پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۴
شهردار الوند در اولین نشست خبری خود وعده داد: طی 2 سال آینده، کمربندی خیابان سیکابل و نیز کمر بندی نیمه کاره شرقی و شمالی شهر الوند به جاده بویین زهراء، شهر صنعتی و بلوار خلیج فارس متصل شوند .

شعار سال: شهردار الوند در جمع اصحاب رسانه استان قزوین، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه بلوار خلیج فارس گفت: این پروژه یکی از بزرگترین پروژه شهرداری الوند در سالهای اخیر و شاه بیت پروژه های عمرانی ما در سال ۹۴ خواهد بود.

لطفی افزود: بر اساس آمار های غیر رسمی دریافتی از پلیس راهور، طی سالهای گذشته ۷۵ مورد تصادف جرحی در این مسیر رخ داده که متأسفانه منجر به فوت ۷ نفر شده است.

وی ادامه داد: در گذشته این مسیر به عنوان جاده اختصاصی شرکت شهر صنعتی البرز بوده و بر اساس شاخص های جمعیّتی و وسعت سرزمینی شهر صنعتی البرز طراحی و اجراء شده است که در حال حاضر؛ توانایی تحمل بار ترافیکی جمعیّت ۱۰۰ هزار نفری الوند را ندارد.

لطفی بیان داشت: طراحان وقت این جاده فکر نمیکردند که شهر الوند در دل بافت صنعتی موجود، به این سرعت پیشرفت کرده و این جاده به یکی از جاده های اصلی ارتباطی تبدیل شود، لذا طراحان وقت در ساخت این جاده اشتباهی را مرتکب نشده اند.

شهردار الوند توضیح داد: با توجه به تصادفات بوقوع پیوسته و انتظارات ایجاد شده برای رفع این مشکل، شهرداری الوند با انتخاب یکی از حادثه خیز ترین جاده های استان ، فاز اول عملیات اجرایی این پروژه را با قطع درختان وسط آغاز کرد.

وی اظهار داشت: قدمت درختان قطع شده بین ۸ تا ۱۰ سال بوده که از ابتداء نیز برای جمع آوری کاشته شده بودند و اضافه کرد: اگر به نقشه ها و سیمای دهه های گذشته شهر تهران نگاهی اجمالی داشته باشیم، خواهیم دید که ساخت بسیاری از آزاد راهها و پل های غیر هم سطح، با قطع درختان و فضاهای جنگلی همراه بوده است و نمی توان به بهانه حفظ طبیعت، جان انسان ها را به خطر انداخت.

شهردار منتخب شورای اسلامی شهر الوند در خصوص نحوه اجرای این پروژه تشریح کرد: درختان موجود در کنار لاین های رفت و برگشت جاده به مصافت ۷ کیلومتر در باکس قرار خواهند گرفت و در مجموع، ۱۴ کیلومتر از این جاده جدول گذاری خواهد شد که بر اساس دلائل توجیهی پروژه، عملیات جرایی آن طی ۳ماه و با اعتباری بالغ بر ۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان توسط مدیریت پیمانی و تحت نظارت مهندسان مشاور مورد تأیید استانداری انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در پایان این پروژه، ضمن ساخت باند های کندرو، جاده سلامت منتهی به میدان قدس تا پل الغدیر ادامه پید خواهد کرد و با وجود ۶ باند رفت و برگشت، در افزایش زیبایی فضای بصری ورودی شهر الوند و آبیاری بدون مشکل فضای سبز موجود، تغییرات بسیاری صورت خواهد گرفت.

یدالله لطفی با بیان اینکه کار مطالعاتی پروژه خلیج فارس انجام شده و هماهنگی های لازم با سازمان محیط زیست صورت گرفته است، اعلام کرد: با هر گونه حرکت بدون مطالعه مخالفیم و اقدامات بدون مطالعه حتماً منجر به شکست خواهند شد و تبعات منفی خود را در وقوع حوادث تلخ و پرداخت هزینه های دوباره کاری مانند جاده بویین زهراء نشان خواهد داد .

لطفی اضافه کرد: بجای درختان قطع شده در این مسیر، ۲۵۰۰ اصله درخت جایگزین شده که در وسط بلوار خلیج فارس و به صورت خطی ممتد از درختان قابل مشاهده است و ادامه داد: در پایان عملیات اجرایی این پروژه، دوربین های کنترل سرعت نصب و سرعت خودرو ها به ۶۰ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد تا از ایجاد تصادف به علت افزایش سرعت جلوگیری به عمل آید.

شهردار الوند ایراد داشت: جمع آوری ریفیوژ وسط مشکل وقوع حوادث در این مسیر را به صورت کامل مرتفع نخواهد کرد، زیرا پیج نیرومحرکه کاملاً از میان برداشته نمی شود و با اتمام این پروژه، شرکت شهر صنعتی و شهرداری دیگر در تصادفات، مقصر ۱۰۰ درصدی شناخته نخواهد شد.

عضو سابق شورای اسلامی الوند در ادامه سخنان خود به دیگر پروژه مهم و کلیدی شهرداری اشاره و عنوان کرد: ساخت پل روگذر برای اتصال اتوبان تهران به بلوار خلیج فارس از پروژه هایی است که کار مطالعاتی اولیّه آن در حال انجام بوده و براساس برآورد های غیر کارشناسی، به اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان نیازمند خواهد بود.

این مقام مسئول وعده داد: طی ۲ سال آینده، کمربندی خیابان سیکابل و نیز کمر بندی نیمه کاره شرقی و شمالی شهر الوند به جاده بویین زهراء، شهر صنعتی و بلوار خلیج فارس متصل شوند .

شهردار سابق قیدار اضافه کرد: برای اجرای این پروژه ها با صاحبان زمین های داخل در طرح صحبت های اولیّه صورت گرفته که با انتظارات ایجاد شده و موقوفات موجود، پیچیدگی کار تملّک آنها بالا رفته و تصریح کرد: برای ادامه اجرای کمر بندی شرقی نیز مشکلاتی با برخی سازمان ها وجود دارد که در صدد مرتفع نمودن آنها هستیم و اجازه نخواهیم داد تا به بهانه های کوچک، پروژه های شهری مسدود باقی بماند.

لطفی گفت: دستور کاشت ۳۰ هزار اصله درخت با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان صادر شده و ساخت ۲۰ هکتار پارک در شهر الوند و ۱۰ هکتار پارک در ناحیه شهری نصرت آباد را از دیگر تعهدات اجرایی خود عنوان کرد.

شهردار الوند اعلام کرد: اگرپروژه های اشاره شده در مدت زمان ۲ سال به اتمام نرسید، باید یقین داشت که شخص شهردار جا اشغال کرده و اساساً مدیر نبوده است.

منتخب شورای اسلامی شهر الوند به تشریح نحوه تأمین اعتبارات لازم برای اجرای این پروژه ها پرداخت و بیان داشت: کل شهر صنعتی البرز و شهر الوند به ۱۲ منطقه تقسیم شده که با تیم های آموزش دیده متشکل از کارکنان شهرداری، این مناطق ممیزی خواهد شد و ادامه داد: ما نمی توانیم از ضعفاء پول گرفته و زباله های سرمایه داران را جمع آوری کنیم، برای همین باید عوارض واحد های تجاری و مسکونی که در گذشته ساخته شده اند به شهرداری پرداخت شود.

لطفی با بیان اینکه اجرای این طرح در شهر خدابنده زنجان با موفقیّت همراه بوده است اظهار داشت: پیش بینی می شود مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از شرکت های شهر صنعتی و ۱۰۰ میلیارد تومان عوارض از واحد های تجاری و مسکونی شهری جمع آوری شود.

وی با اشاره به اینکه وصول مطالبات معوق شهرداری در قالب اقساط ۲۴ الی ۳۶ ماهه و با احتساب تخفیف خوش حسابی صورت خواهد گرفت تأکید کرد: در صورت عدم همکاری با شهرداری، اقداماتی نظیر توقیف اموال انجام و دریافت این معوقات مجدانه پیگیری خواهد شد.

لطفی با اعلام این موضوع که هیچ گونه اختلافی در بین اعضای شورای اسلامی و شهردار وجود ندارد ابراز داشت: ما یک شورای ۹ نفره هستیم و اعضایی که به بنده رأی نداده اند نیز امروز با دیگر اعضاء متحد شده اند و اضافه کرد: به این نتیجه رسیده ایم که باید بخاطر مسائل عمومی اختلافات کنار گذاشته بشود و در آینده اگر شورای شهر نتوانست از عملکرد شهردار نتیجه مطلوب خود را کسب کند، نیازی به ارائه دلیل نبوده و شورا می تواند شهردار را استیضاح کند.

لطفی اذعان داشت: تقویّت حس مشارکت مردم در اجرای پروژه های عمرانی و امورات شهری معجزه آفرین است و باید به جای نهی از انجام برخی کار ها، جایگزین مناسب را به مردم نشان داد.

شهردار الوند اظهار داشت: ما بی پولی را بهانه ایی برای عدم اجرای کار قرار نخواهیم داد و انشاء الله با نگاه هدایتی استاندار محترم و معاون عمرانی وی قطعاً شاهد به ثمر رسیدن پروژه های عمرانی و خدماتی شهرداری الوند خواهیم بود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری ندای البرز ، تاریخ انتشار: 6 مرداد 1394، کد مطلب: 6607:www. nedayealborz.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
واقعا سه ماهه تحویل میدین من که چشمم اب نمیخورد واقعا جای تعجب داره م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین