پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۳۶۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
عباس نوری مدیرکل استاندارد استان تهران با بیان اینکه رویکرد اصلی ما مردمی سازی استاندارد و تحول در سازمان ملی استاندارد است، گفت: فشار‌ها هیچ اثری بر تصمیمات سازمان ملی استاندارد ندارد به نحوی که این موضوع در خودرو خودش را نشان داد.وی افزود: با استاندارد‌های جدید به خودروسازان و شرکت‌های خدمات پس از فروش اعلام کرده‌ایم که باید چارچوب‌ها را رعایت کنند. اگر انجام ندهند مورد تعلیق و ابطال قرار می‌گیرند.

شعار سال: عباس نوری مدیرکل استاندارد استان تهران دغدغه‌های خود در بخش استاندارد استان تهران را مطرح و تاکید کرد، باید تحول را در بخش استانداردسازی ایجاد کرد تا ضمن تدوین استاندارد‌های بومی در کشور فرهنگ استاندارد هم در بین آحاد مردم ترویج پیدا کند.

*چرا محصولی که کیفیت پایین یا کارایی لازم را ندارد علامت استاندارد می‌گیرد؟

نوری گفت استاندارد حد مطلوبیت کالاست و اعلام می‌کند که این کالا کیفیت لازم را جهت استفاده دارد. وقتی فرهنگ استاندارد ترویج پیدا کند خود به خود دغدغه مردم کیفیت شده و این موضوع جزء مطالبه آن‌ها خواهد شد. در این شرایط دیگر رقابت برای استاندارد گرفتن نیست بلکه رقابت برای افزایش کیفیت است.

هشدار تعلیق و ابطال برای خودروسازان در صورت عدم رعایت استانداردها
متاسفانه ترجمه سازی و ترجمه کردن استاندارد‌های تدوین شده در کشور وجود دارد. بر همین اساس بسیاری از استاندارد‌ها بر روی بعضاً کالا‌های فاقد کیفیت بالا نصب می‌شوند. علت همین ترجمه‌هایی است که صورت گرفته است، ولی قطعا در دوره تحولی سازمان ملی استاندارد کیفیت هم ارتقا پیدا خواهد کرد.

*فشار‌ها هیچ اثری بر تصمیمات سازمان ملی استاندارد ندارد

در بخش خودرو تأییدیه‌های استاندارد یک ماه شده است و اگر احساس شود این موضوع باید در برخی صنایع دیگر هم اجرایی شود این کار صورت خواهد گرفت. باید تأکید کنم فشار‌ها هیچ اثری بر تصمیمات سازمان ملی استاندارد ندارد به نحوی که این موضوع در خودرو خودش را نشان داد.

نوری افزود: در چارچوب استاندارد‌های خدمات پس از فروش الزاماتی تعریف و آن‌ها باید رعایت شود. ضمن اینکه سالیانه بازرسی‌ها انجام می‌شد، اما چون رعایت استاندارد‌ها الزامی نبود اتفاقی خاصی جهت ارتقا خدمات صورت نمی‌گرفت. با استاندارد‌های جدید به خودروسازان و شرکت‌های خدمات پس از فروش اعلام کرده‌ایم که باید چارچوب‌ها را رعایت کنند. اگر انجام ندهند مورد تعلیق و ابطال قرار می‌گیرند.

هشدار تعلیق و ابطال برای خودروسازان در صورت عدم رعایت استانداردها
بحث پله بندی استاندارد و رتبه بندی استاندارد‌ها هم در دستور کار سازمان قرار دارد البته باید بازخورد این موضوع را در صنایع بررسی کنیم. نمی‌توانیم استاندارد‌های بالاتری تدوین کنیم که از توان واحد تولیدی خارج باشد. یکی از محور‌های دیگری که در سازمان ملی استاندارد و بخصوص در استان تهران دنبال می‌شود بحث استانداردسازی و کیفیت است که در این زمینه می‌توانیم از ظرفیت مردم استفاده کنیم. در این زمینه حتی جلساتی هم با برخی گروه‌های جهادی و نهاد‌های موثر داشته ایم.

وی در پایان گفت: هر کالایی که مشمول استاندارد اجباری باشد را ما بررسی می‌کنیم. ملاک اجباری بودن آن کالاست حال مهم نیست تولید در کدام بخش انجام می‌شود باید استاندارد‌ها رعایت شود. مثلاً یکی از موضوعاتی که استاندارد اجباری دارد و متاسفانه خیلی تولید می‌شود و خطرناک است بحث سوسیس و کالباس است. ما بار‌ها هشدار داده ایم مردم نخرند، اما امروز این را تعطیل می‌کنید فردا مثل قارچ یک جای دیگر سبز می‌شود به همین منظور آگاهی بخشی مردم هم در این زمینه بسیار مؤثر است.

هشدار تعلیق و ابطال برای خودروسازان در صورت عدم رعایت استانداردها
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت صدای بورس، تاریخ انتشار:۹ آبان ۱۴۰۱، کدخبر: ۴۶۱۸۰۷، www.sedayebourse.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین