پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۱۱۱
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی،اظهار داشت: رهبر انقلاب، گزارش‌های مراجع را در خصوص حوادث زاهدان قبول نکرد و خودشان شخصاً به موضوع ورود کردند.علیرضا بیگی گفت: الان بدیهی‌ترین کاری که می‌خواهد صورت بگیرد، استیضاح وزیر کشور در خصوص اتفاقات و فجایع به بارآمده در چهار ماه اخیر است و بهترین گواه آن، حضور هیات رهبری در استان سیستان و بلوچستان است، چون این حضور، خط بطلانی بر تمام گزارش‌هایی بود که شورای عالی امنیت ملی و وزارت کشور در خصوص زاهدان ارائه کرده بود. نماینده رهبری تمام دستگیرشدگان را بی‌گناه اعلام کرد و همه را آزاد کردند و کشته‌شدگان را شهید و مجروحان را جانباز اعلام کرد و معنی این‌کار خیلی روشن است، یعنی به دلیل ضعف مدیریتی آقایان ورود کردند.

شعار سال: احمد علیرضابیگی نماینده تبریز اظهار داشته است که: چون رهبری گزارش وزارت کشور و شورای عالی امنیت ملی را در حوادث زاهدان قبول نکرده، شخصا به زاهدان هیات اعزام کرده است.

احمد علیرضابیگی نماینده تبریز و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها درباره موضوع استیضاح برخی از وزرا که در مجلس مطرح شده،می‌گوید: یکی از موارد استیضاح در مجلس، مربوط به وزیر اقتصاد است که خبر ندارم اعلام وصول شده یا در مرحله امضا جمع‌کردن و لابی است.

نمایندگان در استیضاح وزیر بهداشت و صمت امتیاز گرفتند و وزیر را حفظ کردند

علیرضابیگی می‌گوید: البته من جزو امضاکنندگان این طرح نیستم و اعتقادی به این روش ندارم و می‌دانم این راه، جواب نخواهد داد، چون گروهی امضا جمع می‌کنند و این امضا‌ها را وجه‌المصالحه بعضی خواسته‌های خود قرار می‌دهند و امتیاز می‌گیرند و بعد وزیر ابقا می‌شود که این اصلاً سزاوار و شایسته مجلس نیست. این موضوع را در استیضاح وزیر بهداشت و درمان و وزیر صمت هم دیدیم و این‌جا هم همین اتفاق خواهد افتاد. با این امضاها، مطالبات ادا می‌شود و بعد هم اتفاقی نمی‌افتد و واقعیت همین است.

او می‌گوید: از آن‌جایی که کارها، توام با نتیجه نیست، حاضر به امضا نمی‌شوم، چون ما خودمان را در قبال نتیجه مسئول می‌دانیم. در این کار‌ها، انرژی گذاشته می‌شود و وقت مجلس هم، گرفته می‌شود و نهایتاً نتیجه‌ای هم به دست نمی‌آید. بنا نیست ما هیزم آتشی شویم که بقیه برای نیات شخصی خودشان از آن بهره می‌برند.

علیرضابیگی می‌گوید: اگر گروه منسجمی فارغ از این بده‌بستان‌ها ورود پیدا کنند و در آن پایداری و باور وجود داشته باشد، ما هم این انسجام را ایجاد می‌کنیم، ولی تا زمانی که این انسجام وجود نداشته باشد و امضا‌هایی باشد که معامله و بده‌بستانی باشد، زیبنده نمایندگان مردم نیست.

حضور هیات رهبری در زاهدان خط بطلانی بود بر گزارش شورای عالی امنیت ملی

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی می‌گوید: اینکه من شروع‌کننده این روال نیستم، به خاطر نبود جمع مستحکم است. الان بدیهی‌ترین کاری که می‌خواهد صورت بگیرد، استیضاح وزیر کشور در خصوص اتفاقات و فجایع به بارآمده در چهار ماه اخیر است و بهترین گواه آن، حضور هیات رهبری در استان سیستان و بلوچستان است، چون این حضور، خط بطلانی بر تمام گزارش‌هایی بود که شورای عالی امنیت ملی و وزارت کشور در خصوص زاهدان ارائه کرده بود. نماینده رهبری تمام دستگیرشدگان را بی‌گناه اعلام کرد و همه را آزاد کردند و کشته‌شدگان را شهید و مجروحان را جانباز اعلام کرد و معنی این‌کار خیلی روشن است، یعنی به دلیل ضعف مدیریتی آقایان ورود کردند.

رهبر انقلاب گزارش‌ها درباره زاهدان را قبول نکرد و خودشان شخصا ورود کردند

وی می‌گوید: رهبر انقلاب، گزارش‌های مراجع را قبول نکرد و خودشان شخصاً به موضوع ورود کردند. حتی تغییر رییس نیروی انتظامی هم، ریشه در این موضوع دارد و وزیر کشور باید به مجلس پاسخگو باشد. ولی نه تنها مجلس در این خصوص ورود نکرد، بلکه حتی به بدیهی‌ترین وظیفه خود که تهیه گزارش از رخداد‌ها و حوادث استان سیستان بلوچستان نیز بوده، عمل نکرده است.

نماینده تبریز می‌گوید:، چون این مجلس تابع اکثریت است و رای اکثریت، تعیین‌کننده است، نمی‌شود خروجی بیشتری از آن انتظار داشت و باید منتظر نظام انتخاباتی جدیدی باشیم که بتواند تضمین‌کننده مشارکت جامع مردم ایران باشد که در آن صورت، نمایندگانی که در مجلس می‌آیند، نمایندگان قاطبه ملت ایران باشند. با این تفاسیر، تغییر الگوی انتخاباتی ما ضروری است.

دولت رئیسی خودش را نیازمند به مردم احساس نمی‌کند

علیرضابیگی می‌گوید: برخلاف نرم‌افزار‌های قانونی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی داریم و تکیه آن به اراده مردم است، دولت رئیسی خودش را نیازمند به مردم احساس نمی‌کند و در حوزه سیاست و اقتصاد، تکیه به مردم ندارد؛ این اصلی‌ترین مشکل است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها می‌گوید: دولت در حوزه اقتصاد به صورت واضح و روشن حس می‌کند خیلی ضرورت ندارد که به وعده‌های صریحی که داده شده، پایبند باشد. هر دولت دیگری هم که با پشتوانه ضعیفی سر کار بود، حتماً از فرصت داده شده استفاده می‌کرد تا بتواند پشتوانه مردمی خود را تقویت کند. این کار با عمل‌کردن به وعده‌هایی است که قبلاً به مردم داده شده است، ولی رئیسی به راحتی این وعده‌ها را منکر می‌شود. هر دولت و سیستمی به بقای خود فکر می‌کند و حتماً دولت رئیسی به استمرار بقای خود فکر می‌کند، ولی احساس نیاز به مردم نمی‌کند و تصورش این است که احتمالاً در آینده رقیبی نخواهد داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت رویداد24، تاریخ انتشار:۲ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: ۳۲۸۷۸۵، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
برچسب ها: حضور هیات رهبری در زاهدان ، گزارش شورای عالی امنیت ملی از حوادث زاهدان ، استیضاح برخی از وزرا ، لابی وزیر صمت با نمایندگان مجلس ، استیضاح وزیر بهداشت ، امتیازگیری نمایندگان در استیضاح دکتر عین اللهی ، متیازگیری نمایندگان در استیضاح فاطمی امین وزیر صمت ، لابی نمایندگان مجلس با فاطمی امین وزیر صمت ، لابی نمایندگان مجلس با دکتر عین اللهی وزیر بهداشت ، ماجرای محاصره مسجد مکی زاهدان چیست؟ ، ورود رهبری به مسئله حادثه زاهدان ، لزوم تغییر الگوی انتخاباتی ، پشتوانه مردمی دولت رئیسی ، تضعیف پشتوانه مردمی دولت رئیسی ، عدم پایبندی دولت رئیسی به وعده های اقتصادی اش ، سرمایه اجتماعی دولت رئیسی ، خطر در کمین سرمایه اجتماعی دولت رئیسی ، استیضاح وزیر کشور ، استیضاح وحیدی وزیر کشور بخاطر حوادث زاهدان ، احمد علیرضا بیگی نماینده مجلس ، چرا استیضاح وزرا دیگر کارایی ندارد؟ ، لابی نمایندگان مجلس با وزرا ، ابقای وزرای دولت رئیسی با لابی نمایندگان ، استیضاح وزیر کشور در خصوص اتفاقات و فجایع به بارآمده در چهار ماه اخیر ، حضور هیات رهبری در استان سیستان و بلوچستان
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین