پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۳۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
اولین محموله وارداتی دارویی شامل 49تن انواع داروی آنتی بیوتیک با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران،به کمک هلال احمر وارد کشور شد.‌لازم به توضیح است که حاشیه های دو کارخانه داروسازی بزرگ، باعث ایجاد این کمبود شده است.

شعار سال : اولین محموله 49 تنی واردات داروی آنتی بیوتیک برای تامین نیازهای فوری و ترمیم ذخایر دارویی کشور، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) و به کمک هلال احمر، وارد کشور شد.‌ پیرحسین کولیوند با بیان اینکه امشب (جمعه- ۶ آبان ماه ) ۴۹ تن آنتی بیوتیک از مبدا کشور هند به ایران شده است افزود که، در صورت تقاضای وزارت بهداشت، ‌امکان واردات دوباره آنتی بیوتیک با کمک هلال احمر وجود دارد.

ورود محموله 50 تنی آنتی بیوتیک به کشور و رفع کوتاه مدت کمبودها

این محموله شامل ۵۰ تن انواع داروی آنتی بیوتیک، معادل یک میلیون شربت است که ساعت یک و 30 دقیقه بامداد امروز شنبه ۷ آبان به وسیله یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران،از کشور هند وارد ایران شد و به زودی پس از ثبت و انجام مراحل لازم توسط سازمان غذا و دارو وارد بازار دارویی کشور خواهد شد.

تعداد بازدید : 4

ورود محموله 50 تنی آنتی بیوتیک به کشور و رفع کوتاه مدت کمبودها

پدرام پاک آئین دستیار ویژه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این خصوص بیان داشت که، این محموله پنج قلمی از دارو شامل سه و نیم میلیون عدد انواع سوسپانسیون آموکسی سیلین ۱۲۵، سوسپانسیون آزیترومایسین ۱۰۰، سوسپانسیون آزیترو ۲۰۰، سوسپانسیون سفکسیم ۵۰(۲ برند)، سوسپانسیون سفالکسین ۱۲۵، سوسپانسیون کوآموکسی کلاو ۴۵۷، سوسپانسیون کوآموکسی کلاو ۲۲۸، می باشد. بنا بر اخبار قبلی، تعلل و برخی مسائل پیش آمده برای دو شرکت بزرگ داروسازی، بسترهای لازم برای این کمبود منجر به واردات دارو را فراهم ساخته است. 

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سوم آبان ماه گفته بود که باید راهنمای تجویز منطقی دارو در کشور تدوین شود و پزشک بر اساس این راهنما به بیمار داروی مورد نیاز را تجویز کند. استاندارد تجویز دارو در نسخ ۱.۵ قلم در دنیا بوده، اما در کشور ما چهار قلم در نسخ تجویز می‌شود و این موضوع مصرف دارو را بالا می‌برد.
اما اقای دکتر عبدالهی به بحث سو تغدیه‌ها، تجویز دارو‌های تقویتی برای تامین منافع شرکت‌های خاص و بحث کم اثری برخی از دارو‌های وارداتی و تولید داخل اشاره نکرده است. خوب است حافظه وزیر محترم را قلقلک داده و توجه شان را به این سه مورد و نکته قابل اهمیت، جلب کنیم.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
0
0
پس ان شاالله تا سه شنبه مشکل آنتی بیوتیک حله دیگه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین