پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۷۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
به گزارش الوطن،وزارت حج و عمره عربستان سعودی روز گذشته از اجازه دادن به زنان برای ثبت نام حج بدون حضور محرم خبر داد.در اطلاعیه این وزارت آمده است که زنان مجازند بدون حضور محرم در حج ثبت نام کنند و حضور محرم دیگر ضرورت ندارد. عربستان حجاج زیر 12 سال را پذیرش نمی کند و محدودیت های کرونایی را نیز برای حج امسال حذف نموده است. همچنین مقرر شده است که 17 دی ماه ، هیات ایرانی به دعوت وزیر حج و عمره عربستان به ان کشور سفر نموده و در خصوص حج 1402، وارد مذاکره شوند.

شعار سال: الوطن گزارش داد که، وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرده که زنان(مجرد و متاهل) مجازند بدون حضور محرم برای مراسم حج ثبت نام کنند و حضور محرم آنان برای اجازه برپایی مراسم حج ، دیگر ضرورت ندارد(پیش از این حضور محرم به همراه زن شرط ضروری ، ثبت نام برای حج زنان بوده است).این تصمیم بطور آزمایشی و مشروط توسط وزارت حج عربستان در حج ۲۰۲۱ اجرایی شده بود.

حذف شرط حضور محرم برای ثبت نام زنان در حج ،توسط عربستان

حذف شرط حضور زنان بدوم محارم در حج، با واکنش های متعددی در محافل دینی و عمومی عربستان سعودی و منطقه عربی همراه بوده است.برخی از کابران فضای مجازی خواستار لغو چنین تصمیمیی از سوی عربستان سعودی شده اند. بنا بر برخی اخبار دریافتی، عربستان در حالی شرط حضور زن در عمره و حج را حذف کرده که اعضای هیئت علمای ارشد این کشور بویژه ابن باز و ابن عثیمین فتوای تحریم حج و عمره زن بدون محرم را صادر کرده بودند.

عربستان برای حج ۱۴۰۲، حجاج زیر ۱۲ سال را پذیرش نمی‌کند و محدودیت‌های کرونایی را نیز برای حج امسال حذف نموده است. همچنین مقرر شده است که ۱۷ دی ماه، هیات ایرانی به دعوت وزیر حج و عمره عربستان به ان کشور سفر نموده و در خصوص حج ۱۴۰۲، وارد مذاکره شوند.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از شفقنا. منتشره در 16 دیماه 1401. کدخبر: 1504449 . https://fa.shafaqna.com / سایر منابع .

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
0
0
خوبه دیگه، داریم داداش می شیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین