پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
وزیر راه وشهرسازی پس از بازدید از قطعه چهار آزادراه چرمشهر ورامین به آبیک قزوین گفت: این قطعه که هم اکنون ۳۲ درصد پیشرفت فیز یکی دارد در بهار ۹۶ به بهره برداری می رسد.

شعار سال: عباس آخوندی که به همراه معاونان و جمعی از مدیران کل وزارت خانه اش به ورامین سفر کرده بود پس ازمشاهده روند ساخت قطعه چهار آزاد راه جنوبی تهران در جمع خبرنگاران افزود: طول این قطعه ۳۸ کیلومتر است و با پیشرفته ترین تجهیزات روزجهان و با استفاده از توان مهندسان داخلی در حال ساخت است.

وی گفت: هم اکنون حدود ۲۰۰۰ نفر با استفاده از ۶۰۰ دستگاه ماشین سنگین در چهار قطعه از قزوین تا ورامین در حال فعالیت هستند.

قطعه چهار آزادراه جنوبی تهران از چرمشهر ورامین شروع می شود وتا بزرگراه تهران قم امتداد دارد.

آزادراه آبیک- چرم شهر با کوتاه کردن ۲۰ کیلومتری مسیر، موجب کاهش ۹۰ دقیقه‌ای زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک و ۱۱۰دقیقه‌ای برای وسایل نقلیه سنگین خواهد شد.

معاون وزیر راه وشهرسازی در حاشیه این مراسم گفت: با وجود محدودیت‌های مالی، تمرکز دولت بر توسعه زیرساخت‌ها با همکاری بخش غیردولتی است از این رو ساخت آزادراه جنوبی تهران نیز در راستای این استراژی دولت است.

علی نورزاد با بیان اینکه این آزادراه با هدف توسعه مسیر بین‌المللی آزادراهی شرق به غرب و کریدور شمال به جنوب ساخته می‌شود افزود:این آزادراه تکمیل و تسهیل ارتباط آزادراه‌های غرب و جنوب کلان شهر تهران را به همراه خواهد داشت و دسترسی سریع و ایمن استان‌های شمالی و شمال غربی کشور به مرکز، شرق و جنوب کشور را فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشوربا اشاره به مرکزیت استان تهران و حجم بالای تردد در این استان گفت: ۲۰ درصد از حجم تردد در کشور به استان تهران تعلق دارد و سالانه حدود ۵۲۰ میلیون تردد خودرو در جاده‌های منتهی به پایتخت انجام می شود.

وی افزود:همچنین با توجه به ورود سالانه ۲۲ میلیون مسافر از ۴ پایانه اصلی تهران به پایتخت، احداث این آزادراه کمک شایانی به کاهش ترافیک مسیر به ویژه بار ترافیکی آزادراه قزوین- کرج و کرج- تهران، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی درمحدوده شهر تهران و افزایش ایمنی خواهد داشت.

نورزاد اضافه کرد: سالانه حدود ۵۰ میلیون کامیون، کامیونت، تریلی و اتوبوس از تهران گذر می‌کند که ساخت این آزادراه نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی هوای مناطق جنوبی تهران و کاهش تردد وسایل نقلیه به داخل شهر تهران را به همراه خواهد داشت که در پی آن مدت زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک۹۰ دقیقه و وسایل نقلیه سنگین ۱۱۰ دقیقه کوتاه‌تر می ‌شود.

آزادراه جنوبی تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر در چهار استان قزوین، البرز، تهران و مرکزی واقع شده است که با مشارکت ۳۰ درصدی دولت و ۷۰ درصدی بخش خصوصی احداث خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود برای ساخت آن ۲۵ هزار میلیارد رالد بودجه مورد نیاز است.

با بهره برداری از این طرح بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در زمینه مصرف سوخت صرفه جویی می شود علاوه براین، ترافیک محور کرج به تهران و بزرگراه آزادگان را به نصف کاهش می دهد.

با ساخت این آزادراه رانندگان و مسافران مسیر های فوق بدون عبوراز پایتخت و تحمل ترافیک به مقاصد خود می رسند.

کاهش ترافیک، کاهش استهلاک ناوگان حمل ونقل، کاهش آسیب های زیست محیطی، کوتاه تر شدن زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و کم شدن سوانح رانندگی از جمله مزیت های این طرح ملی است.

آزادراه چرمشهر ورامین به آبیک قزوین در مدت ۳۶ ساخته می شود. این طرح با مشارکت بخش خصوصی و به همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در دست ساخت است.

هم اکنون ۲۳۶۰ کیلومتر آزاد راه در کشور وجود دارد که مسئولان وزارت راه وشهرسازی در تلاش هستند این میزان را به ۵ هزار کیلومتر شبکه آزادراهی برسانند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی راوی نیوز ، تاریخ انتشار: 20 مرداد 1395، کد مطلب: -:www.ravinews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
انقدر عوارضی سر راه بذارین که همه پشیم.ن میشن از این راه رفت امد کنن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین