پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: بخش‌هایی از شهرستان بوئین زهرا و جنوب آبیک دچار خشکسالی شدیدی است، به گونه‌ای که گویی به کویر لوت قدم گذاشته‌اید و این مکان‌ها جزئی از استان قزوین نیست.

شعار سال: داود محمدی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت منابع طبیعی استان قزوین گفت: استان ما از لحاظ منابع طبیعی در شرایط نامناسبی قرار دارد که واقعا نگران کننده است.

وی در ادامه افزود: بخش‌هایی از شهرستان بوئین زهرا و جنوب آبیک دچار خشکسالی شدیدی است، به گونه‌ای که گویی به کویر لوت قدم گذاشته‌اید و این مکان‌ها جزئی از استان قزوین نیست.

وی عنوان کرد: اگر به منابع طبیعی، آب و خاک این مناطق از استان توجه نشود در چند سال آینده استان‌های قزوین و تهران و البرز شاهد حضور ریزگردهای شدیدتر از استان‌های جنوبی خواهند شد.

این نماینده مجلس ابراز کرد: تفاهمی با محیط زیست و منابع طبیعی کشور و شهرداری آبیک بسته شده تا 400 هکتار جنگل کاری در این حوزه داشته باشند تا به واسطه آن آلایندگی سیمان هوا تلطیف شود و هم ریه‌های تنفسی شهر وضعیت بهتری پیدا کند.

وی با بیان اینکه مناطق دیگر استان نیز نیازمند عزم جدی برای حل مشکلات است، ابراز کرد: منابع طبیعی استان با چالش‌های سنگینی روبرو بوده و بیش از 9 شهر و 102 روستای استان با کمبود آب آشامیدنی مواجه است.

محمدی اضافه کرد: به یک روستایی می‌توان تامین وعده گاز و برق در طی سال داد اما آیا می‌توان وعده آب آشامیدنی برای سالیان آتی را داد؟ ما در بیشتر روستاها با تانکر در حال آبرسانی هستیم بنابراین باید نسبت به این ثروت ملی حساست ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سیستم آبیاری غرقابی به نوعی افراط در مصرف آب است، گفت: ما باید نسبت به تولید منابع جدید آبی مثل انتقال آب سد طالقان به استان اقدامات جدی داشته باشیم.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 25 اسفند 1394، کد مطلب: 677176:www. dana.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
کمبود اب واقعا دیگه غیر قابل تحمل شده شهر ها اب ندارن چه برسه روستا م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین