پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۱۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان گفت: بخش کشاورزی این شهرستان استعداد خوبی در پرورش محصول گوجه‌فرنگی دارد و عملکرد شهرستان تاکستان بین 100 تا 200 تن تولید سالانه این محصول است.

شعار سال: شهرام رحمانی اظهار داشت: بر اساس برآوردی که در مرداد ماه سال جاری صورت گرفت، 15 تا 20 هزار تن خرید و فروش محصول گوجه‌فرنگی در استان قزوین انجام شده است.

وی بیان کرد: خریداران عراقی برای خرید محصول گوجه‌فرنگی به پایانه کشت گوجه‌فرنگی شهرستان تاکستان آمده و تا زمان خرید و حرکت خود سوئیت‌های رایگان در اختیار این تاجران قرار داده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان ادامه داد: تلاش سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بر این است که صادرات محصول گوجه‌فرنگی را به دیگر کشورها به نام این استان به ثبت برساند.

*عمده‌ترین کشت محصول گوجه‌فرنگی در تاکستان انجام می‌شود

رحمانی خاطرنشان کرد: بیشتر خرید و فروش محصول گوجه‌فرنگی در استان قزوین در شهرستان تاکستان و در پایانه کشت گوجه‌فرنگی انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان عنوان کرد: براساس کیفیت، مرغوبیت و نوع محصول گوجه‌فرنگی قیمت آن متفاوت است.

رحمانی تشریح کرد: یکی از مراکز متمرکز در استان قزوین برای خرید و فروش گوجه‌فرنگی پایانه کشت گوجه‌فرنگی است البته در این استان برخی از کشاورزان به صورت پراکنده در مزارع خود محصول گوجه‌فرنگی را به فروش می‌رسانند.

این مسؤول تصریح کرد: خریداران عراقی که در مرکز پایانه کشت گوجه‌فرنگی این محصول را از شهرستان تاکستان خریداری کرده، پول محصول را به صورت نقد پرداخت می‌کنند.

*شهرستان تاکستان استعداد تولید محصول گوجه‌فرنگی را دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان بیان کرد: بخش کشاورزی این شهرستان استعداد خوبی را در پرورش محصول گوجه‌فرنگی دارد و عملکرد شهرستان تاکستان بین 100 تا 200 تن تولید سالانه این محصول است.

رحمانی افزود: گوجه‌کاران حرفه‌ای شهرستان تاکستان از یک هکتار کشت محصول گوجه‌فرنگی 180 تن گوجه‌فرنگی نوع(Tomato) برداشت می‌کنند که این رقم قابل توجهی است.

* آبیاری در تاکستان به روش قطره‌ای انجام می‌شود

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 10 سالی است که کشاورزان شهرستان تاکستان به روش آبیاری قطره‌ای محصولات کشاورزی خود را آبیاری می‌کنند، تأکید کرد: در این شهرستان تمام کشاورزان نشاء گوجه‌فرنگی و محصولات دیگر را تولید نمی‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان یادآور شد: سه تا چهار واحد در این شهرستان وجود دارد که نشاء محصولات کشاورزی منطقه را تولید می‌کنند و بقیه نشاء مورد نیاز هم برای کشت از استان‌های دیگر وارد استان قزوین می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه شهرستان تاکستان یکی از شهرستان‌های استان قزوین بوده که در مصرف کود و سم‌های کشاورزی پیشگام است، تصریح کرد: کشاورزان این شهرستان در دوره مراقبت‌های ویژه در این استان نسبت به سایر شهر‌ستان‌ها پیشگام هستند.

این مسؤول افزود: کشاورزان این شهرستان به اندازه یک کارشناس کشاورزی متبحر بوده و تلاش کرده‌اند که در تولید مختلف محصولات کشاورزی اطلاعات کافی داشته باشند چراکه آن‌ها محصولات متنوعی را تولید می‌کنند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری قطره، تاریخ انتشار: 27 شهریور 1395، کد مطلب: -:www. ghatreh.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین