پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۷۵۲
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر محمدباقر قالیباف، روز چهارشنبه، دوم شهریورماه، وارد استان لرستان شد و از چند واحد تولیدی مختلف در شهرستان‌های مختلف استان لرستان بازدید کرد. لازم است استاندار لرستان و مجمع نمایندگان استان لرستان، در این جلسات، پیشنهادات مشخص راهبردی برای رفع موانع تولید که مرتبط با اختیارات نهاد قانونگذاری مجلس شورای اسلامی باشد ارائه کنند.
شعار سال: رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر محمدباقر قالیباف، روز چهارشنبه، دوم شهریورماه، وارد استان لرستان شد و از چند واحد تولیدی مختلف در شهرستان‌های مختلف استان لرستان بازدید کرد.

در این رابطه، جلسه شورای اداری و جلسه شورای برنامه‌ریزی استان لرستان از جمله مهم‌ترین جلسات استانی است که رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در آن حضور دارد.

بنابراین، پیشنهاد می‌شود:
استاندار لرستان و مجمع نمایندگان استان لرستان، در این جلسات، پیشنهادات مشخص راهبردی برای رفع موانع تولید که مرتبط با اختیارات نهاد قانونگذاری مجلس شورای اسلامی باشد ارائه کنند.
برای مثال، طرح مشخص راهبردی برای اینکه نرخ بیکاری در استان لرستان کاهش یابد و تصویب این طرح و تبدیل آن به قانون که مشمول استان‌های زاگرسی بشود در جلسات شورای اداری و شورای برنامه‌ریزی استان لرستان در حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، ارائه شود.
همچنین با اقدام هماهنگ و منسجم استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان و نمایندگان به‌عنوان منتخبان ملت در نهاد قانون‌گذاری، موانع حقوقی و قانونی رشد و افزایش تولید در استان لرستان، در قالب یک چارچوب مکتوب مشخص به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه شود.
در سایر زمینه‌ها نیز همچون موضوع آسیب‌های اجتماعی محلات حاشیه‌نشین شهر‌های استان، بایستی در حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، هم استاندار و هم نمایندگان استان، پیشنهادات و طرح‌های مشخص و معین مصداقی متناسب با اختیارات نهاد قانونگذاری مجلس، ارائه کنند.
برای نمونه، پیشنهادات مدون، مشخص و مکتوب در این رابطه ارائه شود که مجلس شورای اسلامی در زمینه‌ی وضع قوانین جدید یا اصلاح قوانین پیشین در زمینه‌ی کودکان کار خیابانی، زنان بی‌سرپرست و زنان بدسرپرست، چه اقداماتی می‌تواند در قالب قانون‌گذاری انجام بدهد که خروجی این اقدامات، راهگشا برای کاهش یا رفع آسیب‌های اجتماعی باشد.
این موضوع صحیح است که هر نماینده متناسب با بازدید‌ها از واحد‌ها و کارخانه‌ها و پروژه‌ها، درباره آن پروژه پیشنهادات خود را به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه می‌کند، اما روال ساختار‌مندتر و نظام‌مندتر آن است که در نشست شورای اداری استان و نشست شورای برنامه‌ریزی استان، یک بسته‌ی مشخص، مصداقی و مکتوب که برآمده از نظام اولویت‌های فعلی موضوعات توسعه‌ی استان لرستان است و راهکار‌ها و ایده‌های پیشنهادی مشخص که نتیجه‌ی اجماع و اتفاق نظر بین استاندار لرستان و مجمع نمایندگان استان باشد ارائه شود تا نوع مطالبه‌گری سازمانی، نهادی محلی از نوع نظام‌مند و غیرپراکنده باشد.
امیدوارم سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان لرستان، دستاورد‌های عینی معین و مشخصی برای ارتقای شاخص‌های توسعه‌ی استان داشته باشد.

شهرام شرفی

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری یافته، تاریخ انتشار:۳ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۴۰۰۹۱، yaftenews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین