پایگاه خبری تحلیلی شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۱۶۵
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
متاسفانه سال هاست که با گسترش ابزار‌های ارتباطی، برخی اطلاعات کلان به خصوص اطلاعات مربوط به شماره‌های تلفن شهروندان با سرعت عجیبی در میان مشاغل مختلف عموما تبلیغاتی دست به دست می‌شود و در غیاب سازوکار نظارتی موثر از این اطلاعات در راستای سوداگری‌های مختلف استفاده می‌شود. یقینا تماس‌های تلفنی غیرواقعی در پوشش جذب کمک‌های خداپسندانه نیز از این قبیل سوداگری هاست که هر چند با ظاهر موجهی صورت می‌گیرد، اما از هر اقدام مجرمانه و غیرانسانی دیگری زشت‌تر است چرا که به قول قدیمی‌ها به کمرنگ شدن راه و رسم نیکی کردن و انسانیت در جامعه می‌انجامد.
شعار سال: حتما شما هم بار‌ها در معرض تماس‌های تلفنی یا درخواست‌های خصوصی و عمومی برای کمک و مشارکت در یک امر خیر که بیشتر مربوط به رفع نیازمندی‌های فرد یا خانواده خاصی است قرار گرفته اید؛ و حتما شما هم علیرغم تمایل به کمک در این موارد همیشه در دل تان با تردید‌های زیادی مواجه بوده اید.

جدا از مواردی که همه ما با اعتماد به دوستان و آشنایان دعوت کننده به این امر خداپسندانه در حد وسع خودمان اقدام به پرداخت وجوه مختلفی می‌کنیم دستکم مواردی که شامل تماس‌های تلفنی از مراکز مختلف با عناوین مختلف می‌شود، مراکزی که معلوم هم نیست شماره تلفن شهروندان را از کجا آورده اند - واقعا جای تردید و تامل دارد و لازم است که نهاد‌های نظارتی مربوط به مراکز خیریه برای حفاظت از اعتبار این نهاد‌ها و جلوگیری از گسترش بی اعتمادی به این امور خداپسندانه و انساندوستانه وارد عمل شوند.

برخی شنیده‌ها حاکی است حتی در مراکز رسمی و دارای مجوز برای این فعالیت‌ها نیز حقوق اپراتور‌های تماس گیرنده با شهروندان به شکل پورسانت و بسته به تعداد جذب خیرین و حامیان پرداخت می‌شود! نکته‌ای که در صورت صحت موقعیتی متناقض می‌آفریند و طنز سیاه غریبی را به تصویر می‌کشد.

متاسفانه سال هاست که با گسترش ابزار‌های ارتباطی، برخی اطلاعات کلان به خصوص اطلاعات مربوط به شماره‌های تلفن شهروندان با سرعت عجیبی در میان مشاغل مختلف عموما تبلیغاتی دست به دست می‌شود و در غیاب سازوکار نظارتی موثر از این اطلاعات در راستای سوداگری‌های مختلف استفاده می‌شود. یقینا تماس‌های تلفنی غیرواقعی در پوشش جذب کمک‌های خداپسندانه نیز از این قبیل سوداگری هاست که هر چند با ظاهر موجهی صورت می‌گیرد، اما از هر اقدام مجرمانه و غیرانسانی دیگری زشت‌تر است چرا که به قول قدیمی‌ها به کمرنگ شدن راه و رسم نیکی کردن و انسانیت در جامعه می‌انجامد.

راه معمول دیگر در جذب این کمک‌ها مراجعه حضوری افراد مدعی نمایندگی فلان خیریه و موسسه به منازل است که از این راه هم معلوم نیست مبالغ جمع آوری شده به نیازمندان واقعی برسد!

مراکز خیریه فعال در کشور باید خودشان در این زمینه پیشقدم شوند و ضمن شفاف کردن نوع ارتباط خود با شهروندان در امر جذب کمک‌های انساندوستانه، همچنین نحوه هزینه کرد و مصارف خود، با آموزش شهروندان و کمک به آنان برای انتخاب راه درست در این مسیر، تسهیل کننده فعالیت‌های خیرخواهانه شهروندان باشند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار:۱۴ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۴۰۱۰۶۱۵۰۶۲، www.alef.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین