پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۹۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان مدعی شده که بر اساس پاره ای مذاکرات و امتنان از عقلانیت نظام برای حل مشکلات، قول هایی در خصوص محسوب کردن بخشی از کشته شده های زاهدان که به ناحق در جریان درگیری ها مورد اصابت قرار گرفته اند، بعنوان شهدا داده شده است.وی آمار پزشکی قانونی در خصوص کشته‌های حادثه هفته پیش این شهر را ۲۵ نفر اعلام کرد و گفت که این آمار شامل افرادی که پیش از بردن به پزشکی قانونی دفن شده اند، نمی شود. شهریاری اوضاع زاهدان را عادی و آرام بیان کرده است. لازم به توضیح است که اغتشاشگران ، معاندین و اعضای گروه جیش العدل، مسلما جزو آمار شهدا نخواهند بود و پیگیری های امنیتی و قضایی در خصوص آنها ادامه خواهد داشت.

شعار سال: حسینعلی شهریاری نماینده مردم شهر زاهدان درباره آخرین وضعیت شهر زاهدان پس از حوادث چند روز گذشته در این شهر گفت: وضعیت زاهدان الحمدالله آرام است و توصیه همه این است که آرامش در این منطقه حفظ شود و مسئولان سیاسی و امنیتی هم قرار شده بررسی‌های لازم را انجام دهند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گروه‌های زیادی آمدند تا وقایع و حوادثی که در زاهدان اتفاق افتاده بود را بررسی کنند، عنوان کرد: وزیر کشور به زاهدان آمدند، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم یک تیم برای بررسی اتفاقات و حوادث رخ داده به این شهر فرستاد حتی قبل از اینکه وزیر کشور به زاهدان بیایند مشاورشان را برای بررسی و تحقق فرستادند، همچنین جلسات متعددی تشکیل شد نقطه نظرات معتمدان و اکثر نمایندگان شنیده شد و منتظر نتایج هستیم.

وی با اشاره به این‌که متاسفانه خسارات زیادی به اموال عمومی در این حوادث زده شده است، اظهار داشت: خسارات زیادی به بانک‌ها و دستگاه‌هایی مانند شهرداری که همیشه برای پرداخت حقوق مشکل دارند، زده شده است. خسارات زیادی به ماشین‌های آتش‌نشانی، آمبولانس‌ها و وسایل نقلیه زده شده است. سرقت‌های زیادی اتفاق افتاده است؛ یعنی قبل از این‌که جایی را آتش بزنند، سرقت انجام شده است و طبق آمار حدود ۲ هزار موتور از یک پارکینگ به سرقت رفته است همچنین تعداد قابل توجهی ماشین به سرقت رفته که تمامی این‌ها در دست بررسی است و امیدواریم که ان‌شاالله جمع‌بندی خوبی انجام شود.

شهریاری خاطرنشان کرد: قرار است افرادی که آسیب زده‌اند، شناسایی شوند. افرادی که به ناحق کشته شدند باید وضعیت‌شان در این جریانات مشخص شود و حق و حقوقی از هیچ کسی ضایع نشود. ضمن اینکه یکی از عزیزان سپاه که معاونت اطلاعات سپاه سلمان بودند و تعدادی افراد بسیجی که بسیجیان اهل سنت ما هم در میان آن‌ها بودند به شهادت رسیدند که مقرر شده است به این مسائل هم رسیدگی شود. قول‌هایی هم داده شده که اگر در بررسی‌ها ثابت شود کسانی هم به ناحق کشته شده‌اند، آن‌ها را جزو شهدا بیاورند.

وی درباره این‌که برخی مدعی هستند تعداد کشته‌های حادثه زاهدان به ۸۱ نفر رسیده است، گفت: آمار کشته‌ها دقیق باید بررسی شود. این‌که هرکسی یک اطلاعاتی می‌دهد درست نیست؛ در این خصوص یک اتفاقی افتاده و باید بررسی شود.

نماینده مردم زاهدان ادامه تاکید کرد: آمار را پزشکی قانونی اعلام می‌کند و طبق آماری که روز پنجشنبه از پزشک قانونی زاهدان گرفتم تعداد این اشخاص را ۲۵ نفر اعلام کردند، حال اینکه یک عده کشته شدند و این افراد را پزشک قانونی نبردند و به روستا‌ها و جا‌های دیگر بردند و دفن کردند در این خصوص ما آماری نداریم، فقط آماری را می‌توانیم ارائه دهیم که ثبت شده باشد، پزشکی قانونی آمارش این است. از این تعداد ۲۵ نفر هم ۶ نفر بسیجی و فرمانده سپاه بودند و ۱۹ نفر هم مابقی افراد بودند.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۱۶ مهر ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۲۸۴۶۹۵، www.ilna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
0
0
باید این مسئله را یک جا تمام کرد. هم در ماجرای مهسا و هم در ماجرای زاهدان پای نیروی انتظامی در میان است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین