پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۰۹۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تشکیل صندوق ملی زیتون طارم قزوین، از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان در دستور کار قرار دارد و به زودی نیز محقق می‌شود. افلاطونی روز یکشنبه در نخستین جشنواره زیتون طارم سفلی و آیین شکرگذاری این محصول اظهار داشت: ۱۰ میلیارد تومان برای شکل گیری صندوق ملی زیتون قزوین در نظر گرفته شده است.

شعار سال: رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین روز یکشنبه در نخستین جشنواره زیتون طارم سفلی و آیین شکرگذاری این محصول اظهار داشت: ۱۰ میلیارد تومان برای شکل گیری صندوق ملی زیتون قزوین در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده از استان و حمایت وزیر جهاد کشاورزی محصول زیتون برای نخستین مرتبه به عنوان یک محصول اساسی شناخته شد و در پی آن نیز شاهد خرید حمایتی دولت از باغداران طارم سفلی قزوین هستیم.

زیتون رودبار و تشکیل صندوق ملی زیتون قزوین؟!
به گفته افلاطونی، پیش‌بینی می‌شود امسال میزان تولید زیتون در استان قزوین به بیش از ۲ برابر سال گذشته و به رقم بی سابقه ۴۰ هزار تن برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین یادآور شد: امیدواریم با اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده شاهد کاهش هزینه‌های تولید و رونق بیشتر صنعت زیتون در استان قزوین باشیم.

وی با بیان اینکه زیتون محصولی کم آب بر بوده و با طبیعت منطقه طارم سفلی نیز سازگاری دارد، خاطرنشان کرد: این محصول که توسعه تولید آن در سند اصلاح الگوی کشت قزوین هم مورد تاکید قرار دارد، قابلیت ایجاد تحول در اشتغال و درآمدزایی منطقه را دارد.

افلاطونی با اشاره به اینکه توسعه باغات متراکم و فوق متراکم و ایجاد بازار بزرگ زیتون در قالب شهر زیتون و کمک به توسعه صنایع فناوری زیتون از برنامه‌های جهاد کشاورزی برای رونق این محصول در سطح استان به شمار می‌رود، افزود: از ۲۵ میلیون متر مکعب آب تخصیص یافته سد سفید رود، ۲۰ میلیون متر مکعب آن برای طارم سفلی و توسعه باغات زیتون در نظر گرفته شده است.

زیتون رودبار و تشکیل صندوق ملی زیتون قزوین؟!
رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به فعالیت ۲۴ واحد فرآوری و روغن کشی زیتون در طارم سفلی، اظهار داشت: تلاش داریم با تکمیل زنجیره ارزش زیتون، درآمد بیشتری عاید باغداران این محصول شود.

معاون استاندار: توسعه بازار زیتون باید هدف گذاری شود

 میثم پیله فروش معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در این مراسم گفت: برای نخستین مرتبه طی سال‌های اخیر شورای خوشه‌ها را در استان راه اندازی و خوشه زیتون طارم را نیز عملیاتی کرده که برگراری جشنواره امروز از مصوبات آن بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با اشاره به تصویب هیات وزیران برای مطالعه انتقال آب شاهرود به قزوین، خاطرنشان کرد: این طرح با پیچیدگی زیادی روبرو است، اما باید با انسجام و همدلی مدیران دستگاه‌ها برای تحقق این موضوع تلاش شود.

زیتون رودبار و تشکیل صندوق ملی زیتون قزوین؟!
پیله‌فروش اضافه کرد: منابع کافی برای تسهیلات ارزان قیمت در روستا‌های استان فراهم است و روستاییان با ارایه طرح‌های اقتصادی امکان بهره مندی وام ارزان قیمت را دارا هستند.

در این مراسم از تمبر جشنواره زیتون قزوین نیز رونمایی شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۱۳ آذر ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۳۰۵۴۵۰/ و ۱۳۰۵۴۶۳، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین