پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۳۵۴
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
اکبر رضایی معاون سازمان حج و زیارت، سامانه تشرف را پل ارتباطی بین واگذارکننده و متقاضی فیش حج اعلام کرد. اکبر رضایی با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در نوبت حج تمتع هستند، درباره نحوه واگذاری فیش حج تمتع گفت: از سال ۱۳۸۶ ثبت‌نام حج تمتع متوقف شده است.

شعار سال: اکبر رضایی با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در نوبت حج تمتع هستند، درباره نحوه واگذاری فیش حج تمتع گفت: از سال ۱۳۸۶ ثبت‌نام حج تمتع متوقف شده است. با توجه به اینکه ثبت‌نام حج تمتع نداریم، برخی از دارندگان فیش حج تمتع که قبلا به این سفر معنوی مشرف شده بودند یا دیگر استطاعت جسمی یا مالی برای رفتن به حج تمتع را ندارند، متقاضی واگذاری فیش خود هستند.

وی ادامه داد: از طرفی هم برخی از افراد با داشتن استطاعت ملی و جانی به دنبال خرید فیش حج هستند که ما با راه‌اندازی سامانه تشرف پل ارتباطی را بین واگذار کننده و متقاضی فیش حج ایجاد کردیم.

واگذاری فیش حج تمتع از طریق سامانه تشرف
 رضایی تصریح کرد: در این سامانه، دارنده فیش حج مشخصات خود را ثبت و دفتر زیارتی را برای کار اداری انتخاب می‌کند. همچنین متقاضی خرید فیش حج هم درخواستش را ثبت کرده و می‌تواند لیستی از واگذارکنندگان را مشاهده کند و پس از تأیید مدارک دو طرف در دفتر زیارتی بررسی و صورت جلسه می‌شود و پس از تنظیم صلح‌نامه و توافق طرفین برای قیمت فیش حج تمتع، دارنده فیش حج تمتع آن را در بانک ملی به متقاضی واگذار می‌کند.

رضایی با اشاره به اینکه امکان انتقال فیش حج از یک استان به استان دیگر وجود ندارد، تصریح کرد: اعزام باید در چارچوب باشد. بر همین اساس، فردی که در تهران سکونت دارد، نمی‌تواند از استان دیگری اعزام شود. البته ما در فراخوانی از دارندگان فیش حج در هر تاریخ و اولویتی خواسته‌ایم که با به روزرسانی اطلاعات شخصی خود، روند ثبت‌نام حج، سهمیه‌بندی و حتی واگذاری فیش‌ها را تسهیل کند.

معاون عمره و حج سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هدف فراخوان این است که دارندگان فیش حج اطلاعات خود به ویژه محل سکونت و کدپستی را بروزرسانی کنند، گفت: با این اقدام، برنامه‌ریزی برای حج تمتع دقیق‌تر صورت می‌گیرد و بهتر می‌توانیم برای هر استان سهمیه در نظر بگیریم.

وی همچنین درباره هزینه خرید یا فروش فیش حج تمتع نیز خاطرنشان کرد: ما به طور کلی درباره قیمت‌گذاری فیش حج ورودی نکرده‌ایم و فیش حج مانند سندی در اختیار افراد است و این فیش به صورت توافقی خرید و فروش می‌شود. حتی ما حداقل و حداکثر قیمتی نیز برای فیش حج و اولویت‌ها سند افراد اعلام نمی‌کنیم. ملاک اصلی ما برای ثبت‌نام حج تمتع، داشتن فیش دارای اولویت است که هزینه سپرده‌گذاری به طور مثال یک میلیون تومان در سال ۸۶ به اضافه سود آن محاسبه می‌شود و باقی هزینه‌ها هم بر اساس زمان اعزام، اعلام خواهد شد که زائران باید آن را بپردازند.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری اقتصاددان، تاریخ انتشار:۸ آبان ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۰۵۸۷۹، www.eqtesaddan.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین