پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۴۴۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
محسن کمالیان پژوهشگر فرهنگ و روحانیت، نوشت: آیت الله سیدمحمد حسن صدر، امام موسی صدر و آیت الله شهید بهشتی، هیچ‌کدام، اجبار کردن بانوان به رعایت حجاب شرعی را قبول نداشتند. تصاویر زیر از سه روحانیت صاحب نام: سید محمد (حسن) صدر، امام موسی صدر و شهید بهشتی را در حالی نشان می‌دهد که حتی در مجالس یا دیدارهای رسمی و حکومتی، خانم‌های بی‌حجاب را محترمانه به حضور می‌پذیرفته‌اند. شکی نیست که هر سه بزرگوار، ضرورت حفظ حجاب شرعی را قبول داشتند؛ اما حجاب اجباری را چطور؟ تصاویر زیر گواه آن است که هیچ‌کدام، اجبار کردن بانوان به رعایت حجاب شرعی را قبول نداشتند. لازم به توضیح است که علاوه بر موارد فوق، آیت الله طالقانی، آیت الله مطهری با تمام تاکیدات شان بر حفظ حجاب و رعایت چارچوب ها نیز به رعایت حجاب از روی اجبار و اکراه معتقد نبودند.
شعار سال: تصاویر زیر از سه روحانیت صاحب نام: سید محمد (حسن) صدر، امام موسی صدر و شهید بهشتی را در حالی نشان می‌دهد که حتی در مجالس یا دیدار‌هایی رسمی و حکومتی، خانم‌های بی‌حجاب را محترمانه به حضور می‌پذیرفته‌اند.

شکی نیست که هر سه بزرگوار، ضرورت حفظ حجاب شرعی را قبول داشتند؛ اما حجاب اجباری را چطور؟ تصاویر زیر گواه آن است که هیچ‌کدام، اجبار کردن بانوان به رعایت حجاب شرعی را قبول نداشتند.

روش آن‌ها روش پیامبر اکرم (ص) و مبتنی بر اقناع و محبت و انتخاب بود، نه روش منافقان مخالف پیامبر و مبتنی بر زورگویی، خشونت و اجبار! فقیهان حکومتی که امروز سنگ حجاب اجباری را به سینه می‌زنند، آیا فقه و اصول را بهتر از خاندان صدر می‌فهمیدند؟ یا خود را به حال اسلام و تشیع دلسوزتر می‌دانند؟
 
سه روحانی که اجبارکردن حجاب را قبول نداشتند؟!
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۱ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۱۶۵۴۲۱۶، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
1
0
اونها استثنا بودن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
1
1
الان هم همچین شخصیتهایی هستند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
0
2
طالقانی هم بود فکر کنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
1
2
سلام دیدار و ملاقات با بد حجاب و بی حجاب که دلیل بر نظرات عزیزان نمی شود
پاسخ ها
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
کاملا موافقم . شما صحبتهای شهید بهشتی را در مورد حجاب و عفاف که در سایتها موجود است گوش کنید. ایشان کاملا با بی حجابی مخالف بودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
در مورد پرسش زن روزنامه نگار مسیحی از امام موسی صدر که تحقیق کنید , ببینید جواب ایشان چیست . ایشان هم بی حجابی را قبول ندارند.
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
1
1
این آقای محسن کمالیان پژوهشگر ضد فرهنگ و ضد روحانیت می باشد( ظاهرا) چون هر سه نفر آقایان مخالف بی حجابی بودند حتی مرحوم طالقانی و شهید مطهری. آقای کمالیان بهتر است واقعیت را مطرح کند نه اینکه بخاطر 2 تا عکس , بدون اندیشه و تفکر در مورد اینکه چرا و چکونه و در چه زمانی این عکسها گرفته شده نظر بده.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین