پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۶۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
چند روز پیش بود که رستم قاسمی درباره تعمییر ایرباس سایر کشورها در ایران و خودکفایی در تامین قطعات هواپیما صحبت کرده بود. فرمایشاتی که مورد نقد پایگاه تحلیلی خبری شعار سال قرار گرفت. در خصوص تایر هواپیما و منشا تامین آن در کشور در چند سال اخیر، مکررا هشدار می دهیم و شنیده نمی شود . دیشب هواپیمایی آتا دچار سانحه ترکیدگی تایر شد و شب وحشتناکی را برای مسافران رقم زد. آیا رستم قاسمی حرفی برای گفتن ندارد؟! از رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، بکل ناامیدیم.
شعار سال: در هفته‌ها و ماه‌های گذشته ترکیدگی لاستیک هواپیما در فرودگاه‌های مختلف به یکی از سوانح هوایی پرتکرار تبدیل شده که تا کنون خسارت جانی را برای مسافران یا خدمه پروازی دربر نداشته است.

حسن رضایی‌فر، مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در این باره اظهار کرد: صبح روز جمعه ۷ مرداد ماه حدود ساعت ۶ صبح پرواز شماره ۶۶۴۳ شرکت هواپیمایی آتا از مشهد به نجف پس از برخواستن، دچار ترکیدگی لاستیک چرخ شد و پس از کاهش سوخت با ادامه پرواز در فضای تقرب مشهد و رسیدن به وزن مجاز در باند فرودگاه مشهد فرود آمد.

وی افزود: خلبان درخواست تخلیه مسافران از طریق سرسره نجات را صادر کرد و همه مسافران، سالم هواپیما را ترک کردند.

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه شرکت هواپیمایی آتا در حال آماده‌سازی هواپیمای جایگزین برای انجام پرواز مسافران است، ادامه داد: هم اکنون یک تیم متشکل از کارشناسان حوادث سازمان و بخش ایمنی شرکت مربوطه به محل اعزام شده تا موضوع مورد بررسی شود.

رضایی‌فر در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا حادثه ترکیدگی لاستیک هواپیما به یک سانحه پرتکرار در هفته‌ها و ماه‌های اخیر تبدیل شده است؟ گفت: موضوع حوادث اخیر ترکیدگی لاستیک‌های هواپیما‌ها مورد پایش سازمان قرار گرفته و اقداماتی صورت گرفته، ولی مقرر شده است بخشنامه‌ای مضاعف در سه حوزه فرودگاهی، شرکت‌های هواپیمایی و مؤسسات تعمیر ونگهداری چرخ‌ها صادر شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار:۷ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۳۸۸۵۸۹۹، www.donya-e-eqtesad.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
0
0
مثل اینکه هر چند وقت یه بار باید منتظر یه اتفاق بد باشیم!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین