده تغذیه کنند ولی تغذیه آهوان به سبب کمبود علوفه در محل دفن زباله صحت ندارد و هم اکنون علوفه لازم در منطقه مهیا که توسط محیط‌بانان منطقه روزانه توزیع می‌شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
0
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر ضمن اشاره به تصادف اخیر آهوان خارگ و تلف شدن دو رأس آهو در یکی از جاده‌های جزیره خارگ گفت: متأسفانه عدم رعایت حداکثر سرعت مجاز و تعیین شده توسط رانندگان در جاده‌های بیرون شهری جزیره خارگ، علیرغم نصب تابلوهای هشدار دهنده و اطلاع رسانی‌های صورت گرفته در خصوص وجود آهوان در جزیره، باعث حوادث ناگواری از این دست شده که واقعاً جای تأسف دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین