پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۱۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶
حضرت آیت الله العظمی فیاض به پرسشی درباره مداحی در آپارتمان و اذیت همسایه پاسخ گفته است. ایشان فتوا دادند که:اذیت همسایه‌ها جایز نیست.
شعار سال: حضرت آیت الله العظمی فیاض به پرسشی درباره مداحی در آپارتمان و اذیت همسایه پاسخ گفته است.
 
احکام شرعی مداحی در آپارتمان و اذیت همسایه
 
متن پرسش وپاسخ مطرح شده بدین شرح است:

سوال: در زندگی آپارتمانی، اگر یکی از واحد‌ها به مراسم دعا و مداحی بپردازد به نحوی که موجب اذیت همسایه‌های دیگر شود، چه حکمی دارد؟

جواب: اذیت همسایه‌ها جایز نیست.
 
توضیحات تکمیلی درباره آیت الله العظمی فیاض:
آیت الله العظمی محمد اسحاق فیاض (زاده ۱۳۰۹ش) مرجع تقلید، استاد درس خارج در حوزه علمیه نجف و اهل افغانستان است. او در زمان مرجعیتِ سید ابوالقاسم خویی، از شاگردان نزدیک و همراهان وی به شمار می‌آمد. فیاض بیش از ۴۰ اثر در موضوعات فقهی، اصولی، اجتماعی و سیاسی نوشته است. محاضرات فی اصول الفقه، تعالیق مبسوطة علی العروة الوثقی، منهاج الصالحین، احکام البنوک(احکام بانکها)، منهج الحکومة الاسلامیة(حکومت اسلامی) و موقع المراة فی النظام السیاسی الاسلامی (جایگاه زنان در نظام سیاسی اسلامی) از این جمله‌اند که برخی به فارسی ترجمه شده‌اند. برخی از نظریات وی با دیدگاه‌های سنتی متفاوت است.

پس از سقوط حکومت صدام، آیت‌الله فیاض در حمایت از تدوین، تصویب و تایید قانون اساسی جدید عراق، و نیز شرکت مردم در همه‌پرسی آن و انتخابات پارلمان و رهنمود برای تشکیل دولت، نقش و فعالیت داشته و دارد.

به فتوای وی دختران قبل از ۱۳ سال تمام قمری تا زمانی که سایر علائم بلوغ در آنها وجود نداشته باشد مکلف نیستند. همچنین دختران پس از اتمام ۱۳ سال قمری حتی اگر سائر علائم بلوغ را نداشته باشند از نظر شرعی، بالغ و مکلف هستند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار:۱۵ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۴۴۱۰۰۲، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
0
0
این هم شد خبر. مگه اول انقلابه هر کس دلش خواست هرکاری بکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین