پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۰۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴
روند ابتلا به آنفلوآنزا در حال افزایش است. در روز‌های گذشته، در بررسی که بر روی ۱۰۰ نمونه آزمایشگاهی از بخش مراقبت‌های ویژه انجام شده بود، ۳۹ مورد ابتلا به آنفلوآنزا گزارش شده که این می‌تواند هشداری برای اپیدمی آنفلوآنزا در هفته‌ها و ماه‌های آینده باشد. شعار سال، با توجه به برخی بررسی‌ها و گزارشات دریافتی از مدارس و پاره‌ای شواهد میدانی، هشدار اولیه را به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، برای صحت سنجی و اقدامات پیشگیرانه و حتی درمانی (خصوصا در بحث تامین دارو) می‌دهد. گویا با اپیدمی آنفلوآنزای زودرس در مدارس مواجه هستیم.
شعار سال:دکتر حمید عمادی متخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان داشته است که همه‌گیری بیماری آنفلوآنزا در کشور نسبت به سال‌های گذشته زودتر آغاز شده و به نوعی بیماری‌های تنفسی رو به افزایش روبر هستیم. مشاهده می‌شود که بسیاری از افراد به‌ویژه دانش آموزان با علائم سرماخوردگی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. هرچند در شرایط حاضر، کرونا در حال کنترل است، اما همه‌گیری جدید آنفلوآنزا آغاز شده و با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، ضرورت دارد افراد در مکان‌های شلوغ حتما ماسک استفاده نموده و اگر فردی دچار علائم سرماخوردگی است از رفتن به مراکز آموزشی خودداری کند.
 
هشدار به همه گیری ملی آنفلوآنزا از هفته اول آبان ماه ۱۴۰۱
دکتر حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا ، با اشاره به برگزاری هفتاد و هفتمین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا، اظهار کرد، در این نشست، آخرین وضعیت کرونا در جهان و ایران بررسی شد. در برخی کشور‌ها مانند آمریکا، آلمان، سنگاپور، بنگلادش و هند، موارد ابتلا به کرونا مقداری در حال افزایش و برخی واریانت‌های جدید، در حال شیوع است. قبلا در برخی از کشور‌ها مانند آمریکا و آلمان، سویه BA۴ شایع بود که امروزه در بسیاری از کشورها، BA۵ جایگزین آن شده است. واریانت جدید BA۴.۶ در آمریکا افزایش یافته و حدود ۱۳.۶ موارد شناسایی شده مربوط به این زیرسویه جدید بوده است. واریانت‌های جدید BF۷ و XBB به تازگی شناسایی شده به گونه‌ای که BF۷ در آمریکا و XBB در سنگاپور، بنگلادش و هند در حال افزایش است و برخی صاحب نظران معتقدند که با شناسایی این زیرسویه ها، کرونا به سمت SARS COVID تیپ یک یا سه می‌رود.

جماعتی با اشاره به شناسایی زیرسویه‌های جدید کرونا، یادآور شد، خوشبختانه به دلیل واکسیناسیون گسترده در اکثر کشور‌ها به ویژه کشور‌های آمریکا، سنگاپور، بنگلادش و هند علیرغم افزایش موارد اُمیکرون، هنوز هم میزان مرگ و میر، کم است. به عنوان نمونه در سنگاپور، موارد جدید ابتلا به کرونا، ۹ هزار نفر در یک روز بوده و میزان فوتی، ۲ نفر بوده است. میزان وحشی گری و افزایش مرگ و میر واریانت‌ها و زیرسویه‌های جدید به دلیل سرایت زایی بالا، کاهش یافته و از سوی دیگر به دلیل ایمنی بدن مردم با ابتلا به بیماری و واکسیناسیون، نیز مرگ و میر بیماران کووید ۱۹، کمتر شده است.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: باتوجه به مطالعات و پیش بینی ها، امکان شیوع واریانت‌هایی مانند BQ۱، BQ۱.۱، BQ۱.۳ و XBB که به سرعت جهش پیدا می‌کنند، در فصل سرما و زمستان وجود دارد. این واریانت‌ها سرایت زایی بالا، اما مرگ و میر بسیار کمی دارند. یکی از ویژگی‌های این زیرسویه‌ها این است که علیرغم علائم کم و حتی بدون علامت بودن آنها، ممکن است عوارض و مشکلات قلبی، عروقی، گوارشی و استخوانی، عضلانی و دیابت بعد از ابتلا به وجود آید. استقبال از واکسیناسیون در کشور مناسب بوده است، گفت: میزان تزریق نوبت سوم و یادآور واکسن کرونا در کشور ما در هفته‌های اخیر نسبت به روند جهانی، بهتر بوده است.

وی با اشاره به شروع فصل پاییز و بازگشایی مدارس، گفت: روند ابتلا به آنفلوآنزا در حال افزایش است. در روز‌های گذشته، در بررسی که بر روی ۱۰۰ نمونه آزمایشگاهی از بخش مراقبت‌های ویژه انجام شده بود، ۳۹ مورد ابتلا به آنفلوآنزا گزارش شده که این می‌تواند هشداری برای اپیدمی آنفلوآنزا در هفته‌ها و ماه‌های آینده باشد.
 
هشدار به همه گیری ملی آنفولانزا از هفته اول آبان ماه ۱۴۰۱

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا خاطرنشان کرد که توصیه ما در شرایط کنونی، تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه در فضا‌های مسقف، مکان‌های شلوغ، مراکز آموزشی و بخش حمل و نقل عمومی برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا است. مهمترین پروتکل بهداشتی در حال حاضر، استفاده از ماسک است، اما شستشوی مداوم دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی نیز مهم است. جماعتی با بیان اینکه تزریق واکسن آنفلوآنزا تاثیر زیادی در کاهش بستری شدن در بیمارستان‌ها و مرگ و میر دارد، افزود: توصیه ما این است که کودکان، افراد با بیماری‌های زمینه ای، سالمندان و افراد بالاتر از ۶۵ سال و نیز نیرو‌های بهداشتی و درمانی، واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.
 
هشدار به همه گیری ملی آنفلوآنزا از هفته اول آبان ماه ۱۴۰۱

وی به تشابه علائم آنفلوآنزا و کرونا در بیماران اشاره و تاکید کرد: توصیه ما این است که همکاران کادر درمانی پس از مشاهده علائم و برای تشخیص دقیق، حتما تست‌های تشخیصی را تجویز و مشخص کنند که بیماری فرد، آنفلوآنزا است یا کرونا چراکه درمان این دو بیماری، کاملا با یکدیگر متفاوت است و در صورت گرفتاری شدید، نیاز‌های به درمان‌های اختصاصی دارد. 
 
هشدار به همه گیری ملی آنفلوآنزا از هفته اول آبان ماه ۱۴۰۱
 
پزشکان و متخصصان توجه داشته باشند که از تجویز بی رویه آنتی بیوتیک‌ها به خصوص آزیترومایسین باتوجه به فصل سرما و شیوع عفونت‌های ویروسی از جمله آنفلوآنزا، خودداری کنند، چون آنتی بیوتیک‌ها تاثیر بسزایی در بهبود شرایط این بیماران ندارند و از سوی دیگر، این تجویز و مصرف بی رویه باعث ایجاد مقاومت‌های آنتی بیوتیکی و عوارض در برخی بیماران می‌شود.
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
برچسب ها: اپیدمی آنفلوآنزا ، احتمال شیوع آنفلوآنزا در کشور ، شیوع آنفلوآنزا در کشور ، آخرین وضعیت کرونا در جهان و ایران ، افزایش موارد ابتلا به کرونا در جهان ، واریانت‌های جدید BF۷ و XBB ، کرونا به سمت SARS COVID تیپ یک یا سه می‌رود ، زیرسویه‌های جدید کرونا ، روند ابتلا به آنفلوآنزا در حال افزایش است ، تزریق واکسن آنفلوآنزا ، تشابه علائم آنفلوآنزا و کرونا ، راه های پیشگیری از آنفلوآنزا ، هشدار به همه گیری آنفولانزا ، هشدار به همه گیری آنفلوانزا ، همه گیری آنفلوانزا در هفته اول آبان 1401 ، آمادگی برای مقابله با همه گیری آنفلوآنزا ، هشدار دکتر حمیدرضا جماعتی ، گرایش ویروس کرونا به سمت ویروس سارس ، گسترش انفلوآنزای دانش آموزی ، آنفلوآنزای دانش آموزی ، آنفلوآنزای فصلی ، تفاوت آنفلوآنزا در دانش آموزان با کرونا ، هشدار دکتر حمید عمادی ، حمید عمادی متخصص بیمارهای عفونی ، اپیدمی آنفلوآنزای دانش اموزی ، آنفلوآنزا در دانش آموزان ، آنفلوآنزای پائیزه ، آنفلوآنزای پائیزه در کودکان ، آنفلوآنزای جدید
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
0
0
در برخی از مدارس تهران حدود 20 درصد دانش اموزان خصوصا در مقطع ابتدایی الودکی پیدا کرده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
0
0
خیلی از بچه ها درگیرش شدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین