پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۰۹۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور در پنل تخصصی گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت، گفت: غربالگری ژنتیک برای خانوار‌های دارای ۲ معلول به بالا قبل، حین و بعد از بارداری از اولویت‌های سازمان بهزیستی کشور است؛ همچنین با توجه به گران بودن آزمایش‌های ژنتیک به مددجویان خدمات رایگان و به خانواده‌های نیازمند هم کمک هزینه پرداخت می‌شود.

شعار سال: «افروز صفاری‌فرد» معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور در پنل اول تخصصی گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت با محوریت قانون حمایت از حقوق معلولان و مسئولیت‌های اجتماعی به تبیین و تشریح اقدامات حوزه به انواع غربالگری‌ها اشاره کرد و گفت: غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال ۲۵ سال توسط سازمان بهزیستی در حال انجام است بطوری که در حال حاضر بیش از ۵۲ میلیون غربال در سه نوبت صورت گرفته است و از این تعداد ۳۷۰ هزار آمبلیوپی شناسایی و خدمات دریافت کردند.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه غربالگری از سال ۱۳۸۴ آغاز شده است، تصریح کرد: تاکنون ۹۲ درصد موالید زنده تحت پوشش قرار گرفتند بطوری که ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نوزاد غربال شدند و کودکان تشخصی از سمعک و کاشت حلزون بهره‌مند شدند.  

غربالگری ژنتیک برای خانوار‌های دارای ۲ معلول به بالا اولویت بهزیستی است
به گفته این مقام مسئول غربالگری ژنتیک برای خانوار‌های دارای ۲ معلول به بالا قبل، حین و بعد از بارداری از اولویت‌های سازمان بهزیستی کشور است؛ همچنین با توجه به گران بودن آزمایش‌های ژنتیک به مددجویان خدمات رایگان و به خانواده‌های نیازمند هم کمک هزینه پرداخت می‌شود.

وی در پایان به آغاز غربالگری پیشگیری از معلولیت سالمندی از ۳ سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: همچنین برنامه پیشگیری و غربالگری اختلالات عصبی_شناختی سالمندان به صورت پایلوت در ۲ استان یزد و قزوین در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود تا بتوانیم خدمات توانبخشی موثری ارائه کنیم.

یادآوری می‌شود، «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور، «غلامحسین حسینی‌نیا» رئیس سازمان آموزش فنی‌و حرفه‌ای کشور،  «حمید طریفی حسینی» رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و جمعی از تشکل‌های فعال در حوزه افراد دارای معلولیت در پنل اول تخصصی گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت حضور داشتند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت سازمان بهزیستی، تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱، کدخبر: ۶۹۳۱۵، www.behzisti.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین