پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۹۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
حمیدرضا مهدوی ارفع استاد حوزه و دانشگاه در مراسم شب هفتم محرم در مسجد مقدس جمکران گفت: مردم وحشت دارند که فرزند بیشتر داشته باشند. دلیل این وحشت تغییر ذائقه و باور‌های جامعه است. وقتی رهبر انقلاب تا این اندازه بر موضوع فرزندآوری تاکید دارند یعنی موضوع خیلی خطرناک و جدی است؛ ولی امروز کار به جایی رسیده است که انقلابی هاهم برای فرزند آوری مجاب نمی‌شوند.
شعار سال: حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مهدوی ارفع در مراسم شب هفتم محرم در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه تغییر اعتقادات و باور‌ها نقطه نهایی حرکت دشمن در جنگ تحریف، شناختی و سایر روش هاست، اظهار کرد: محکمترین رشته‌ای که افراد را پای ارزش‌ها نگه می‌دارد اعتقادات و باور‌های قلبی آنان است؛ اگر انسانی به این باور نرسد که از خاک برخواسته و به خاک بازمی گردد چه انگیزه‌ای دارد که حقوق دیگران و اخلاق را رعایت کند؛ ولی از سوی دیگر وقتی کسی باورمند باشد که دنیا یک زندگی مجازی است و اصل زندگی بعد از مرگ شروع می‌شود از رفتار، گفتار و کردار خودش محافظت می‌کند.

وی ادامه داد: باور‌ها مانند ستون‌های ساختمان هستند و اگر ستون سست شود کل بنا فرو می‌ریزد و این کاری است که دشمن با باور‌های ما می‌کند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه امروز کسانی علیه امام حسین (ع) و عزاداری محرم شبهه وارد می‌کنند و توئیت می‌زنند که روزی در هیئت‌ها و مساجد بر سر و سینه می‌زدند، گفت: باید بررسی کنیم دشمن کدام باور‌ها را شناسایی و بر روی آن تمرکز کرده تا از بین ببرد. این باور‌ها دو شاخص دارند یکی اینکه این نکته‌ها در زندگی و فرهنگ جامعه فوق العاده کلیدی هستند که اگر هدف قرار گرفته شوند چند ستون دیگر نیز همراه آن‌ها ریخته می‌شود.

مهدوی ارفع، فرزندآوری را یکی از مصادیق در این زمینه عنوان و بیان کرد: وقتی رهبر انقلاب تا این اندازه بر موضوع فرزندآوری تاکید دارند یعنی موضوع خیلی خطرناک و جدی است؛ ولی امروز کار به جایی رسیده است که انقلابی هاهم برای فرزند آوری مجاب نمی‌شوند.

وی افزود: چرا این هشدار‌ها اثر نمی‌کند، چون فرزندآوری با باور‌های امروز افراد مغایرت و تعارض دارد. دشمن چرا در دهه ۷۰ بر روی فرزندآوری دست گذاشت. قبل از اتفاق کنترل جمعیت، هر خانواده‌ای در وضعیت اقتصادی به مراتب بدتر از امروز با کمترین امکانات چندین فرزند داشت و هیچگاه هم احساس بدبختی نمی‌کرد.

مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی با اشاره به اینکه امروز مردم وحشت دارند که فرزند بیشتر داشته باشند، گفت: دلیل این وحشت تغییر ذائقه و باور‌های جامعه است. فرزند آوری بُعد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارد و دشمن بر این نقطه حساس و اثرگذاشت دست گذاشت.

وی تصریح کرد: دشمن بر نقطه‌ای دست گذاشت که هیچ تحلیلگری متوجه آن نشد و با صبر و حوصله کاری کرد سرزمینی که جوانترین کشور جهان بود امروز با بحران پیری مواجه است، دشمن دید با جنگ و تحریم نمی‌تواند این نظام را از بین ببرد، ولی امروز به راحتی با دستکاری کردن باور‌های جامعه در حال پیرکردن کشور ماست.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: همه عالم و فرهنگ‌ها می‌دانند اگر تفکری بخواهد حکومتی تشکیل و آن را گسترش دهد؛ این کار به دست جوانان آن جامعه رقم می‌خورد؛ در توصیف یاران امام زمان (عج) هم آمده که از جوانان هستند، ولی امروز بزرگترین دغدغه ما این است که چگونه باید جامعه را مجاب به فرزندآوری کنیم؛ چرا که وقتی اعتقادات خراب شد درست کردن آن به آسانی اتفاق نخواهد افتاد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تاریخ انتشار:۱۴ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۱۳۷۱۳۰، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
0
0
با تبلیغات صوری و حلوا حلوا کردن مگه دهان شیرین می شه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین