پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
شاخص : مدیر عامل شرکت صندوق احیا کشور گفت: هم کنون سیاست دولت در خصوص حفاظت، مرمت، احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی از شیوه تمرکز گرای دولتی و غیر مشارکتی به سمت تمرکززدایی و مردمی تغییر یافته است.

شعار سال: محمد رضا پوینده مدیر عامل شرکت صندوق احیا کشور در یازدهمین اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم اظهار کرد: بدون شک استفاده از ظرفیت این کمربند اقتصادی و فرهنگی برای همه کشورهایی که در این مسیر قرار دارند از جمله ایران سودمند است و احیا جاده ابریشم فرصت‌های ویژه گردشگری را به وجود می‌آورد.

وی افزود: در ششمین شورای اجرایی جاده ابریشم سازمان جهانی ملل متحد که در ارومیه برگزار شد ۳ محور تبلیغات و بازاریابی جاده ابریشم برای جذب توریست، احیا کاروانسراها و ابنیه قدیمی برای جذب گردشگر در حاشیه جاده ابریشم و خطوط جاده‌ای، ریلی و هوایی مورد توافق قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت صندوق احیا کشور ادامه داد: منظور از احیا جاده ابریشم ساخت دوباره آن نیست بلکه احیا پیوندها است که در بستر آن بسیاری از سازه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی شکل می‌گیرد و مبادلات زیادی بین کشورهای مسیر انجام می‌گیرد.

این مسوول بیان کرد: هم اکنون سیاست دولت در خصوص حفاظت، مرمت، احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی از شیوه متمرکز و دولتی به سمت تمرکززدایی و مردمی تغییر یافته است.

پوینده افزود: دولت جهت احیا بناهای تاریخی و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و در جهت اجرایی نمودن ماده ۱۱۴ قانون برنامه چهارم توسعه که به تصویب مجلس رسیده است، اساسنامه صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی را به عنوان یک موسسه وابسته به سازمان میراث فرهنگی به تصویب رسانده است.

وی اذعان داشت: دولت تاکنون بهره‌برداری صدها بنای تاریخی را بر عهده این موسسه قرار داده لذا صندوق احیا این مجموعه ابنیه تاریخی را از طریق مزایده ۲ مرحله‌ای جهت مرمت و استفاده از حق بهره‌برداری طرف قراردادهای مشارکت برای مدت زمان مشخص و طولانی به بخش خصوصی واگذار می‌نماید.

مدیر عامل شرکت صندوق احیا کشور اضافه کرد: صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی علی رغم نوپا بودن، دارای تجارب با ارزشی در زمینه بناهای تاریخی است.

این مسوول خاطرنشان کرد: این موسسه هم‌اکنون مدیریت واگذاری بیش از ۷۰۰ بنای تاریخی را در دستور کار خود قرار داده است که طی سال گذشته موفق به واگذاری ۵۰ بنای تاریخی به سرمایه‌گذاران شده است.

پوینده تصریح کرد: با مدیریت و نظارت صندوق بخش خصوصی توانسته است با ورود به این صنعت در ازای قبول هزینه‌های مرمت و احیا بر اساس طراحی مصوب اجازه یابد که برای مدت مشخصی از بناهای تاریخی بر اساس کاربری تعیین شده بهره‌برداری نماید.

وی در پایان عنوان کرد: مجموعه تاریخی سعدالسلطنه قزوین به عنوان یکی از فاخرترین بناهای تاریخی از سوی صندوق احیا به شهرداری قزوین واگذار شده که پس از مرمت وارد چرخه اقتصادی شود که نمونه موفقی در همکاری‌ها در حوزه مدیریت شهری می‌باشد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شاخص، تاریخ انتشار: 14 شهریور 1395، کد مطلب: 112735:www. shakhesnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
بناهای تاریخی واقعا نیاز به مراقبت بیشتری داره تا به بخش خصوصی واگذار بشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین