پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۶۳۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
حبیب‌الله صادقی، نقاش پیشکسوت ایرانی، روز چهارشنبه، پنجم مرداد ۱۴۰۱ (۲۷ ژوییه) به علت سکته قلبی در سن ۶۵ سالگی درگذشت. صادقی از نقاشان مهم سبک نگارگری جدید در ایران معاصر بود و در دهه ۱۳۸۰ چند سال ریاست موزه هنرهای معاصر تهران را بر عهده داشت. در همین خصوص رهبر معظم انقلاب ، پیام تسلیتی صادر کردند.

شعار سال :  حبیب الله صادقی نقاش و تصویرگر برجسته انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و آثار آئینی و مذهبی در گذشت. خبر تأیید در گذشت وی را دختر این هنرمند انقلابی داد و گفت: «پدرم صبح امروز به دلیل ایست قلبی از دنیا رفتند و از قبل هم ناراحتی قلبی داشتند. به دلیل ناراحتی قلبی باید به بیمارستان می‌رفتند و عمل جراحی انجام می‌دادند و در عین حال به بیماری دیابت نیز مبتلا بودند.»

حبیب‌الله صادقی در سال ۱۳۳۶ در خانواده‌ای سنتی در محله تهران نو چشم به جهان گشود. از همان سال‌های کودکی در محل کار پدر با نام روزنامه اطلاعات آشنا شد، همانجایی که سال‌ها بعد او و یکی از برادرانش به عنوان روزنامه‌نگار در بخش تحریریه مشغول به کار شدند.
وی نخستین بار نقاشی را در ۸ سالگی شروع کرد و از همان دوران جرقه‌های علاقهٔ وافرش به نقاشی برای همگان روشن شد. در کنار نقاشی عطش و نیاز او به ادبیات نیز اوج گرفت . او دیپلمش را در سال ۱۳۵۵ از هنرستان هنرهای زیبای پسران در تهران گرفت و در سال‌های اول پس از انقلاب ۵۷، در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران درس می‌خواند و از همان‌جا لیسانس گرفت.

درگدشت حبیب‌الله صادقی، نقاش پیشکسوت ایرانی + پیام مقام معظم رهبری

 

از آثار برجسته او می توان به اثر «هرگز مباد» اشاره کرد که مورد تقدیر رهبری نیز قرار گرفت.

متن پیام تسلیت رهبر انقلاب برای درگذشت حبیب الله صادقی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت هنرمند برجسته و انقلابی جناب آقای حبیب‌الله صادقی رحمة‌الله علیه را به هنرمندان و همکاران و دوستان و به ویژه به خانواده مکرّم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای وی مسألت می‌کنم.

سید علی خامنه‌ای

۵ مرداد ۱۴۰۱

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین