پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۴۵۰
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰
این روز‌ها برخی نوجوانان در حرکتی زشت به روحانیون توهین می‌کنند. انداختن عمامه روحانیون در روز‌های اخیر، با واکنش‌های منفی و نقد‌هایی از جانب چهره‌های هر دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب روبه‌رو شده است. اما شاید جالب باشد که بدانیم سابقه این اقدام توهین‌آمیز به بیش از ۲ دهه قبل برمی‌گرد. پیش از این گروه‌های تندروی اصولگرا در سال ۷۸ با انداختن عمامه عبدالله نوری (وزیر وقت کشور) این برخورد توهین‌آمیز را انجام دادند.

شعار سال: اعتماد نوشت: این روز‌ها برخی نوجوانان در حرکتی زشت به روحانیون توهین می‌کنند.

اما شاید جالب باشد که بدانیم سابقه این اقدام توهین‌آمیز به بیش از ۲ دهه قبل برمی‌گرد. پیش از این گروه‌های تندروی اصولگرا در سال ۷۸ با انداختن عمامه عبدالله نوری (وزیر وقت کشور) این برخورد توهین‌آمیز را انجام دادند.

در سال ۸۸ نیز همزمان با حضور مهدی کروبی در نمایشگاه مطبوعات شاهد همین رفتار توهین‌آمیز با نامزد وقت انتخابات ریاست‌جمهوری بودیم.

انداختن عمامه روحانیون در روز‌های اخیر، با واکنش‌های منفی و نقد‌هایی از جانب چهره‌های هر دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب روبه‌رو شده است.

عمامه پرانی را چه کسانی باب کرده بودند؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۱، کدخبر: ۸۶۴۶۷۴، www.asriran.com
 
 
اخبار مرتبط
برچسب ها: توهین به روحانیون ، عمامه پرانی در اعتراضات ، انداختن عمامه روحانیون ، انداختن عمامه عبدالله نوری ، سابقه عمامه پرانی ، توهین به لباس روحانیت ، عمامه کروبی ، انداختن عمامه کروبی ، حمله به دین ، نارضایتی مردم از سردمداران دینی ، بی اعتمادی مردم به روحانیون ، انزجار از روحانیون ، آزار آخوندها ، اذیت آخوندها ، اذیت کردن آخوندها با انداختن عمامه ، عمامه پرانی نشانگان دین زدگی ، دین زردکی جوانان ، نشانگان اعتراض به نظام ، فساد روحانیت ، روحانیون نماد اسلامی بودن جامعه ، مردم دیگر روحانیون را دوست ندارند ، مردم از آخوند خوششان نمیاد ، آخوند آزاری ، آخوند هراسی ، آخوندها در معرض تهمت ، گناه آخوندها چیست ، آخوند نماد جمهوری اسلامی ، شعارهای رکیک در اعتراضات ، اعتراض به ناکارآمدی روحانیون در نظام ، عقده مردم از اخوندها ، لباس آخوندها تحریک کننده است؟ ، امنیت اجتماعی آخوندها ، شاید آخوندها الان دختران را درک کنند ، آزار خیابانی اخوندها
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
8
4
عمامه همان حکم درب ....... را دارد . زشت جنایتکاران داعشی آمد . رسانه خای ......
مدیر پایگاه

سلام 


بجای توهین و تکفیر ، مستدل بنویس و بفرست. شاید نوشته و اندیشه ات به درد ما هم بخورد

ناشناس
Russian Federation
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
3
11
دستور امام درباره ی آخوندهایی که مورد تایید ایشان نبودند:
عمامه از سرشان بردارند. مردم موظف هستند، جوانهای غیور ما در ایران موظف هستند که‏‎ ‎‏نگذارند این نوع آخوندها(جل جلاله گوها) معمم در جوامع ظاهر شوند و با عمامه در بین‏‎ ‎‏مردم بیایند. لازم نیست آنها را خیلی کتک بزنند؛ لیکن عمامه هایشان را بردارند؛ نگذارند‏‎ ‎‏معمم ظاهر شوند.

کتاب :ولایت فقیه؛ حکومت اسلامی: تقریر بیانات امام خمینی (س) صفحه 149

پایه ی این فعل روحضرت امام گذاشتند،پیش از انقلاب اسلامی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
حضرت امام با رویکرد اصلاح دین و ممانعت از حضور آخوند درباری این کار رو کردند. الان دارند با رویکرد ضد دینی و ارزشی و همچنین تعرض به حریم شخصی دیگران ( نه صرفا جایگاه اجتماعی و شغلی) و بشکلی فراگیر این کار رو می کنند.
در خصوص برخوردهای گروه های تند روی قبلی ، حق را به شما می دهم و باید بازنگری صورت گیرد. در جمهوری اسلامی گروه خودسر ، گروه فشار،گروه تند رو معنا نباید داشته باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
10
5
کار بد بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
2
5
جوادی یگانه جامعه شناس در این باره نوشت: عمامه‌پرانی به سرعت به سیلی زدن و زمین زدن روحانی‌های کوچه و‌ خیابان رسید و دور نیست که به چادر کشیدن از سر زنان محجبه و تعرض به مردان مذهبی هم برسد.
دین‌ستیزی علنی براندازان، و ظلم آشکار آنها به روحانیون غیرحکومتی، مردم کوچه و بازار را از آنها متنفر خواهد کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
3
2
با هر نیتی که باشد کار زشتی است. اگر قبلا هم انجام شده کار زشتی بوده. باید با تشدید قانون این کار رو متوقف کرد. جوان از روی هیجان سیاسی این کار رو می کنه و این کار اثرات تخریبی بالایی روی افرادی که با این عمل زشت مواجه می شوند می زاره. توقف توقف توقف
یک ایراانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
1
4
هنوز متوجه نشدید که دوران اختلاس رانت دروغ تموم شده و ملت بیدار شدن . مگه نمی گید ما یک درصد هستیم، عیبی نداره مجوز راهپیمایی بدید بذارید ما ضایع بشیم.
وقتی جواب اعتراض گلوله است ، شما هم منتظر تیر برق باشید. عمامه که شوخیه یادتون باشه شاه سال پنجاه و هفت سقوط نکرد بیست سال طول کشید الانم با هر اتفاق یه سری مردم از خواب بیدار میشن .
مدیر پایگاه

سلام 


مشکل تخصیص محل برای اعتراض و مجوز راهپیمایی مبتنی بر اصل 27 قانون اساسی، به زودی حل می شود.


برخی از مشکلات موجود و برخی سو تدبیرها و فسادهای مدیریتی قابل کتمان نیست و مطالبه مردم و حتی خود نظام است. 


اما تاکید متن ما بر زشت بودن برخوردهای بی ادبانه فردی با قشری خاص است. حتی اگر به فرض آن قشر خاص مسبب اوضاع باشند، طبق قانون فرد می تواند به فرد دیگر تعرض کند؟

پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
جناب حتی اون طلبه ای که شمامیگید از تو خیلی معترض تره. تو اگه ۱۰۰ مشکل داری اون ۱۵۰ مشکل داره بعد این کار شما حقوق بشره؟ روزهای اول میگفتین نیست حرف خودتون یه هفته نشده عمل نکردین چه بره به ماه وسال. زود قضاوت نکنید دودش تو چشم خودتون میره روزی میشه باشرمندگی سرتو میندازی پایین
امیدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
1
3
نه کروبی و نه نوری آخوند قدرت طلب را با طلبه ساده در خیابان راه میرود واحیانآ مستاجر هم باشند و مورد هجمه قرار میگیرن
مقایسه نکنید
چقدر مغلطه باز شدید!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
1
2
دور از حقوق بشره
واحترام به لباس روحانیت واجبه
واصیلی ترین لباسه ایران اگه کمی تاریخ خونده باشید
تنهافرهنگی که تونستن نگهدارن اون هم فرهنگ ایران قبل انقلاب وحالا همین روحلنیون بودن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
0
3
آنهایی که نیت امامه پرانی دارن بایدتوجه داسته باشن که این کارخواست دشمن اسلام است اقدام کنده مرتدوکثیف است امامه هویت انسانهای داناست وامامه پران نوکراجنبی ومزدیروجیره خواراست بایداین آدمای کثیف توجه داشته باشن که دردنیای امروزصدهارسانه به زبان فارسی برای ایران عزیزتبلیغ سوع دارن بایدهموطنان توجه داشته باسن چرابیگانگان اینقدرهزینه می کنن حتما خبرایی هست اونم اینکه استکبارجهانی ایران قدرتمندرابرنمی تابدما به این موضوع اعتخارمی کنیم وان شاالله دشمن زمینگیراست بهلطف خدای بزرگ
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین