پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۶۲۲
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه بازدید از انبار‌های اموال تملیکی بوشهر اظهار داشت: وضع موجود در برخی ترتیبات ناظر بر واردات کالا مناسب نیست. رئیس قوه قضائیه گفت: اشکالات و نواقص در ساماندهی کالا‌های متروکه در انبار‌های گمرکات، بنادر و سازمان اموال تملیکی باید رفع شود.

شعار سال:حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه بازدید از انبار‌های اموال تملیکی بوشهر اظهار داشت: وضع موجود در برخی ترتیبات ناظر بر واردات کالا مناسب نیست.

وی اضافه کرد: شاهد اشکالاتی در زمینه فرآیند‌ها و ترتیبات ناظر بر ورود کالا به بندر با کشتی، اعلام این موضوع به گمرک، اعلام متروکه شدن کالاها، ورود سازمان اموال تملیکی به جمع آوری این کالا‌های متروکه و برخی جهات دیگر هستیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این انبار‌ها بیان کرد: از نظر ساماندهی کالا‌های متروکه وضع موجود در انبار‌های گمرکات، بنادر و سازمان اموال تملیکی قابل مقایسه با ۱۰ ماه گذشته نیست.

وی با تاکید بر رفع اشکالات و نواقص موجود در کار ساماندهی کالا‌های متروکه در انبار‌های گمرکات، بنادر و سازمان اموال تملیکی افزود: در صورتی که خلاء قانونی وجود دارد یا کوتاهی‌هایی از مسئولان و دست‌اندرکاران چه در قوه قضائیه و چه در بخش‌ها و دستگاه‌های دیگر سر می‌زند، موضوع مورد رسیدگی و اتخاذ تصمیم قرار گیرد.

محسنی اژه‌ای از استمرار بازدید از انبار‌های گمرکات، بنادر و سازمان اموال تمیلکی، چه در تهران و چه در نقاط دیگر کشور خبر داد و افزود: ساماندهی کالا‌های متروکه در انبار‌های گمرکات، بنادر و سازمان اموال تملیکی با جدیت دنبال می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در بازدید چهار ساعت و نیمه از انبار جمع آوری اموال تملیکی بوشهر واقع در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر فرآیند‌های مختلف نظارت بر ورود و خروج کالا‌ها و نگهداری آن‌ها را مورد نظارت، بررسی و ارزیابی قرار داد و همچنین وضعیت ۳۰ کانتینر بلاتکلیف دراین منطقه ویژه اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت. کانتینر‌هایی که سابقه و اطلاعاتی از آن‌ها در هیچکدام از سامانه‌های اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر وجود نداشت و حتی یکی از شرکت‌های مالک این کانتینر‌ها نیز از محتوای داخل این کانتینر‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

رئیس دستگاه قضا در جریان این بازدید میدانی، اقدام به شکستن پلمب برخی از این کانتینر‌ها کرد که از دهه ۸۰ تاکنون بلاتکلیف مانده بودند.

در این بازدید به گفته مسئولان از سال ۸۸ که سامانه ثبت دستی انبار‌های منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به سامانه‌های الکترونیکی تبدیل و تجهیز شد، نسبت به گنجاندن این ۳۰ کانتینر در آن سامانه‌های الکترونیکی اقدامی صورت نگرفت؛ بنابراین از سال ۸۸ تا انبارگردانی صورت گرفته در سال ۱۴۰۱ هیچگونه اطلاعی از وجود این ۳۰ کانتینر در انبار‌های بنادر و گمرکات بوشهر وجود نداشت و از مشخصات ناظر بر محتوا و مالک این کانتینر‌ها اطلاعی در دست نبود؛ بر همین اساس نسبت به اعلام متروکه شدن آن‌ها نیز اقدامی صورت نگرفته بود.

رئیس دستگاه قضا در این بازدید بر انجام اقدامات قانونی در خصوص تعیین تکلیف این ۳۰ کانتینر تاکید کرد و گفت: در حال حاضر درباره این ۳۰ کانتینر، سه بحث اصلی وجود دارد؛ نخست آنکه چرا در ۱۳ سال گذشته کشتیرانی که صاحب ۱۱ کانتینر از این ۳۰ کانتینر بوده و قاعدتاً مجوز سایر کانتینر‌ها را صادر کرده، هیچ موقع سراغی از آن‌ها نگرفته است؟ نکته دوم اینکه مشخص نیست محتوای این کانتینر‌ها از ابتدا همین بوده یا خیر؟ و مواردی به آن اضافه یا کم شده است؟ چرا که برخی از این کانتینر‌ها حاوی محموله‌های متفرقه یا کارتن‌های خالی بوده است و نکته سوم آنکه در حال حاضر کدام دستگاه مسئول بررسی و تعیین تکلیف این محموله‌هاست؟

محسنی اژه‌ای در ادامه خطاب به مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی استان گفت: چرا پس از مهلت مقرر، مراتب وجود چنین کانتینر‌ها و محموله‌های بلاتکلیف را به گمرک اعلام نکردید؟

وی تصریح کرد: وقتی کاخ سفید رسما اعلام می‌کنند که مقاومت ملت ایران تمامی تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی ما را بی اثر کرده است به این معناست که حضور مردم همیشه در صحنه برای کشور تولید قدرت می‌کند.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه امروز باید تلاش در حوزه تولید بیشتر شود، اظهار داشت: تولید منجر به ایجاد ثروت در حوزه‌های مختلف می‌شود.

وی تصریح کرد: دلدادگی مردم این استان به دین و شهدا همواره یک سرمایه برای کشور است و بدانید دشمن دنبال این است که مردم را از هویت اسلامی دور کند که پایداری مردم برای حفظ انقلاب اسلامی این نقشه شوم دشمن را بی اثر کرده است.

رییسی همچنین به ویژگی‌ها و مزیت‌های استان همدان و شهرستان کبودرآهنگ اشاره کرد و گفت: محدودیت منابع آبی یکی از مشکلاتی است که امروز با آن مواجه هستیم که این مشکل با مشارکت مردم در زمینه اصلاح الگوی کشت و مدیریت مصرف نیز به تدریج کاهش یافته و حل می‌شود.

وی با اشاره به مشکل اراضی وقفی در این شهرستان افزود: از استاندار و مسوولان می‌خواهم با تشکیل کار گروهی تخصصی، موضوع را با استفاده از راهکار‌های حل کنند، حل این دغدغه مردم باید با یک کار انقلابی به صورت جدی پیگیری شود و ظرف مدت ۲ ماه حل و فصل شود.

رییس جمهور همچنین بر حل مشکلات راه‌های ارتباطی شهرستان کبودرآهنگ به عنوان یک اولویت به ویژه در حوزه رونق صنعت گردشگری تاکید کرد و اظهار داشت: در این سفر با مشکلات منطقه و شهرستان به خوبی آشنا شدیم و تلاش می‌کنیم در مصوبات سفر زمینه رفع آن‌ها را فراهم کنیم.

رییسی در ادامه تامین شغل را محوری‌ترین رویکرد سفر‌های استانی دولت دانست و تصریح کرد: مردم این منطقه بدانند که پشت میز نشستن، کار نیست و همین دامداری و کشاورزی روستایی بهترین شغل محسوب و موجب توسعه منطقه می‌شود.

رییس دولت سیزدهم اظهار داشت: من خود را سرباز ولایت و خدمتگذار مردم و شما زنان و مردان انقلابی می‌دانم و برای خدمت به کشور و تامین رفاه و آسایش مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد.

کشف ۳۰ کانتینر مخفی پس از ۱۳ سال در بوشهر!

رئیس دستگاه قضا: چه کسی این کانتینر‌ها را آورده و ۱۳ سال اینجا انبار کرده است؟
این کانتینر‌ها ۲ قِسم هستند؛ یک بخش شامل کانتینر‌هایی می‌شود که حاوی خوراکی فاسد شده هستند که ضروری است با ترتیبات قانونی نسبت به معدوم‎‌کردن آن‌ها اقدام شود.

بخش دیگر دارای اموال بلاتکلیف هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست و کسی به عنوان مالک سراغ آن‌ها نیامده است. تکلیف این بخش با حکم دادگاه به‌زودی معلوم خواهد شد.
تعداد بازدید : 4
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار:۶ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:1415802، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین